Plus po stacyjce, gdzie w komorze silnika? |
Autor |
Wiadomość |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2012, 12:37
|
|
|
Nie zmienilem w profilu. Nie mam juz GDI mowa teraz caly czas o zwyklym 1,8 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2012, 13:56
|
|
|
Niekoniecznie układ wzbudzenia musi być wbudowany w alternator, może to zły przykład, ale w starszych wersjach Polonezów wzbudzenie było podawane po stacyjce. Niestety ale schematu alternatora w GDI nie posiadam i nigdy takiego alternatora nie naprawiałem więc nie bardzo mogę to potwierdzić. Wiem, że jazda bez pozycji to niewielka oszczędność ale to bardziej chodzi o oszczędność samych żarówek podświetlenia deski rozdzielczej itp. które często się palą i ich wymiana niektórym może nastręczyć trochę kłopotów.
lotam, ale ty nie masz osobnych lamp dziennych, tylko miałeś automat włączający same mijania?
zygizwro , jeśli masz zwykłe 1.8, to jednak najprościej i najfunkcjonalniej będzie jak proponuje Faraday, chociaż ja bym jednak automatyczne wyłączenie dziennych zrobił po włączeniu na pozycje, ale to już kwestia gustu. |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2012, 15:01
|
|
|
zatem cienki kabelek przy alternatorze? |
|
|
|
 |
lotam
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 67 Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany: 21-11-2012, 15:29
|
|
|
plecho1 tak miałem autowat do świateł mijania |
_________________ lotam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2012, 16:13
|
|
|
zygizwro, jeśli do alternatora dochodzą jedynie 2 przewody, gruby i cienki, to trzeba się podłączyć do tego cienkiego.
lotam, jeśli po załączeniu automatycznym mogłeś przełączać po między krótkimi i długimi to najprawdopodobniej popsuł się przełącznik w manetce zmieniający z krótkich na długie. Podejrzewam, że teraz automat załącza się prawidłowo czyli są pozycyjne i długie i nie ma znaczenia czy automatycznie czy ręcznie włączysz światła to mijania nie ma?! |
|
|
|
 |
lotam
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 67 Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany: 22-11-2012, 09:11
|
|
|
tzn. jest tak, a raczej było
Kiedyś po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/START (światła mijania się włączały automatycznie)
po przekręceniu manetki na pozycje świeciły tylko pozycyjne
po przekręceniu dalej znowu włączały się mijania, po podciągnięci manetki drogowe.
teraz mimo przekręcania pokrętła na manetce mijania niema. |
_________________ lotam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-11-2012, 09:23
|
|
|
Ostatnie wyjaśniające pewną kwestię pytanie
Czy na automacie mogłeś przełączać po między światłami mijania i drogowymi czy były tylko mijania.
Jeśli były i mijania i drogowe, to tak jak napisałem wcześniej, najprawdopodobniej wina przełącznika w manetce przełączającego po między mijania a drogowymi. |
|
|
|
 |
lotam
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 67 Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany: 22-11-2012, 09:44
|
|
|
to zabiorę się za przełącznik, ma ktoś może doświadczenie w demontażu tych manetek? |
_________________ lotam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-11-2012, 09:49
|
|
|
Na razie nie wyciągaj manetki, odkręć tylko obudowę. Wypnij wtyczkę z włącznika i sprawdź czy przełącznik ma przejście na pozycji świateł mijania. Jeśli przejścia nie będzie, to na 100% będzie wina tego przełącznika. |
|
|
|
 |
lotam
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 67 Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany: 22-11-2012, 10:19
|
|
|
Wielkie Dzięki, dam znać jakie efekty.
Po naprawdę dłuższej przerwie
Okazało się że, walnięte były styki przy żarówkach do tego stopnia że były popalone.
Trochę skrobania i przeczyszczenie + wymiana żarówek i wszystko wróciło do normy.
No i pożegnałem się z moim Miśkiem. Przerzuciłem się na SUPERB. |
_________________ lotam |
|
|
|
 |
|