Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem/ turbo? Dymi + wyższe obroty
Autor Wiadomość
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-02-2013, 15:40   Problem z silnikiem/ turbo? Dymi + wyższe obroty

Witam
Przez jakiś czas nie miałem problemu z Pajero, aż do czasu. Od kilku tygodni raz na jakiś czas (obojętne czy silnik był zimny czy ciepły) przy odpalaniu wpadał na wyższe obroty ok . 2,5 tys. i dymił na biało. Wyłączenie silnika i odczekanie kilku minut niwelowało przypadłość. Zdarzyło mi się kilka razy. Tydzień temu podczas jazdy po prostu zgasł, a przy próbie odpalenia męczył się tzn. pobulgotał trochę (ok. 1000 obr.) i koniec. Z racji tego że bardzo się śpieszyłem samochód został na poboczu i po kilku godzinach po niego wróciłem. Odpalił i dymił na biało znów. Dziś po staniu na dworze przez tydzień u mechanika, wybrałem się z nim do serwisu (mechanik nie ma tego interfejsu do diagnostyki). Dojechałem bez problemu, można powiedzieć bez zająknięcia - pracował normalnie.

Oto błędy przed skasowaniem:

12 Boost sensor
23 IDLE SNSR
23 IDLE SW 1
41 THRT VAL SOL
48 GE
31 CAN COMM.
52 VGT CONT. PRS.
51 EGR POS.SNSR (mam zaślepiony EGR)

Po skasowaniu zostały jedynie 3 (sprężarka działa poprawnie wg. komputera)

31 CAN COMM.
52 VGI CONT. PRS.
51 EGR POS. SNSR

Zarówno mój mechanik jak i facet z owego serwisu mówi że dymienie może być spowodowane uszkodzoną turbosprężarką, która zasysa olej i go spala. Niestety mechanik nie był światkiem tego co się z nim dzieje.

Bardzo dziękuje za odpowiedź :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-02-2013, 16:25   

Uszkodzona jest pompa wtryskowa. Nie szukaj nigdzie indziej przyczyny. Klasyczny objaw. Jak chcesz to zadzwoń do mnie to opowiem ci więcej bo dużo trzeba pisać :)
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dma3 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2013, 19:23   

Cytat:
Dziś po staniu na dworze przez tydzień u mechanika, wybrałem się z nim do serwisu (mechanik nie ma tego interfejsu do diagnostyki)


To chyba jakiś rzeźnik był ...
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 13-02-2013, 21:08   

przerób temat "foty z pompy GE" tam masz wszystko wyłożone co i jak z pompą
_________________

 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-02-2013, 21:17   

Oj tam mechanik nie jest zły, choć czasami nadużywa tego że jesteśmy sąsiadami i samochód po prostu stoi, a zajmuje się innymi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.