Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sportowy kolektor wydechowy galant 2.4 16v sohc
Autor Wiadomość
siwy1215 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 benzyna USA 92-96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2013, 14:45   Sportowy kolektor wydechowy galant 2.4 16v sohc

Posiadam galanta wersję usa 1997r buda 92-96. Silnik 2.4 sohc 16v. Zastanawiam się nad założeniem sportowego kolektora wydechowego. Takie silniki były również montowane w eclipse spyder. Jest to silnik 4g64. Znalazłem kilka na ebay-u, ale nie wiem czy mogą pasować. Czy ktoś wie gdzie w europie lub usa można dostać pasujący kolektor wydechowy? W firmie el-tec mogą go wykonać za około 3000zł. Ja znalazłem kilka tańszych, ale nie wiem czy będą pasować.
kolektor 1
kolektor 2
kolektor 3

kolektor 4


Tak wygląda oryginalny do mojego modelu
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25-01-2013, 15:10   

pomarudze troche :wink:

pytanie : tylko po co ci taki kolektor wydechowy , bo ładnie będzie wyglądał ?

czy myślisz/wydaje ci się że podniesiesz moc ?
 
 
siwy1215 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 benzyna USA 92-96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2013, 15:14   

szpala85 napisał/a:
pomarudze troche :wink:

pytanie : tylko po co ci taki kolektor wydechowy , bo ładnie będzie wyglądał ?

czy myślisz/wydaje ci się że podniesiesz moc ?


To nie chodzi o rozmowę czy podniesie, czy nie. Okaże się na hamowni. Oczywiście będzie wycięty również katalizator i dolot stożkowy. Następnie będę chciał wymienić ssący.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-01-2013, 19:26   

zrób oględziny czy różni się od od tego z 4G63 jeżeli nie to znacznie powiększa Ci ilość dostępnych kolektorów w Twoim 4G64 w wersji DOHC tzw Galant GS wersja amerykańska ma taki sam kolektor ja 4G63 DOHC pytanie czy w SOHCach też tak jest że to bliźniacza głowica z 4G63
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
siwy1215 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 benzyna USA 92-96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2013, 11:28   

To są rysunki poglądowe mojego kolektora wydechowego.
Wynika z nich że mam 2 katalizatory. Chyba silnik przez to jest dość zdławiony. Po wymianie kolektora może być duża szansa że będzie więcej koni. Co o tym sądzicie. Czy ktoś z was wymieniał kolektor na sportowy. Dużo czytałem i mogą być przyrosty w mocy od 10 do 20 koni. Dodam że mam wersje galanta 2.4 na stan california, a tam wszystkie fury są zdławione przez normy emisji spalin.


 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-01-2013, 12:08   

Silnik raczej nie zyska mocy bo nie marnuje jej tyle na przepchniecie :D mój piard by się z łatwością przedarł przez oba te katalizatory może się za to samochód lepiej wkręcać na obroty szybciej ale przyrostu w postaci Nm czy KM raczej bym sie nie spodziewał takie rzeczy to w silnikach wysoko obrotowych i turbo tak samo jak z dolotem samochód nie weźmie więcej powietrza niż potrzebuje z powodu dolotu tak samo jak zimniejsze powietrze nic nie zmieni takie problemy zaczynają sie pojawiać w autach o znacznie bardziej wysilonych jednostkach... Tutaj nie spodziewaj się urwania tyłka może się lepiej wkręcać na obroty lepiej brzmieć ale jeżeli o parametry techniczne to zmienią się nie znacząco :) układ dolotowy jest zaprojektowany najoptymalniej do tych osiągów silnika.
Przez to że auto lepiej sie może wkręcać ( nie musi ) może Ci sie lepiej jeździć a "dupohamownia" czyli własne odczucia są ważne heh :) zrobisz jak będziesz uważał
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 28-01-2013, 12:18   

