Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
28-09-2007, 15:25
Spalanie
Autor Wiadomość
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 10-07-2012, 12:35   

hyziu napisał/a:
Aż oczy przecieram ze zdumienia jak piszecie ile wam pali. Ja ostatnio zrobiłem 1900 km prawie wyłącznie autostradą, prędkości 150-160 (z wyjątkiem korka w Niemczech), 4 osoby z klimą włączoną i spalił mi ok 10l/100km. Najgorsze było jednak to że co czterysta parę kilometrów trzeba było zjeżdżać na tankowanie :evil:


Podobny dystans niemiecką autostradą z prędkością 130-150 (wg gps)
Klima włączona non-stop
Pusty - 7,3
Załadowany - 7,8

Po mieście mam zawsze 8-9 ale częsty start-stop

[ Dodano: 10-07-2012, 12:47 ]
Iwonka napisał/a:


Wychodzi na to ze ten silnik nie docenia staran aby jezdzic oszczednie. Lub inaczej - jadac bez eko-stresu wcale wiele wiecej nie pali :D Co dziwne nie widze wzrostu spalania po wlaczeniu klimy, spadek osiagow niestety tak :(


Mam podobne wrażenia z tym, że zauważyłem dużą wrażliwość na jakość paliwa
Na "niemieckim" paliwie klima ZDECYDOWANIE mniej odczuwalna.
Wspomniana w poście powyżej trasa.
Do Niemiec na polskim paliwie 150-160 i zdycha pod górkę.
Z powrotem a był zdrowo zapakowany musiałem się hamować bo przy 170 miałem jeszcze ""power" pod nogą :) Po zatankowaniu na BP w Polsce znów kicha.
Zrobiłem tę trasę już naście razy w ciągu 4 lat z rożnym obładowaniem i zawsze to samo
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 11-07-2012, 23:54   

Moje 2.0 116 KM AT na trasie WWA - Bydgoszcz z prędkością do 110 spaliło 7,5 litra na 100.
Nie wiem czy to dużo czy mało dla tego auta ale mi się tam podoba strasznie :)
 
 
doc67 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 26-07-2012, 09:39   

Czy próbował ktoś może zalać do miśka pb98 ? czy jest to niebezpieczne dla silnika ?
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 26-07-2012, 10:19   

bardziej dla portfela ;)
 
 
doc67 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Świnoujście
  Wysłany: 26-07-2012, 10:33   

nie - no dla portfela zdecydowanie niebezpieczne - :D ale tak na serio warto lać 98 ? czy przyrost mocy nie przekłada się na osiągi ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-07-2012, 10:38   

doc67 napisał/a:
czy przyrost mocy nie przekłada się na osiągi ?


A czemu miał by być przyrost mocy?
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 26-07-2012, 20:24   

http://autokult.pl/2011/0...a-a-moc-silnika
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2012, 23:20   

jeśli auto nie jest strojone pod konkretne paliwo (mówię o strojeniu poza fabryką, na ogół turbo się tak stroi), to główny przyrost mocy będzę analogiczny do naklejki turbo :P
Na poważnie moc może wzrosnąć o kilka KM, to tak jak by wywalić koło zapasowe i wszystko z bagażnika...
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
mirc23 
Mitsumaniak


Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 392
Skąd: Żory
Wysłany: 12-08-2012, 18:46   

Właśnie wróciłem z wakacji w Chorwacji i spalanie w 2.0 na LPG wyniosło różnie.
Najniższe na autostradzie przy jeździe emeryckiej bez klimy 8,7l/100km.
Najwyższe na autostradzie z załączoną klimą 12,64l/100km przy czym stałem dobre 45 minut w korku.
Z załączoną klimą i jazdą po Chorwackich górkach i miasteczkach wyszlo 12l/100km.

Średnia od początki kwietnia do teraz to 10,87l/100km oczywiście LPG.
 
