Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja HHO do lancera ??? czyli Lancer na wode :-)
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-11-2012, 11:51   

jaceksu79, bilans energetyczny, czyli ilość materii i energii na wejściu urządzenia musi być taka sama jak na wyjściu - urządzenie może jedynie zmieniać materię w energię i w pewnych przypadkach odwrotnie. Oczywiście różne są formy energii (energia chemiczna uwalniana z paliwa np) ale przy instalacji HHO temat jest prosty jak drut:
Wejście:
Woda + prąd

Proces - przy pomocy prądu rozłączamy cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy enegrii elektrycznej....

Następnie spalamy wodór w tlenie, z czego powstaje energia + woda

czyli energia dostarczona do układu+ilość wody na wejściu nie może być większa niż energia odebrana z układu+ilość wody na wyjściu. Załóż, że ilość wody jest stała (jak rozłączysz 1000 cząstek wody dostaniesz 2000 atomów wodoru i 1000 atomów tlenu, spalając otrzymane 2000 atomów wodoru w tlenie otrzymasz znów 1000 cząstek wody, zakładając idealne warunki w których żaden atom wodoru nie ucieknie Ci do atmosfery)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Uki_NH 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 2009 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 84
Skąd: Krk
Wysłany: 09-11-2012, 12:07   

http://www.pb.pl/2660789,80799,auto-na-wode

Było o tym nawet na tvn turbo, co nie zmienia faktu że do nowego samochodu bał bym się założyć coś takiego, ale do niezniszczalnej beczki można :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-11-2012, 12:35   

Uki_NH, kolejna bzdura.....

Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K, nie 130 st. C i jak to zwykle bywa pochlania ogromne ilości energii
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-11-2012, 13:17   

ok, akurat ten dział( elektrolizy itp) nie jest moją mocną stroną.. ale jestem ciekawy, czy może ktoś z produkujących te urządzenia potrafi przedstawić np. bilans pracy lub energii .. jak by to inaczej określić...hmmm.. po prostu ilość Juli włożona w wytworzenie 0,1m sześciennego wodoru w ilość Juli powstałą ze spalenia tego 0,1m sześć. wodoru... ma ktoś takie informacje, czy tylko same dywagacje? :idea:

[ Dodano: 09-11-2012, 13:19 ]
Bartek napisał/a:
Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K


...a sam proces spalania mieszanki w cylindrze?...temp tego rzędu są realne
 
 
Uki_NH 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 2009 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 84
Skąd: Krk
Wysłany: 09-11-2012, 13:25   

Bartek napisał/a:
Uki_NH, kolejna bzdura.....

Termoliza wody (czyli rozdzielenie cząsteczki wody na wodór i tlen przy pomocy ciepła) wymaga ponad 2000K, nie 130 st. C i jak to zwykle bywa pochlania ogromne ilości energii


nie znam się na tym więc dlatego piszę, że w beczce mozna się tak bawić :)
bo ona na wszystko pojedzie nawet jak tam wlejesz wode bezpośrednio z ropą :)
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-11-2012, 14:03   

trochę ludzie grzebią się w tym temacie i nawet wystawiają się na targach... aż zadzwonię do nich :) jestem po prostu ciekawy :D http://www.youtube.com/wa...KM&feature=plcp
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 09-11-2012, 15:17   

Co do "wynalazku" Pana Gulaka
Cytat:
Systemy wtrysku wody (Waterinjection) praktycznie sa wymagane tylko w silnikach turbodoladowanych (?) i w tych bardzo obciazonych. Pierwsze zastosowanie tego systemu datuje sie na czasy drugiej Wojny Swiatowej, gdzie patent ten znalazl zastosowanie w silnikach samolotowych.


A cały szkopuł polega na tym, że przegrzana para w cylindrze zwiększa ilość mieszanki co skutkuje większym ciśnieniem kompresji. Stosowano to kiedyś nagminnie w rajdach ale świat poszedł do przodu i przestało być użyteczne.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2012, 15:56   

i9i napisał/a:
większym ciśnieniem kompresji
jak to mówią - woda się nie spręża
gdy jest jej zbyt dużo zrobi taką samą dziurę w tłoku jak kawałek metalu
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-11-2012, 16:37   

jaceksu79, zakładając, że nie tworzysz cząstek, ani ich nie anihilujesz bilans jest prosty - w najlepszym przypadku ile włożysz, tyle wyjmiesz - a zakładając real-life włożysz x odzyskasz max 50%x - taką sprawność ma proces termolizy w........ reaktorze atomowym, nie w silniku starego W124 :D

jaceksu79 napisał/a:
...a sam proces spalania mieszanki w cylindrze?...temp tego rzędu są realne


mam nadzieję, że żartujesz a nie wierzysz w to co napisałeś - płynny wodór + płynny tlen = paliwo rakietowe i to faktycznie spala się w 3300 st.C, a dogooglałem temperaturę rozpadu - 2730 st.C, więc przy spalaniu takiej mieszanki można liczyć na rozpad cząsteczek wody, ale...... pokaż mi materiał z jakiego zrobisz cylinder, tłok i inne zabawki, gdzie dla przypomnienia temperatura topnienia wolframu to 3420 st.C i jest to najwyższa temperatura topnienia znana ludzkości.....dla porównania Tytan to tylko 1660 st.C
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
Ostatnio zmieniony przez Bartek 09-11-2012, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 09-11-2012, 17:06   

