Instalacja HHO do lancera ??? czyli Lancer na wode :-) |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-11-2012, 11:51
|
|
|
jaceksu79, bilans energetyczny, czyli ilość materii i energii na wejściu urządzenia musi być taka sama jak na wyjściu - urządzenie może jedynie zmieniać materię w energię i w pewnych przypadkach odwrotnie. Oczywiście różne są formy energii (energia chemiczna uwalniana z paliwa np) ale przy instalacji HHO temat jest prosty jak drut:
Wejście:
Woda + prąd
Proces - przy pomocy prądu rozłączamy cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy enegrii elektrycznej....
Następnie spalamy wodór w tlenie, z czego powstaje energia + woda
czyli energia dostarczona do układu+ilość wody na wejściu nie może być większa niż energia odebrana z układu+ilość wody na wyjściu. Załóż, że ilość wody jest stała (jak rozłączysz 1000 cząstek wody dostaniesz 2000 atomów wodoru i 1000 atomów tlenu, spalając otrzymane 2000 atomów wodoru w tlenie otrzymasz znów 1000 cząstek wody, zakładając idealne warunki w których żaden atom wodoru nie ucieknie Ci do atmosfery) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Uki_NH
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 2009 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: Krk
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-11-2012, 12:35
|
|
|
Uki_NH, kolejna bzdura.....
Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K, nie 130 st. C i jak to zwykle bywa pochlania ogromne ilości energii |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 09-11-2012, 13:17
|
|
|
ok, akurat ten dział( elektrolizy itp) nie jest moją mocną stroną.. ale jestem ciekawy, czy może ktoś z produkujących te urządzenia potrafi przedstawić np. bilans pracy lub energii .. jak by to inaczej określić...hmmm.. po prostu ilość Juli włożona w wytworzenie 0,1m sześciennego wodoru w ilość Juli powstałą ze spalenia tego 0,1m sześć. wodoru... ma ktoś takie informacje, czy tylko same dywagacje?
[ Dodano: 09-11-2012, 13:19 ]
Bartek napisał/a: | Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K |
...a sam proces spalania mieszanki w cylindrze?...temp tego rzędu są realne |
|
|
|
 |
Uki_NH
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 2009 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: Krk
|
Wysłany: 09-11-2012, 13:25
|
|
|
Bartek napisał/a: | Uki_NH, kolejna bzdura.....
Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K, nie 130 st. C i jak to zwykle bywa pochlania ogromne ilości energii |
nie znam się na tym więc dlatego piszę, że w beczce mozna się tak bawić
bo ona na wszystko pojedzie nawet jak tam wlejesz wode bezpośrednio z ropą |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 09-11-2012, 15:17
|
|
|
Co do "wynalazku" Pana Gulaka
Cytat: | Systemy wtrysku wody (Waterinjection) praktycznie sa wymagane tylko w silnikach turbodoladowanych (?) i w tych bardzo obciazonych. Pierwsze zastosowanie tego systemu datuje sie na czasy drugiej Wojny Swiatowej, gdzie patent ten znalazl zastosowanie w silnikach samolotowych. |
A cały szkopuł polega na tym, że przegrzana para w cylindrze zwiększa ilość mieszanki co skutkuje większym ciśnieniem kompresji. Stosowano to kiedyś nagminnie w rajdach ale świat poszedł do przodu i przestało być użyteczne. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-11-2012, 15:56
|
|
|
i9i napisał/a: | większym ciśnieniem kompresji | jak to mówią - woda się nie spręża
gdy jest jej zbyt dużo zrobi taką samą dziurę w tłoku jak kawałek metalu |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-11-2012, 16:37
|
|
|
jaceksu79, zakładając, że nie tworzysz cząstek, ani ich nie anihilujesz bilans jest prosty - w najlepszym przypadku ile włożysz, tyle wyjmiesz - a zakładając real-life włożysz x odzyskasz max 50%x - taką sprawność ma proces termolizy w........ reaktorze atomowym, nie w silniku starego W124
jaceksu79 napisał/a: | ...a sam proces spalania mieszanki w cylindrze?...temp tego rzędu są realne |
