Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Wysokie obroty na luzie
Autor Wiadomość
witpry 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 2007 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-06-2012, 21:06   [CS3A 1.6] Wysokie obroty na luzie

Mam problem z Lancerem 2007 r, 1.6 silnik 4G18
Na wolnych obrotach przy jeździe w korku obroty na luzie powoli rosną 2000 -2500 raz doszły do 3500!. Dzieje się to tylko jak jest ciepło, zimą objawów takich brak a jak tylko zrobiło się ciepło to się pojawiły. Niedawno robiłem przegląd i rozrząd w ASO, wyczyścili przepustnicę i zdiagnozowali awarię silnika krokowego (elektrozaworu) i wycenili to na 1800 zł!.
Pytanie czy tylko wymiana czy może da się coś jeszcze sprawdzić.
Aha po ok tygodniu od wizyty w ASO zapalił się engine check i diagnoza komputerkiem też pokazała błąd nastawnika biegu jałowego.
PO zresetowaniu minął tydzień i check się nie pali ale w międzyczasie nie stałem w korku więc objawów nie ma.
Może jest jakieś tańsze rozwiązanie a jeżeli tylko wymiana to może ktoś ma taką używkę, kontakt do sprzedawcy, może od innego silnika można coś dopasować.
Prosze o pomoc
Jarek
_________________
Pozdrawiam
Jarek
Lancer Kombi rocznik 2007
silnik 1584 cm, 4G18
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-06-2012, 17:03   

Zanim mechanicy każą Ci wymienić pół samochodu, zrób samodzielnie następujące prace:
- Zdejmij wtyczkę przepustnicy i przeczyść styki (u mnie wyskakiwał błąd słabego styku).
- Sprawdź, czy przy wysokich obrotach w korku podniesienie pedału gazu nogą powoduje jakiekolwiek zmiany. Jeśli tak - przesmaruj linkę gazu.
Miałem identyczne objawy jak u Ciebie - tylko w korku i tylko przy wysokich temperaturach. Po wykonaniu dwóch powyższych czynności, problem już nie powrócił.
 
 
witpry 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 2007 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-06-2012, 13:46   

gregorbu napisał/a:

- Zdejmij wtyczkę przepustnicy i przeczyść styki (u mnie wyskakiwał błąd słabego styku).
- Sprawdź, czy przy wysokich obrotach w korku podniesienie pedału gazu nogą powoduje jakiekolwiek zmiany. Jeśli tak - przesmaruj linkę gazu.


Dzięki
W okolicy przepustnicy zlokalizowałem trzy wtyki i wszystkie potraktowałem sprayem do styków
Co do linki to nie miałem okazji nic sprawdzić ale czym ją przesmarować, jakim smarem teflonowym, łańcuchowym albo inaczej jakiego unikać?
_________________
Pozdrawiam
Jarek
Lancer Kombi rocznik 2007
silnik 1584 cm, 4G18
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2012, 17:37   

witpry napisał/a:
Co do linki to nie miałem okazji nic sprawdzić ale czym ją przesmarować, jakim smarem teflonowym, łańcuchowym albo inaczej jakiego unikać?
Nie ma jakiejś sztywnej reguły. Ja potraktowałem swoją linkę smarem silikonowym w sprayu i od ok. 2 miesięcy jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.