Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
26-05-2009, 16:15
[3.2 DID] Opon BFGoodrich All Terrain
Autor Wiadomość
spox73 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 , Space Runner
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 19-01-2013, 11:58   

Jeżdżę na profilu 70 zimówki Nokian. Ale moje kolejne zimówki będą tak jak mówi instrukcja 65. Jest niewielka róznica w wyskości ale... nie ma róży bez kolców. Zmniejsza się odległość nadkoli od opon co zima jest dość upierdliwe ponieważ każdy nawis śniegu i lodu trzeba natychmiast odkuwać. Obawiam się także że przy ostrej jeździe w terenie opona może ocierać o nadkole/błotnik.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-01-2013, 13:05   

Sorki :) ale popełniacie błąd sugerując się odległością, przy zmianie opon, nadkola czy też progu od podłoża. Najniższym elementem który trzeba było by zmierzyć jest.... gruszka tylnego mostu-->>> szczególnie gdy wybieramy się w teren lub nawet gdy jedziemy głębokimi koleinami to ten element jest narażony na bliskie spotkania 3 stopnia. Nie pamiętam jaka jest u mnie wysokość (chyba nie przekracza 20cm) przy oponach 31x10,5x15 , które bez problemowo mieszczą się. Zakładając opony 32" gruszka podniesie się raptem o 1,25 cm. Czasami to bardzo dużo ale.... spalanie większe, przeguby i łożyska wymagają częstszego serwisowania. Wszystko zależy gdzie i do jakiej jazdy ma służyć samochód.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-01-2013, 20:02   

W Pajero III nie ma sztywnego mostu. Tylny dyfer nie wystaje, nie ogranicza prześwitu. To jedna z zalet niezależnego zawieszenia.
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 10-03-2013, 00:22   

TATT00s możesz napisać jak sprawują się Twoje Yokohamy Geolandar AT/S G012? a zwłaszcza w błocie?
Nadszedł czas kupna nowych opon i biorę je pod uwagę poza wychwalanymi BFG. Ale zastanawiam się też nad takimi:

1 http://www.sklepopon.com/...uratrac,p-18919
jak to jest faktycznie z tą niższą trwałością układu napędowego wkładając te wyższe wranglery??? i co z zaburzoną aerodynamiką, spalanie wzrasta o ile? 0,2l ; 0,5l a może 2l/100???

ma ktoś rzeczywiste porównanie wranglerów, geolandarów do BFG? jak faktycznie zachowują się w błocie, piachu, mokrej trawie itd jak szybko się ścierają?

kolejne dwie opony które biorę pod uwagę to:
2 http://www.sklepopon.com/...a-t-694,p-21453
3 http://www.sklepopon.com/...rek-at3,p-14724

a może kupić jakiegoś Matadora?
 
 
 
alfik 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2013, 13:19   

Mam takie Goodyeary w krótkim PIII. Wiele nie powiem, bo Pajero mam od 2 miesięcy. Zawieszenie jest podniesione - jeździ się OK. Takie same opony mam dwa lata w drugim aucie (Ssangong) - gdzie fabryczne są mniejsze niż w Pajero, więc przyrost promienia jest bardziej istotny - na pewno pewna strata na jakości prowadzenia. Co do spalania - jak się uwzględni wpływ większej opony na przekłamanie licznika, to jakiś litr. W terenie - bez porównania lepiej - Duratrac będzie znacznie lepszy niż te dwa at. Jesienią byłem na imprezie OR w Bieszczadach i większość czasu jechałem za Pajero na AT w standardowym rozmiarze. Tam, gdzie Ssangyong zatrzymywał się i bez problemów ruszał, Pajero nie jechało, a uważam, że Pajero jako samochód terenowy jest lepsze (znacznie lepsza kontrola trakcji i blokada dyfra w tylnej osi). Film Film - Pajero na AT vs. Duratrac

Czyli trzeba zdecydować - błoto, czy asfalt - bo ogólnie Pajero na AT dzielne było.
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-03-2013, 14:36   

Pajero na jakich at było?
Ile bieżnika ubyło po 2 latach, jaki przebieg?
Te duratracki podobają mi się wizualnie i opinie też mają dobre. Tylko problem z opiniami jest taki że co byś nie przeczytał to wszystko jest super. ;)
Mało jest osób które mają konkretne porównanie np BFG AT vs GY Duratrack
Auto w 90% jeździ po czarnym ale nie chcę gdzieś na odludziu szukać traktora bo rodzina nie dała rady wypchać z błotka :biggrin:

Fajny filmik
 
 
 
alfik 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2013, 17:14   

Pajero było na Yokohamach Geolandar AT, na oko młodych. Ja mam porównanie duratrack vs. General at2 na m samym aucie i oba 32 cale, ale at2 węższa. Subiektywnie Duratracki lepsze i zimą i w błocie i na asfalcie poza znoszeniem - at2 miały znacznie sztywniejsze boki. generale at2 to jedne z bardziej agresywnych AT, podobne do BFG. Ale dodam, ze zimą zmieniłem Duratracki na zimówki i tez była (w mieście) poprawa.
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 12-03-2013, 12:01   

Przez 2 lata ile na nich zrobiłeś kilometrów i ile bieżnika zeszło?
Na forum jeepa jeden z użytkowników napisał że w 1.5 roku jeżdżąc 80% po czarnym zeszło 4mm. Niestety nie podał przebiegu. Zakładając że średnio może robić 10tyś na rok to ten bieżnik szybko znika :(
 
 
 
igor 
Mitsumaniak
Rzeźbiarz okrętowy


Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 90
Skąd: Dobra, dobra...
Wysłany: 24-12-2013, 09:52   

Korzystając z tematu, może juz ktoś szukał.
Opony 265/75 R16 jak w temacie na oryginalnych alusach.
Jakie felgi z -ET mogę zamontować, żeby nic nie obcierało i haczyło?
Chciałbym żeby niewiele wystawało poza obrys samochodu. Przeciwności dla tego zabiegu mniej-więcej znam.
Zawieszenie po lifcie 2".
Pozdrawiam Igor
_________________
Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.