Przesunięty przez: akbi 28-09-2007, 15:25 |
Spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 10-07-2012, 12:35
|
|
|
hyziu napisał/a: | Aż oczy przecieram ze zdumienia jak piszecie ile wam pali. Ja ostatnio zrobiłem 1900 km prawie wyłącznie autostradą, prędkości 150-160 (z wyjątkiem korka w Niemczech), 4 osoby z klimą włączoną i spalił mi ok 10l/100km. Najgorsze było jednak to że co czterysta parę kilometrów trzeba było zjeżdżać na tankowanie |
Podobny dystans niemiecką autostradą z prędkością 130-150 (wg gps)
Klima włączona non-stop
Pusty - 7,3
Załadowany - 7,8
Po mieście mam zawsze 8-9 ale częsty start-stop
[ Dodano: 10-07-2012, 12:47 ]
Iwonka napisał/a: |
Wychodzi na to ze ten silnik nie docenia staran aby jezdzic oszczednie. Lub inaczej - jadac bez eko-stresu wcale wiele wiecej nie pali Co dziwne nie widze wzrostu spalania po wlaczeniu klimy, spadek osiagow niestety tak
|
Mam podobne wrażenia z tym, że zauważyłem dużą wrażliwość na jakość paliwa
Na "niemieckim" paliwie klima ZDECYDOWANIE mniej odczuwalna.
Wspomniana w poście powyżej trasa.
Do Niemiec na polskim paliwie 150-160 i zdycha pod górkę.
Z powrotem a był zdrowo zapakowany musiałem się hamować bo przy 170 miałem jeszcze ""power" pod nogą Po zatankowaniu na BP w Polsce znów kicha.
Zrobiłem tę trasę już naście razy w ciągu 4 lat z rożnym obładowaniem i zawsze to samo |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 11-07-2012, 23:54
|
|
|
Moje 2.0 116 KM AT na trasie WWA - Bydgoszcz z prędkością do 110 spaliło 7,5 litra na 100.
Nie wiem czy to dużo czy mało dla tego auta ale mi się tam podoba strasznie |
|
|
|
 |
doc67
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 26-07-2012, 09:39
|
|
|
Czy próbował ktoś może zalać do miśka pb98 ? czy jest to niebezpieczne dla silnika ? |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-07-2012, 10:19
|
|
|
bardziej dla portfela |
|
|
|
 |
doc67
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 26-07-2012, 10:33
|
|
|
nie - no dla portfela zdecydowanie niebezpieczne - ale tak na serio warto lać 98 ? czy przyrost mocy nie przekłada się na osiągi ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-07-2012, 10:38
|
|
|
doc67 napisał/a: | czy przyrost mocy nie przekłada się na osiągi ? |
A czemu miał by być przyrost mocy? |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2012, 23:20
|
|
|
jeśli auto nie jest strojone pod konkretne paliwo (mówię o strojeniu poza fabryką, na ogół turbo się tak stroi), to główny przyrost mocy będzę analogiczny do naklejki turbo
Na poważnie moc może wzrosnąć o kilka KM, to tak jak by wywalić koło zapasowe i wszystko z bagażnika... |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
mirc23
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 392 Skąd: Żory
|
Wysłany: 12-08-2012, 18:46
|
|
|
Właśnie wróciłem z wakacji w Chorwacji i spalanie w 2.0 na LPG wyniosło różnie.
Najniższe na autostradzie przy jeździe emeryckiej bez klimy 8,7l/100km.
Najwyższe na autostradzie z załączoną klimą 12,64l/100km przy czym stałem dobre 45 minut w korku.
Z załączoną klimą i jazdą po Chorwackich górkach i miasteczkach wyszlo 12l/100km.
Średnia od początki kwietnia do teraz to 10,87l/100km oczywiście LPG. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-09-2012, 18:38
|
|
|
hehe, tez wlasnie wrocilismy z Chorwacji wiec bedzie maly material porownawczy 2.0 LPG vs 1.6 bez LPG
srednie zuzycie paliwa w naszym przypadku na calej trasie 2300km (Duszniki Zdroj-Istria-Lodz) wyszlo 6.8L/100 przy nejczestszych predkosciach przelotowych 120-140 wg zegarow czyli ok 115-135 wg GPS, auto zaladowane 2 osoby dorosle + 2 dzieci + pelny bagaznik gratow. Klima uzywana ok 30-40% czasu, wiecej nie bylo potrzeby
Najnizsze zuzycie bylo na drodze Duszniki - Graz 6.26 (przelotowa 120-140), Graz-Istria-Graz ok 6.9, najwyzsze Graz - Lodz 7.05 co jest troche dziwne bo przelotowe predkosci utrzymywalem raczej nieco nizsze, szczegolnie w PL, ale zaliczylismy tez ok 30 min korka we Wiedniu.
