[3.2 DID] odgłos uderzenia przy rozruchu ciepłego silnika |
Autor |
Wiadomość |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 11-02-2013, 12:02 [3.2 DID] odgłos uderzenia przy rozruchu ciepłego silnika
|
|
|
witam, przy rozruchu zimnego silnika jest wszystko ok, podczas jazdy jest wszystko w porządku, nie drży, nie stuka, nie bije..
natomiast przy ciepłym silniku, słychać przy rozruchu głośne stukniecie w okolicach silnika.. wjechalem na kanał, poduszki, mocowania i wszysko co sie dalo sprawdzić, sprawdziłem i wygląda ok, a stukniecie przy rozruchu słychać nadal,..
jakieś pomysły co/czego/gdzie szukać??? |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-02-2013, 12:44
|
|
|
jakie to jest stukanie? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 11-02-2013, 13:16
|
|
|
nie wiem jak to dokladniej opisac wiec nagralem
http://youtu.be/NLboS2KA_V4 |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 11-02-2013, 13:47
|
|
|
Tak jakby dzwiek dochodzil stlumiony z okolic powozia, mysle ze jesli ktos bedzie odpalal a ty sluchal to znajdziesz zrodlo dzwieku. |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 11-02-2013, 13:50
|
|
|
już tak robiłem, od dołu wydaje sie ze gdzies w silniku lub na górze |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 11-02-2013, 14:53
|
|
|
W taki razie mozna przylozyc dlon do poszczegolnych elementow podczas odpalanie z zachowaniem ostroznosci. Takie uderzenie powinno byc odczuwalne.
Ktos z dobrym sluchem tez moze byc pomocny |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 11-02-2013, 15:25
|
|
|
cały silnik juz dłońmi wymacałem, wydaje mi sie ze cos w srodku,
dwa miesiace wczesniej wymienialem sprzęgło i tak sie zastanawiam czy jak składałem czegoś nie dokręciłem przy tarczy, wycisku czy kole dwu masowym, bo z zewnatrz wszystko wyglada dobrze... |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-02-2013, 15:42
|
|
|
To bije koło dwumasowe, ma już spory luz. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 11-02-2013, 15:49
|
|
|
To donosny dzwiek wiec powinien byc wyczuwalny przez fale uderzenowa. Jesli zalaczajace sie przekazniki mozna wyczuc to z takim dzwiekiem nie powinno byc problemu. Rozumiem ze z wcisnietym i wycisnietym sprzeglem nie ma roznicy? Okolice dwumasy sa latwo dostepne wiec jesli to ona to wyczujesz uderzenie na obudowie. |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 11-02-2013, 18:41
|
|
|
zdaje sie sprawdzałem obudowę w okolicach koła dwu masowego, ale dla pewności sprawdze jutro raz jeszcze..
a wiec kolejne pytania
jak potwierdzić slusznosc diagnozy ze to kolo dwu masowe bez wyjmowania skrzyni??
jesli juz zdejmę skrzynie jak sprawdzic kolo dwu masowe?? (bo wiem i juz gdzies czytalem ze powinien byc mały luz i na tym moja wiedza o kołach dwu masowych sie konczy)
bo jesli to faktycznie to chce miec 100% pewnosci zanim wydam 4000zł na nowe,
lub 1500-2000zl na regeneracje i czy warto regenerować? |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 11-02-2013, 19:21
|
|
|
jaki masz przebieg na tym kole dwumasowym? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:31
|
|
|
180tyś |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 12-02-2013, 08:46
|
|
|
Ja bym kupował oryginalne, zaraz wielu wyskoczy że regenerowane też jest takie samo to prawda ale zależy kto to regenerował, czy masz pewność, że twoje akurat zostało zrobione na oryginalnych częściach a nie na zamiennikach i jakiej są jakości? Może okazać się że przejedziesz na takim kole dwumasowym relatywnie krótki odcinek i co dalej następna dwumasa? Poza tym nie jeździj na uszkodzonej dwumnasie bo rozwalisz wał i dyfer, nie proponuję też przerabiania na jednomasowe ostatnio bardzo popularne , bo na dłuższą metę przy takich naprężeniach przy tym momencie obrotowym też uszkodzisz przeniesienie napędu. Musisz to sobie na spokojnie przemyśleć.
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-02-2013, 08:47
|
|
|
wojtyszka napisał/a: | 180tyś |
zadzwoń 602-673-905
[ Dodano: 12-02-2013, 08:49 ]
tompol34 napisał/a: | Ja bym kupował oryginalne, zaraz wielu wyskoczy że regenerowane też jest takie samo to prawda ale zależy kto to regenerował, czy masz pewność, że twoje akurat zostało zrobione na oryginalnych częściach a nie na zamiennikach i jakiej są jakości? Może okazać się że przejedziesz na takim kole dwumasowym relatywnie krótki odcinek i co dalej następna dwumasa? Poza tym nie jeździj na uszkodzonej dwumnasie bo rozwalisz wał i dyfer, nie proponuję też przerabiania na jednomasowe ostatnio bardzo popularne , bo na dłuższą metę przy takich naprężeniach przy tym momencie obrotowym też uszkodzisz przeniesienie napędu. Musisz to sobie na spokojnie przemyśleć.
pozdrawiam |
Regenerowanych mamy z 14 szt, pozostałości po klientach.
Ale mamy inne rozwiązania dużo pewniejsze. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
michalpajur
Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: ŻNIN K BYDGOSZCZY
|
Wysłany: 12-02-2013, 14:47
|
|
|
Tak jak Zbyszek mówi to pewnie dwumas . U mnie było podobnie ale szybka wizyta w serwisie Zbyszka wywalilismy ten przeklęty wynalazek i wstawilismy zwykłe koło ,jestem zadowolony z tej wymiany i pajero śmiga jak terenówka a nie jak super wygodna osobówka z komfortowym kołem dwumasowym i do tego strasznie drogim. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|