Krzyzak napisał/a:
jak to mówią - woda się nie spręża

więc zabiera miejsce dla mieszanki (tak łopatologicznie)
Krzyzak napisał/a:
gdy jest jej zbyt dużo zrobi taką samą dziurę w tłoku jak kawałek metalu

to właśnie jest jeden z głównych powodów wycofania się z takiego "doładowywania". Na początku szał pał a później ciekawe kwiatuszki. A pisanie w artykule o konstruktorze i wynalazku, który to już za Hitlera był stosowany, dobitnie świadczy o profesjonalizmie całego "projektu".
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-11-2012, 17:19   

Jeszcze przy okazji googlania wpadła mi w oko informacja o kosztach i metodach pozyskania wodoru - najtańsza (0.7 $ za kg) jest metoda uzyskania wodoru z........ ziemnego gazu. Reforming z udziałem pary wodnej i metanu zachodzi w temp. 1100 st.C i przy obecności katalizatora, natomiast powstają w jego wyniku wodór oraz dwutlenek węgla. Termoliza w reaktorach atomowych kosztuje 2.1 do 7$ za kg. Elektroliza jest energetycznie nieopłacalna....

[ Dodano: 09-11-2012, 17:30 ]
Jeszcze jest jeden ciekawy aspekt wodoru jako paliwa - ciepło spalania 1 kg wodoru to 144MJ - benzyna ma tylko 41 MJ, jednak 1 kg skroplonego wodoru zajmuje objętość 11.1 m3 podczas gdy 1 kg benzyny zajmuje 1.2 dm3, czyli 0.0012 m3......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-11-2012, 17:40   

lukas1 napisał/a:

Co z tego ze koncerny samochodowe laduja miliardy w hybrydy itd to dlatego ze np takie HHO jest do wykonania latwiejszego i jest tansze a redukuje zuzycie paliwa.
Laduja milardy ale biliony zarabiaja bo auto elktryja czy hybrydy nie przerobisz sam tak latwo jak montaz HHO. i auto hybryda czy elektryk kosztuje 2 razy jak normalne i jest zajebiscie drogi jak ci ogniwa siada


Panowie - przecież to bzdury!

To popyt kreuje podaż - ja chcę mieć tanie auto w eksploatacji.. tak jak każdy z Was.
Wobec tego każdy z Nas kupi samochód, który pali mniej (jeżeli jest w tej samej cenie...).
Wobec tego producentom zależy, żeby robić jak najlepsze fury, za jak najmniej pieniędzy.. Bo to my wymagamy - czyli rozumiem, że zwolennicy HHO uważają, że na świece jest spisek, żeby zablokować produkcję tego typu aut!?!? Dobre...

Póki nie zobaczę wielogodzinnych badań, porównań itd.. to nie uwierzę.
Pozdrowienia!
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 09-11-2012, 17:54   

Cytat:

To popyt kreuje podaż - ja chcę mieć tanie auto w eksploatacji.. tak jak każdy z Was.
Wobec tego każdy z Nas kupi samochód, który pali mniej (jeżeli jest w tej samej cenie...).


Ja ci polecam 1.8 DID jak robisz dużo kilometrów, spalanie na trasie 4,5 do 5,2 a frajda z jazdy niezła, zostaje ci połowa pieniedzy przy dystybutorze
_________________
pablo diablo
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-11-2012, 18:11   

Bartek napisał/a:
2730 st.C


to zmienia postać rzeczy w porównaniu do wcześniejszej informacji 2000K :wink:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-11-2012, 18:18   

jaceksu79 napisał/a:
Bartek napisał/a:
2730 st.C


to zmienia postać rzeczy w porównaniu do wcześniejszej informacji 2000K :wink:


Absolutnie i wcale nie - napisałem:

Bartek napisał/a:

ponad 2000K


wystarczy nie cytować selektywnie, lub czytać ze zrozumieniem :wink: ale przyznaję, że "ponad" to dokładnie 1003 st. C - "ponad 2000K" waliłem z pamięci, a studiowałem duże kilkanaście lat temu ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.