mam nadzieję, że żartujesz a nie wierzysz w to co napisałeś - płynny wodór + płynny tlen = paliwo rakietowe i to faktycznie spala się w 3300 st.C, a dogooglałem temperaturę rozpadu - 2730 st.C, więc przy spalaniu takiej mieszanki można liczyć na rozpad cząsteczek wody, ale...... pokaż mi materiał z jakiego zrobisz cylinder, tłok i inne zabawki, gdzie dla przypomnienia temperatura topnienia wolframu to 3420 st.C i jest to najwyższa temperatura topnienia znana ludzkości.....dla porównania Tytan to tylko 1660 st.C |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
Ostatnio zmieniony przez Bartek 09-11-2012, 17:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 09-11-2012, 17:06
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | jak to mówią - woda się nie spręża |
więc zabiera miejsce dla mieszanki (tak łopatologicznie)
Krzyzak napisał/a: | gdy jest jej zbyt dużo zrobi taką samą dziurę w tłoku jak kawałek metalu |
to właśnie jest jeden z głównych powodów wycofania się z takiego "doładowywania". Na początku szał pał a później ciekawe kwiatuszki. A pisanie w artykule o konstruktorze i wynalazku, który to już za Hitlera był stosowany, dobitnie świadczy o profesjonalizmie całego "projektu". |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-11-2012, 17:19
|
|
|
Jeszcze przy okazji googlania wpadła mi w oko informacja o kosztach i metodach pozyskania wodoru - najtańsza (0.7 $ za kg) jest metoda uzyskania wodoru z........ ziemnego gazu. Reforming z udziałem pary wodnej i metanu zachodzi w temp. 1100 st.C i przy obecności katalizatora, natomiast powstają w jego wyniku wodór oraz dwutlenek węgla. Termoliza w reaktorach atomowych kosztuje 2.1 do 7$ za kg. Elektroliza jest energetycznie nieopłacalna....
[ Dodano: 09-11-2012, 17:30 ]
Jeszcze jest jeden ciekawy aspekt wodoru jako paliwa - ciepło spalania 1 kg wodoru to 144MJ - benzyna ma tylko 41 MJ, jednak 1 kg skroplonego wodoru zajmuje objętość 11.1 m3 podczas gdy 1 kg benzyny zajmuje 1.2 dm3, czyli 0.0012 m3...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-11-2012, 17:40
|
|
|
lukas1 napisał/a: |
Co z tego ze koncerny samochodowe laduja miliardy w hybrydy itd to dlatego ze np takie HHO jest do wykonania latwiejszego i jest tansze a redukuje zuzycie paliwa.
Laduja milardy ale biliony zarabiaja bo auto elktryja czy hybrydy nie przerobisz sam tak latwo jak montaz HHO. i auto hybryda czy elektryk kosztuje 2 razy jak normalne i jest zajebiscie drogi jak ci ogniwa siada
|
Panowie - przecież to bzdury!
To popyt kreuje podaż - ja chcę mieć tanie auto w eksploatacji.. tak jak każdy z Was.
Wobec tego każdy z Nas kupi samochód, który pali mniej (jeżeli jest w tej samej cenie...).
Wobec tego producentom zależy, żeby robić jak najlepsze fury, za jak najmniej pieniędzy.. Bo to my wymagamy - czyli rozumiem, że zwolennicy HHO uważają, że na świece jest spisek, żeby zablokować produkcję tego typu aut!?!? Dobre...
Póki nie zobaczę wielogodzinnych badań, porównań itd.. to nie uwierzę.
Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 09-11-2012, 17:54
|
|
|
Cytat: |
To popyt kreuje podaż - ja chcę mieć tanie auto w eksploatacji.. tak jak każdy z Was.
Wobec tego każdy z Nas kupi samochód, który pali mniej (jeżeli jest w tej samej cenie...).
|
Ja ci polecam 1.8 DID jak robisz dużo kilometrów, spalanie na trasie 4,5 do 5,2 a frajda z jazdy niezła, zostaje ci połowa pieniedzy przy dystybutorze |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 09-11-2012, 18:11
|
|
|
Bartek napisał/a: | 2730 st.C |
to zmienia postać rzeczy w porównaniu do wcześniejszej informacji 2000K |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-11-2012, 18:18
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Bartek napisał/a: | 2730 st.C |
to zmienia postać rzeczy w porównaniu do wcześniejszej informacji 2000K |
Absolutnie i wcale nie - napisałem:
Bartek napisał/a: |
ponad 2000K
|
wystarczy nie cytować selektywnie, lub czytać ze zrozumieniem ale przyznaję, że "ponad" to dokładnie 1003 st. C - "ponad 2000K" waliłem z pamięci, a studiowałem duże kilkanaście lat temu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|