 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CS3A 1.6] Wysokie obroty na luzie |
Autor |
Wiadomość |
witpry
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 2007 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-06-2012, 21:06 [CS3A 1.6] Wysokie obroty na luzie
|
|
|
Mam problem z Lancerem 2007 r, 1.6 silnik 4G18
Na wolnych obrotach przy jeździe w korku obroty na luzie powoli rosną 2000 -2500 raz doszły do 3500!. Dzieje się to tylko jak jest ciepło, zimą objawów takich brak a jak tylko zrobiło się ciepło to się pojawiły. Niedawno robiłem przegląd i rozrząd w ASO, wyczyścili przepustnicę i zdiagnozowali awarię silnika krokowego (elektrozaworu) i wycenili to na 1800 zł!.
Pytanie czy tylko wymiana czy może da się coś jeszcze sprawdzić.
Aha po ok tygodniu od wizyty w ASO zapalił się engine check i diagnoza komputerkiem też pokazała błąd nastawnika biegu jałowego.
PO zresetowaniu minął tydzień i check się nie pali ale w międzyczasie nie stałem w korku więc objawów nie ma.
Może jest jakieś tańsze rozwiązanie a jeżeli tylko wymiana to może ktoś ma taką używkę, kontakt do sprzedawcy, może od innego silnika można coś dopasować.
Prosze o pomoc
Jarek |
_________________ Pozdrawiam
Jarek
Lancer Kombi rocznik 2007
silnik 1584 cm, 4G18
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2012, 17:03
|
|
|
Zanim mechanicy każą Ci wymienić pół samochodu, zrób samodzielnie następujące prace:
- Zdejmij wtyczkę przepustnicy i przeczyść styki (u mnie wyskakiwał błąd słabego styku).
- Sprawdź, czy przy wysokich obrotach w korku podniesienie pedału gazu nogą powoduje jakiekolwiek zmiany. Jeśli tak - przesmaruj linkę gazu.
Miałem identyczne objawy jak u Ciebie - tylko w korku i tylko przy wysokich temperaturach. Po wykonaniu dwóch powyższych czynności, problem już nie powrócił. |
|
|
|
 |
witpry
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 2007 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-06-2012, 13:46
|
|
|
gregorbu napisał/a: |
- Zdejmij wtyczkę przepustnicy i przeczyść styki (u mnie wyskakiwał błąd słabego styku).
- Sprawdź, czy przy wysokich obrotach w korku podniesienie pedału gazu nogą powoduje jakiekolwiek zmiany. Jeśli tak - przesmaruj linkę gazu. |
Dzięki
W okolicy przepustnicy zlokalizowałem trzy wtyki i wszystkie potraktowałem sprayem do styków
Co do linki to nie miałem okazji nic sprawdzić ale czym ją przesmarować, jakim smarem teflonowym, łańcuchowym albo inaczej jakiego unikać? |
_________________ Pozdrawiam
Jarek
Lancer Kombi rocznik 2007
silnik 1584 cm, 4G18
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2012, 17:37
|
|
|
witpry napisał/a: | Co do linki to nie miałem okazji nic sprawdzić ale czym ją przesmarować, jakim smarem teflonowym, łańcuchowym albo inaczej jakiego unikać? | Nie ma jakiejś sztywnej reguły. Ja potraktowałem swoją linkę smarem silikonowym w sprayu i od ok. 2 miesięcy jest ok. |
|
|
|
 |
|
|