[Cari 1.8 GDI] Probelm z kodami błędów w Cari 2000 po lifcie |
Autor |
Wiadomość |
mice666
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: lubin
|
Wysłany: 10-12-2012, 22:28 [Cari 1.8 GDI] Probelm z kodami błędów w Cari 2000 po lifcie
|
|
|
Witam. Mam problem z podłączeniem mojej Cari do kompa przez kabel VAG kkl połączyłem styki 1 i 4 i dalej evoscan nie wykrywa mojego skarbu. Nawet samo połączenie 1 i 4 pinu nie wyświetla błędów przez kontrolke:/ Co robie źle? załączam serię screenów zrobionych po nieudanej próbie połączenia. Żeby nie było czytałem poradniki, oglądałem filmiki ale chyba próbowałem już wszystkiego i dalej nic. Sterowniki do kabelka zainstalowane wg instrukcji. Piszecie ze przed 2001 nie działa kabel natomiast do 2000 włącznie działa spinka 1 i 4. u mnie nie działa ani to ani to.
 |
Ostatnio zmieniony przez mice666 10-12-2012, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2012, 22:34
|
|
|
Jak masz OBDII to zworka pinów nie jest konieczna i do odczytu błędów wystarczy scan-tool |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mice666
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: lubin
|
Wysłany: 10-12-2012, 22:43
|
|
|
wystarczy scan-tool? http://allegro.pl/listing...tring=scan-tool nic innego nie znalazłem...
znalazłem program nawet w jezyku polskim. Jutro rano przetestuje... wielkie dzięki... Rano dam znać jak poszło. A tak poza tym chciałem sprawdzić jak działa sonda lambda i tego chyba nim nie sprawdze:/ |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-12-2012, 05:19
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jak masz OBDII to zworka pinów nie jest konieczna i do odczytu błędów wystarczy scan-tool |
Jeśli kolega ma auto sprzed 2001r to jeszcze jest JOBD i raczej Scan-tool'em nie odczyta.
mice666 napisał/a: | Nawet samo połączenie 1 i 4 pinu nie wyświetla błędów przez kontrolke:/ |
Zapala się w ogóle kontrolka silnika przy odpalaniu auta ? Może żarówka przepalona ? Ewentualnie sprawdź, czy kontrolka po przekręceniu kluczyka na ON gaśnie sama, czy równocześnie z inną. Może sprzedający specjalnie zmostkował ją z inną kontrolką...
Drugą przyczyną może być uwalone gniazdo OBD lub kabel. Ogólnie to nie ma możliwości, aby po zmostkowaniu pinów 1-4 nie zapalała Ci się kontrolka silnika. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2012, 08:19
|
|
|
volve napisał/a: | Jeśli kolega ma auto sprzed 2001r to jeszcze jest JOBD i raczej Scan-tool'em nie odczyta. | 2000 rocznik idzie skanować na zworke albo na standard OBDII, wszystko zalezy od miesiąca wypustu, jeżeli forumowiczowi nie działa zworka przy założeniu, że nikt ie grzebał przy kości OBD to znaczy, że widocznie tam jest OBDII |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mice666
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: lubin
|
Wysłany: 11-12-2012, 08:30
|
|
|
teraz kontrolka silnika mi się świeci cały czas dlatego chciałem sprawdzić błędy. Byłem u mechanika po zakupie auta i połączył się z Cari wiec chyba jest dobrze... Dodam tylko tyle że gniazdo OBD II mam po stronie pasażera a nie kierowcy. Może to coś zmienia...
[ Dodano: 11-12-2012, 16:34 ]
i ze zwarymi pinami i nie... Juz nie rozumiem co jest nie tak... Możecie jakoś pomóc? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-12-2012, 18:29
|
|
|
mice666, A pod evoscana jakie dałeś sterowniki do kabla ??
Te co Ci przyszły z kablem czy te z TEGO tematu?? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-12-2012, 20:21
|
|
|
robertdg napisał/a: | wszystko zalezy od miesiąca wypustu |
Zgadza się
robertdg napisał/a: | jeżeli forumowiczowi nie działa zworka przy założeniu, że nikt ie grzebał przy kości OBD to znaczy, że widocznie tam jest OBDII |
Nie chce mi się teraz wyciągać kumpla do jego Cari, ale jak dobrze pamiętam, to przy OBDII też mruga kontrolka po zwarciu 1-4, tylko nie da się odczytac kodów z tego mrugania |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
mice666
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: lubin
|
Wysłany: 11-12-2012, 22:39
|
|
|
Zaprosiłem drd1812 do siebie u udało się podpiąć... Czyli coś mam nie tak z kabelkiem. Wielkie dzięki za pomoc wszystko załatwione:] można zamknąć. |
|
|
|
 |
|