Nie zauwazylem zadnych "cudownych" wlasciwosci paliwa ani austriackiego ani chorwackiego, najnizsze zuzycie bylo akurat na polskim ale moze to bardziej kwestia tego czy w danym kierunku trasa srednio bardziej sie wznosi czy opada.
Moje wnioski sa takie ze Lancerek bardzo lubi dosc spokojna i wcale nie taka wolna jazde autostrada bo ww. wyniki spalania sa praktycznie identyczne z tymi ktore mam jezdzac w trasy po Polsce gdzie zazwyczaj predkosci przelotowe to 100-110 (np. trasa Lodz-Duszniki 100-110 + troche spokojnej jazdy w okolicach gor Stolowych - srednia 6.59) |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
pablini
Forumowicz
Auto: Lancer 2,0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 48 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-11-2012, 21:28
|
|
|
mój 2.0 sport w mieście przy dynamicznej jeździe i na krótkich odcinkach spala 12,5 |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-11-2012, 23:20
|
|
|
Ja ostatnio za 100 zł zrobiłem 120 km (od rezerwy do rezerwy) ale to takie chamskie miasto + szybka trasa + jeszcze bardziej chamskie miasto... ale lekko się zdziwiłem bo to mój "personal best" nigdy 15 nie spalił... przy normalnej jeździe to trasa 8l a miasto 11 |
_________________ Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0
był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107
był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM
Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM |
|
|
|
 |
Wojti75
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 149 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-11-2012, 10:53
|
|
|
To i Ja się podziele z wami spalaniem mojego autka. U mnie Lancerek 1600 od 7,5 do 8,8 Warszawa + rejony podwarszawskie. wykonałem 3 pomiary dlatego rozbirzność. I to na PB95 - Ja uważam to za dobry wynik.
Oczywiście jazda bez szaleństwa - max 120km/h i to na S8 - bo dzie niby można szybciej (u nas legalnie pojechać) |
|
|
|
 |
wily
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 11 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 30-11-2012, 17:34
|
|
|
Witam Wszystkich
Nie wiem jak to robicie ale mój Lancerek poniżej 10l/100km nie schodzi. Nie ma to większego znaczenia czy jadę na trasie 90km/h czy 160km/h i tak od 10-12 litrów łyknie. Jest taka opcja, że ja nie potrafię jeździć ekonomicznie, ale dla mnie 8l/100km w tym aucie to abstrakcja. Dodam tylko, że to jazda na gazociągu, chociaż na benzynie nie ma w zasadzie żadnej różnicy.
Ale to nie istotne, pomyka się nim rewelacyjnie.
Pozdrawiam Wszystkich |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30-11-2012, 22:50
|
|
|
wily napisał/a: | Witam Wszystkich
Nie wiem jak to robicie ale mój Lancerek poniżej 10l/100km nie schodzi. Nie ma to większego znaczenia czy jadę na trasie 90km/h czy 160km/h i tak od 10-12 litrów łyknie. Jest taka opcja, że ja nie potrafię jeździć ekonomicznie, ale dla mnie 8l/100km w tym aucie to abstrakcja. Dodam tylko, że to jazda na gazociągu, chociaż na benzynie nie ma w zasadzie żadnej różnicy.
Ale to nie istotne, pomyka się nim rewelacyjnie.
Pozdrawiam Wszystkich |
8 litrów gazu a lancerze z silnikiem 2.0 to rzeczywiście byłaby abstrakcja, skoro ja carismą 1.6 średnio mam 8 - 9.
Natomiast uwzględniając, że auto gazu bierze do ok. 20 % więcej niżbenzyny i to wynika z obiektywnych właściwości gazu, to po przeliczeniu benzyny masz od 8,3 do 10 litrów a to w tym silniku już chyba całkowice przyzwoicie. |
|
|
|
 |
|