Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Wibracje od 70 do 110
Autor Wiadomość
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15-01-2007, 18:26   

Przebieg auta to 186000 km,amory KAYABA wymienione 6 miechów temu . Silnik po to gasiłem(wcześniej wrzucając na luz) właśnie przy tej krytycznej prędkości zeby wyeliminować wszelkie wibracje pochodzące z silnika i przede wszystkim aby usłyszeć np. trzepotanie kół lub inne niepokojące odgłosy które mogą temu towarzyszyć
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 15-01-2007, 18:38   

Hugo, ale zes sobie czerwonca kupil ho , hoaniol_jojo, jedz sobie na trzepaki do stacji djagnostycznej to moze byc wszystko cos podobnego mialem przy skrzywionej polosce napedowej a innym razem po wymianie amorow -- problem z przegubami to wg twojego opisu to tzw. drgania rezonansowe
mysle ze to sprawka przegubow blokuja sie
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-01-2007, 19:08   

Stawiam na silnik.
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-01-2007, 19:47   

A ja obstawię dwie rzeczy: ułamana łopatka wentylatora chłodnicy co przy pewnych obrotach silnika powoduje rezonans i takie dziwne wibracje. Już raz ktoś miał to na forum i potwierdziło się że była wyszczerbiona łopatka wentylatora - po wymianie na nowy wiatrak wszystko ustało zatem pooglądaj dobrze wiatraki czy aby czasem któryś nie jest trachnięty i ewentualna druga rzecz to koło zamachowe/uszkodzona skrzynia biegów/dyfer.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-01-2007, 22:08   

W Twoim przypadku również może to być przegub wewnętrzny. Tymbardziej, że wibracje powstaję gdy przyśpieszasz.
 
 
aniol_jojo
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2007, 22:53   

no coż zaczne od diagnostyki jak nic nie znajdzie najwyzej rozbiore poł samoch. na czesci i dokladnie poogladam ;)
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-01-2007, 23:15   

Tak więc Panowie, róbcie już zapisy na części z Lancerka. :wink:
_________________

 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 15-01-2007, 23:32   

Koledzy, aniol_jojo napisał wyraźnie o kołach i o tym, że zjawisko miał od początku. matt81 napisał również, że wyłączał silnik i zjawisko nie znikało, wygląda to jednoznacznie, że nie silnik i nie wiatrak bo on napędzany jest elektrycznie, a silnik jeśli nie pracuje to drgań nie powinien emitować. Moim zdaniem to coś z przeniesieniem napędu lub hamulcami. Jeśli nie przegub, to może coś w skrzyni lub któraś z poduszek - najprawdopodobniej przy skrzyni bo drgania występują podczas ruchu. Możliwa również wydaje się teza skrzywionej półosi lub urwania wyważnika (taki pierścień na półośce). Skrzywiona lub ukruszona tarcza hamulcowa też potrafi nieźle namieszać - mi huczało jak w samolocie a samochód jechał prosto, tylko nie pamiętam czy drgał.
Powodzenia w szukaniu i czekamy na przyczynę.

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
Bazz 
Mitsumaniak
Rzeźnik- kombinator


Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 149
Skąd: Goniądz
Wysłany: 16-01-2007, 11:36   

a na skręconych kołach przeguby klekoczą?? u mnie wystepowalo podobne zjawisko wibracji: jezeli bieg byl wrzucony i dodawałes gazu przy predkosci ok 90km/h i wyzej zaczynalo wibrowac jezeli puscilo sie gaz lub wcisnelo sprzeglo wibracje znikaly. Po wymianie polosi ustapilo:)
_________________
- Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny

Nie ma drogich części, są tylko duże marże...

Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ". :)
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-01-2007, 15:46   

To wez przy tych predkosciach przetestuj auto na 3 biegu. Pozniej to samo na 4 i 5.
Zobacz czy na kazdym jest tak samo :?:
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2007, 22:41   

A przy hamowaniu trzęsie kierownicą ? Jak tak to na 80% masz założone tarcze hamulcowe z JC (JC = Jasna Cholera znowu sie zjeb....), które są krzywe zanim zdążą je wyprodukować. Kupiłem Lancera i dostałem razem z nim fakturę za wymianę tarcz. Poprzedni włącicel zapłacił za ich wymianę tyle, że chciał to zrobić tanio i się zemściło. Po przekroczeniu 80 siedziałem wewnątrz gigantycznego wibratora, a przy hamowaniu kierownica latała we wszystkie strony. Koła wyważałem 2 razy i nic dopiero jak mi chcieli wyważyć na samochodzie to okazało się, że tarcze trzęsą a nie opony. Skoro tarcze to trzeba je przetoczyć, pierwsze przetoczenie i trochę lepiej, drugie przetoczenie i prawie dobrze drgania były już tylko przy około 120-140. Wymiana tarcz na nowe i jest dobrze.
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-01-2007, 00:10   

Matt81 sprawdź stabilizatory wachaczy .

Pzdr.
 
 
aniol_jojo
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 18:17   

ja zawieszenie calkowicie wykluczam bo jest on na "nowym" zawieszenu H&R a firmówki nie robia syfu, wlasnie zrobillem 400 km na raz i przy hamowaniu wszystko ok, przy puszczaniu gazu ok ale przy "nodze w podlodze" vibracje (wiem ze nie mam 4 biegu - wyskakuje) być moze to bedzie przyczyna, jutro sproboje rozebrac go od skrzyni po koła moze cos z tego bedzie (vibracje TYLKO i WYLACZNIE przy przyspieszaniu ale nie na kazdym biegu .. i badz tu teraz madry :cry:
 
 
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 21-01-2007, 20:59   

Łączniki zmieniałem 2 tyg. temu , ale pasowało by też zmienić gumy drązka stabilizatora bo zauwżyłem ze jedna strona jest wybita . Problem w tym że jest cholernie utrudniony dostep i nie moge sie jakoś zabrać do wymiany :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.