Krzysiu, aż nie wierze w to co czytam... :P Wiesz, że takimi prostymi operacjami zyskaliśmy 30KM w naszym silniku? Różnica jest zauważalna i w przyroście KM i Nm, nie jest może jakaś super różnica, ale czas rozpędzania do 100km/h na pewno spadł o dobre 0,7-0,8 sekundy, czyli w naszym przypadku dam sobie rękę uciąć, że jest poniżej 8 z seryjnych 8,5. Samo wywalenie katów da Ci już dość sporo. O ile zastąpisz je rurą o takiej samej średnicy, jeżeli chcesz już cudować, to musisz zrobić porządnie wydech od kolektora po samą końcówkę, ale nie możesz zapomnieć o dolocie. Możesz zyskać do 10KM
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-01-2013, 13:20   

No okey :) to niech kolega robi ja powiedziałem co uważam tylko :) na podstawie swoich doświadczeń :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
siwy1215 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 benzyna USA 92-96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2013, 13:23   

mitsu_pl napisał/a:
Krzysiu, aż nie wierze w to co czytam... :P Wiesz, że takimi prostymi operacjami zyskaliśmy 30KM w naszym silniku? Różnica jest zauważalna i w przyroście KM i Nm, nie jest może jakaś super różnica, ale czas rozpędzania do 100km/h na pewno spadł o dobre 0,7-0,8 sekundy, czyli w naszym przypadku dam sobie rękę uciąć, że jest poniżej 8 z seryjnych 8,5. Samo wywalenie katów da Ci już dość sporo. O ile zastąpisz je rurą o takiej samej średnicy, jeżeli chcesz już cudować, to musisz zrobić porządnie wydech od kolektora po samą końcówkę, ale nie możesz zapomnieć o dolocie. Możesz zyskać do 10KM


Mój silnik to 2.4 143KM. Trochę mało na tę pojemność. Właśnie o takie przyrosty mocy jak piszesz mi chodzi. Podobno na kolektorze i dolocie można zrobić 20KM spokojnie i jakieś 20Nm więcej. Gdybym uzyskał 160KM to byłbym zadowolony na początek.Przy masie 1320KG 20KM może dać sporo. Tylko kolektor musi być dobrze zrobiony. Następnie można zmienić ssący i dać większą przepustnice. Potem głowicę dohc bo ja mam sohc. Chcę na razie zmienić kolektor i dać rurę która pominie katalizatory do środkowego tłumika + dolot. Dolot Kolektor + rura Coś takiego. Wykonanie kolektora + dolotu w firmie el-tec będzie kosztować jakieś 3000 - 3500zł. Czy znasz jakąś firmę lub kontakt gdzie można zrobić to o wiele taniej i równie solidnie?
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 28-01-2013, 13:56   

Niestety nie, my zostaliśmy przy seryjnych kolektorach, zmienił się cały wydech od nich. Pamiętaj tylko, żeby stożek nie ssał ciepłego z silnika, inaczej wszystko co zrobisz pójdzie na marne...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11204
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-01-2013, 16:23   

siwy1215 napisał/a:
Wykonanie kolektora + dolotu w firmie el-tec będzie kosztować jakieś 3000 - 3500zł.

Czy aby na pewno warto?dla 20 KM,i paru niutków?
_________________

 
 
 
siwy1215 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 benzyna USA 92-96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2013, 19:01   

jacek11 napisał/a:
siwy1215 napisał/a:
Wykonanie kolektora + dolotu w firmie el-tec będzie kosztować jakieś 3000 - 3500zł.

Czy aby na pewno warto?dla 20 KM,i paru niutków?



Jest jakieś światełko w tunelu. W tej firmie http://www.inochi.pl/onas.html
Zaproponowali mi 1700zł za wykonanie kolektora - pominięcie katalizatorów - odseparowany dolot - sprawdzenie mocy przed i po za 1700zł
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 29-01-2013, 00:23   

Jakbyś kiedyś chciał coś z silnikiem robić to polecam Ci:

http://krasnobrodzka-racing.com/index.php?id=00

Oni w dużej mierze zrobili nasz silnik, hula jak ta lala ;)

Tak po za tym, to współpracujemy już z nimi od ponad 20 lat i nigdy się na nich nie zawiedliśmy...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.