[C62A 1.5] Wibracje od 70 do 110 |
Autor |
Wiadomość |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 15-01-2007, 18:26
|
|
|
Przebieg auta to 186000 km,amory KAYABA wymienione 6 miechów temu . Silnik po to gasiłem(wcześniej wrzucając na luz) właśnie przy tej krytycznej prędkości zeby wyeliminować wszelkie wibracje pochodzące z silnika i przede wszystkim aby usłyszeć np. trzepotanie kół lub inne niepokojące odgłosy które mogą temu towarzyszyć |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 15-01-2007, 18:38
|
|
|
Hugo, ale zes sobie czerwonca kupil ho , hoaniol_jojo, jedz sobie na trzepaki do stacji djagnostycznej to moze byc wszystko cos podobnego mialem przy skrzywionej polosce napedowej a innym razem po wymianie amorow -- problem z przegubami to wg twojego opisu to tzw. drgania rezonansowe
mysle ze to sprawka przegubow blokuja sie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-01-2007, 19:08
|
|
|
Stawiam na silnik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-01-2007, 19:47
|
|
|
A ja obstawię dwie rzeczy: ułamana łopatka wentylatora chłodnicy co przy pewnych obrotach silnika powoduje rezonans i takie dziwne wibracje. Już raz ktoś miał to na forum i potwierdziło się że była wyszczerbiona łopatka wentylatora - po wymianie na nowy wiatrak wszystko ustało zatem pooglądaj dobrze wiatraki czy aby czasem któryś nie jest trachnięty i ewentualna druga rzecz to koło zamachowe/uszkodzona skrzynia biegów/dyfer. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-01-2007, 22:08
|
|
|
W Twoim przypadku również może to być przegub wewnętrzny. Tymbardziej, że wibracje powstaję gdy przyśpieszasz. |
|
|
|
 |
aniol_jojo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2007, 22:53
|
|
|
no coż zaczne od diagnostyki jak nic nie znajdzie najwyzej rozbiore poł samoch. na czesci i dokladnie poogladam |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-01-2007, 23:15
|
|
|
Tak więc Panowie, róbcie już zapisy na części z Lancerka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 15-01-2007, 23:32
|
|
|
Koledzy, aniol_jojo napisał wyraźnie o kołach i o tym, że zjawisko miał od początku. matt81 napisał również, że wyłączał silnik i zjawisko nie znikało, wygląda to jednoznacznie, że nie silnik i nie wiatrak bo on napędzany jest elektrycznie, a silnik jeśli nie pracuje to drgań nie powinien emitować. Moim zdaniem to coś z przeniesieniem napędu lub hamulcami. Jeśli nie przegub, to może coś w skrzyni lub któraś z poduszek - najprawdopodobniej przy skrzyni bo drgania występują podczas ruchu. Możliwa również wydaje się teza skrzywionej półosi lub urwania wyważnika (taki pierścień na półośce). Skrzywiona lub ukruszona tarcza hamulcowa też potrafi nieźle namieszać - mi huczało jak w samolocie a samochód jechał prosto, tylko nie pamiętam czy drgał.
Powodzenia w szukaniu i czekamy na przyczynę.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
Bazz
Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator

Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz
|
Wysłany: 16-01-2007, 11:36
|
|
|
a na skręconych kołach przeguby klekoczą?? u mnie wystepowalo podobne zjawisko wibracji: jezeli bieg byl wrzucony i dodawałes gazu przy predkosci ok 90km/h i wyzej zaczynalo wibrowac jezeli puscilo sie gaz lub wcisnelo sprzeglo wibracje znikaly. Po wymianie polosi ustapilo:) |
_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 16-01-2007, 15:46
|
|
|
To wez przy tych predkosciach przetestuj auto na 3 biegu. Pozniej to samo na 4 i 5.
Zobacz czy na kazdym jest tak samo |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2007, 22:41
|
|
|
A przy hamowaniu trzęsie kierownicą ? Jak tak to na 80% masz założone tarcze hamulcowe z JC (JC = Jasna Cholera znowu sie zjeb....), które są krzywe zanim zdążą je wyprodukować. Kupiłem Lancera i dostałem razem z nim fakturę za wymianę tarcz. Poprzedni włącicel zapłacił za ich wymianę tyle, że chciał to zrobić tanio i się zemściło. Po przekroczeniu 80 siedziałem wewnątrz gigantycznego wibratora, a przy hamowaniu kierownica latała we wszystkie strony. Koła wyważałem 2 razy i nic dopiero jak mi chcieli wyważyć na samochodzie to okazało się, że tarcze trzęsą a nie opony. Skoro tarcze to trzeba je przetoczyć, pierwsze przetoczenie i trochę lepiej, drugie przetoczenie i prawie dobrze drgania były już tylko przy około 120-140. Wymiana tarcz na nowe i jest dobrze. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-01-2007, 00:10
|
|
|
Matt81 sprawdź stabilizatory wachaczy .
Pzdr. |
|
|
|
 |
aniol_jojo [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2007, 18:17
|
|
|
ja zawieszenie calkowicie wykluczam bo jest on na "nowym" zawieszenu H&R a firmówki nie robia syfu, wlasnie zrobillem 400 km na raz i przy hamowaniu wszystko ok, przy puszczaniu gazu ok ale przy "nodze w podlodze" vibracje (wiem ze nie mam 4 biegu - wyskakuje) być moze to bedzie przyczyna, jutro sproboje rozebrac go od skrzyni po koła moze cos z tego bedzie (vibracje TYLKO i WYLACZNIE przy przyspieszaniu ale nie na kazdym biegu .. i badz tu teraz madry |
|
|
|
 |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21-01-2007, 20:59
|
|
|
Łączniki zmieniałem 2 tyg. temu , ale pasowało by też zmienić gumy drązka stabilizatora bo zauwżyłem ze jedna strona jest wybita . Problem w tym że jest cholernie utrudniony dostep i nie moge sie jakoś zabrać do wymiany |
|
|
|
 |
|