rolka od alternatora |
Autor |
Wiadomość |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 01-12-2012, 14:16
|
|
|
raczej pompe wody napedza pasek rozrzadu. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 01-12-2012, 14:46
|
|
|
Pasek od alternatora można spoko wymienić samemu , ale trzeba zdjąć najpierw pasek od wspomagania itd.. Pompa wodna w GDI jest napędzana paskiem rozrządu i też można wymienić , ale tu trzeba trochę wiedzy i narzędzi. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
carismaniak18
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: Płock
|
Wysłany: 01-12-2012, 16:51
|
|
|
właśnie widziałem ze ta roleczka po której śmiga pasek alternatora jest za tym pierwszym paskiem więc trzeba go zdjąć tylko nie wiem jak się za to zabrać Wiecie może co trzeba najpierw poodkręcać i jak potem trzeba te paski odpowiednio ponapinać?
a jakbym chciał podjechać do mechanika bez paska alternatora to można i nic się nie stanie oprócz rozładowania akumulatora? |
_________________ Carisma 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 01-12-2012, 18:03
|
|
|
Nic się nie stanie poza akumulatorem.. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-12-2012, 21:21
|
|
|
Aby sprawdzić napięcie paska, trzeba spróbować obrócić go palcami w najdłuższym miejscu po między dwoma kołami. Powinno dać się go obrócić o około 90 stopni, najlepiej nie mniej ani więcej. Jeśli po takim naciągnięciu pasek będzie piszczał, to można jeszcze odrobinę podciągnąć. Nie można jednak przesadzać bo za mocno naciągnięty pasek spowoduje szybsze zużycie łożysk kół które napędza. Jeśli po wymianie i właściwym naciągnięciu pasek dalej piszczy, to najprawdopodobniej do wymiany jest któreś z kół pasowych, najczęściej jest to koło o najmniejszej średnicy a tym samym o najmniejszej powierzchni styku z paskiem. |
|
|
|
 |
|