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-09-2012, 18:38   

hehe, tez wlasnie wrocilismy z Chorwacji wiec bedzie maly material porownawczy 2.0 LPG vs 1.6 bez LPG :)

srednie zuzycie paliwa w naszym przypadku na calej trasie 2300km (Duszniki Zdroj-Istria-Lodz) wyszlo 6.8L/100 przy nejczestszych predkosciach przelotowych 120-140 wg zegarow czyli ok 115-135 wg GPS, auto zaladowane 2 osoby dorosle + 2 dzieci + pelny bagaznik gratow. Klima uzywana ok 30-40% czasu, wiecej nie bylo potrzeby

Najnizsze zuzycie bylo na drodze Duszniki - Graz 6.26 (przelotowa 120-140), Graz-Istria-Graz ok 6.9, najwyzsze Graz - Lodz 7.05 co jest troche dziwne bo przelotowe predkosci utrzymywalem raczej nieco nizsze, szczegolnie w PL, ale zaliczylismy tez ok 30 min korka we Wiedniu.

Nie zauwazylem zadnych "cudownych" wlasciwosci paliwa ani austriackiego ani chorwackiego, najnizsze zuzycie bylo akurat na polskim :) ale moze to bardziej kwestia tego czy w danym kierunku trasa srednio bardziej sie wznosi czy opada.

Moje wnioski sa takie ze Lancerek bardzo lubi dosc spokojna i wcale nie taka wolna jazde autostrada bo ww. wyniki spalania sa praktycznie identyczne z tymi ktore mam jezdzac w trasy po Polsce gdzie zazwyczaj predkosci przelotowe to 100-110 (np. trasa Lodz-Duszniki 100-110 + troche spokojnej jazdy w okolicach gor Stolowych - srednia 6.59)
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
pablini 
Forumowicz

Auto: Lancer 2,0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-11-2012, 21:28   

mój 2.0 sport w mieście przy dynamicznej jeździe i na krótkich odcinkach spala 12,5
 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 25-11-2012, 23:20   

Ja ostatnio za 100 zł zrobiłem 120 km (od rezerwy do rezerwy) :) ale to takie chamskie miasto + szybka trasa + jeszcze bardziej chamskie miasto... ale lekko się zdziwiłem bo to mój "personal best" nigdy 15 nie spalił... przy normalnej jeździe to trasa 8l a miasto 11
_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
Wojti75 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2012, 10:53   

To i Ja się podziele z wami spalaniem mojego autka. U mnie Lancerek 1600 od 7,5 do 8,8 Warszawa + rejony podwarszawskie. wykonałem 3 pomiary dlatego rozbirzność. I to na PB95 - Ja uważam to za dobry wynik.
Oczywiście jazda bez szaleństwa - max 120km/h i to na S8 - bo dzie niby można szybciej (u nas legalnie pojechać) :)
 
 
wily 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 11
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-11-2012, 17:34   

Witam Wszystkich

Nie wiem jak to robicie ale mój Lancerek poniżej 10l/100km nie schodzi. Nie ma to większego znaczenia czy jadę na trasie 90km/h czy 160km/h i tak od 10-12 litrów łyknie. Jest taka opcja, że ja nie potrafię jeździć ekonomicznie, ale dla mnie 8l/100km w tym aucie to abstrakcja. Dodam tylko, że to jazda na gazociągu, chociaż na benzynie nie ma w zasadzie żadnej różnicy.
Ale to nie istotne, pomyka się nim rewelacyjnie. :lol:

Pozdrawiam Wszystkich
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-11-2012, 22:50   

wily napisał/a:
Witam Wszystkich

Nie wiem jak to robicie ale mój Lancerek poniżej 10l/100km nie schodzi. Nie ma to większego znaczenia czy jadę na trasie 90km/h czy 160km/h i tak od 10-12 litrów łyknie. Jest taka opcja, że ja nie potrafię jeździć ekonomicznie, ale dla mnie 8l/100km w tym aucie to abstrakcja. Dodam tylko, że to jazda na gazociągu, chociaż na benzynie nie ma w zasadzie żadnej różnicy.
Ale to nie istotne, pomyka się nim rewelacyjnie. :lol:

Pozdrawiam Wszystkich


8 litrów gazu a lancerze z silnikiem 2.0 to rzeczywiście byłaby abstrakcja, skoro ja carismą 1.6 średnio mam 8 - 9.
Natomiast uwzględniając, że auto gazu bierze do ok. 20 % więcej niżbenzyny i to wynika z obiektywnych właściwości gazu, to po przeliczeniu benzyny masz od 8,3 do 10 litrów a to w tym silniku już chyba całkowice przyzwoicie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.