Przesunięty przez: Gene 26-05-2009, 16:15 |
[3.2 DID] Opon BFGoodrich All Terrain |
Autor |
Wiadomość |
spox73
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 , Space Runner
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 19-01-2013, 11:58
|
|
|
Jeżdżę na profilu 70 zimówki Nokian. Ale moje kolejne zimówki będą tak jak mówi instrukcja 65. Jest niewielka róznica w wyskości ale... nie ma róży bez kolców. Zmniejsza się odległość nadkoli od opon co zima jest dość upierdliwe ponieważ każdy nawis śniegu i lodu trzeba natychmiast odkuwać. Obawiam się także że przy ostrej jeździe w terenie opona może ocierać o nadkole/błotnik. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-01-2013, 13:05
|
|
|
Sorki ale popełniacie błąd sugerując się odległością, przy zmianie opon, nadkola czy też progu od podłoża. Najniższym elementem który trzeba było by zmierzyć jest.... gruszka tylnego mostu-->>> szczególnie gdy wybieramy się w teren lub nawet gdy jedziemy głębokimi koleinami to ten element jest narażony na bliskie spotkania 3 stopnia. Nie pamiętam jaka jest u mnie wysokość (chyba nie przekracza 20cm) przy oponach 31x10,5x15 , które bez problemowo mieszczą się. Zakładając opony 32" gruszka podniesie się raptem o 1,25 cm. Czasami to bardzo dużo ale.... spalanie większe, przeguby i łożyska wymagają częstszego serwisowania. Wszystko zależy gdzie i do jakiej jazdy ma służyć samochód. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-01-2013, 20:02
|
|
|
W Pajero III nie ma sztywnego mostu. Tylny dyfer nie wystaje, nie ogranicza prześwitu. To jedna z zalet niezależnego zawieszenia. |
|
|
|
 |
zeeb
Mitsumaniak :)

Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 192 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 10-03-2013, 00:22
|
|
|
TATT00s możesz napisać jak sprawują się Twoje Yokohamy Geolandar AT/S G012? a zwłaszcza w błocie?
Nadszedł czas kupna nowych opon i biorę je pod uwagę poza wychwalanymi BFG. Ale zastanawiam się też nad takimi:
1 http://www.sklepopon.com/...uratrac,p-18919
jak to jest faktycznie z tą niższą trwałością układu napędowego wkładając te wyższe wranglery??? i co z zaburzoną aerodynamiką, spalanie wzrasta o ile? 0,2l ; 0,5l a może 2l/100???
ma ktoś rzeczywiste porównanie wranglerów, geolandarów do BFG? jak faktycznie zachowują się w błocie, piachu, mokrej trawie itd jak szybko się ścierają?
kolejne dwie opony które biorę pod uwagę to:
2 http://www.sklepopon.com/...a-t-694,p-21453
3 http://www.sklepopon.com/...rek-at3,p-14724
a może kupić jakiegoś Matadora? |
|
|
|
 |
alfik
Forumowicz
Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2013, 13:19
|
|
|
Mam takie Goodyeary w krótkim PIII. Wiele nie powiem, bo Pajero mam od 2 miesięcy. Zawieszenie jest podniesione - jeździ się OK. Takie same opony mam dwa lata w drugim aucie (Ssangong) - gdzie fabryczne są mniejsze niż w Pajero, więc przyrost promienia jest bardziej istotny - na pewno pewna strata na jakości prowadzenia. Co do spalania - jak się uwzględni wpływ większej opony na przekłamanie licznika, to jakiś litr. W terenie - bez porównania lepiej - Duratrac będzie znacznie lepszy niż te dwa at. Jesienią byłem na imprezie OR w Bieszczadach i większość czasu jechałem za Pajero na AT w standardowym rozmiarze. Tam, gdzie Ssangyong zatrzymywał się i bez problemów ruszał, Pajero nie jechało, a uważam, że Pajero jako samochód terenowy jest lepsze (znacznie lepsza kontrola trakcji i blokada dyfra w tylnej osi). Film Film - Pajero na AT vs. Duratrac
Czyli trzeba zdecydować - błoto, czy asfalt - bo ogólnie Pajero na AT dzielne było. |
|
|
|
 |
zeeb
Mitsumaniak :)

Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 192 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 11-03-2013, 14:36
|
|
|
Pajero na jakich at było?
Ile bieżnika ubyło po 2 latach, jaki przebieg?
Te duratracki podobają mi się wizualnie i opinie też mają dobre. Tylko problem z opiniami jest taki że co byś nie przeczytał to wszystko jest super.
Mało jest osób które mają konkretne porównanie np BFG AT vs GY Duratrack
Auto w 90% jeździ po czarnym ale nie chcę gdzieś na odludziu szukać traktora bo rodzina nie dała rady wypchać z błotka
Fajny filmik |
|
|
|
 |
alfik
Forumowicz
Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2013, 17:14
|
|
|
Pajero było na Yokohamach Geolandar AT, na oko młodych. Ja mam porównanie duratrack vs. General at2 na m samym aucie i oba 32 cale, ale at2 węższa. Subiektywnie Duratracki lepsze i zimą i w błocie i na asfalcie poza znoszeniem - at2 miały znacznie sztywniejsze boki. generale at2 to jedne z bardziej agresywnych AT, podobne do BFG. Ale dodam, ze zimą zmieniłem Duratracki na zimówki i tez była (w mieście) poprawa. |
|
|
|
 |
zeeb
Mitsumaniak :)

Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 192 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12-03-2013, 12:01
|
|
|
Przez 2 lata ile na nich zrobiłeś kilometrów i ile bieżnika zeszło?
Na forum jeepa jeden z użytkowników napisał że w 1.5 roku jeżdżąc 80% po czarnym zeszło 4mm. Niestety nie podał przebiegu. Zakładając że średnio może robić 10tyś na rok to ten bieżnik szybko znika |
|
|
|
 |
igor
Mitsumaniak Rzeźbiarz okrętowy

Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 90 Skąd: Dobra, dobra...
|
Wysłany: 24-12-2013, 09:52
|
|
|
Korzystając z tematu, może juz ktoś szukał.
Opony 265/75 R16 jak w temacie na oryginalnych alusach.
Jakie felgi z -ET mogę zamontować, żeby nic nie obcierało i haczyło?
Chciałbym żeby niewiele wystawało poza obrys samochodu. Przeciwności dla tego zabiegu mniej-więcej znam.
Zawieszenie po lifcie 2".
Pozdrawiam Igor |
_________________ Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania |
|
|
|
 |
|