 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z silnikiem/ turbo? Dymi + wyższe obroty |
Autor |
Wiadomość |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-02-2013, 15:40 Problem z silnikiem/ turbo? Dymi + wyższe obroty
|
|
|
Witam
Przez jakiś czas nie miałem problemu z Pajero, aż do czasu. Od kilku tygodni raz na jakiś czas (obojętne czy silnik był zimny czy ciepły) przy odpalaniu wpadał na wyższe obroty ok . 2,5 tys. i dymił na biało. Wyłączenie silnika i odczekanie kilku minut niwelowało przypadłość. Zdarzyło mi się kilka razy. Tydzień temu podczas jazdy po prostu zgasł, a przy próbie odpalenia męczył się tzn. pobulgotał trochę (ok. 1000 obr.) i koniec. Z racji tego że bardzo się śpieszyłem samochód został na poboczu i po kilku godzinach po niego wróciłem. Odpalił i dymił na biało znów. Dziś po staniu na dworze przez tydzień u mechanika, wybrałem się z nim do serwisu (mechanik nie ma tego interfejsu do diagnostyki). Dojechałem bez problemu, można powiedzieć bez zająknięcia - pracował normalnie.
Oto błędy przed skasowaniem:
12 Boost sensor
23 IDLE SNSR
23 IDLE SW 1
41 THRT VAL SOL
48 GE
31 CAN COMM.
52 VGT CONT. PRS.
51 EGR POS.SNSR (mam zaślepiony EGR)
Po skasowaniu zostały jedynie 3 (sprężarka działa poprawnie wg. komputera)
31 CAN COMM.
52 VGI CONT. PRS.
51 EGR POS. SNSR
Zarówno mój mechanik jak i facet z owego serwisu mówi że dymienie może być spowodowane uszkodzoną turbosprężarką, która zasysa olej i go spala. Niestety mechanik nie był światkiem tego co się z nim dzieje.
Bardzo dziękuje za odpowiedź |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-02-2013, 16:25
|
|
|
Uszkodzona jest pompa wtryskowa. Nie szukaj nigdzie indziej przyczyny. Klasyczny objaw. Jak chcesz to zadzwoń do mnie to opowiem ci więcej bo dużo trzeba pisać |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dma3
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2013, 19:23
|
|
|
Cytat: | Dziś po staniu na dworze przez tydzień u mechanika, wybrałem się z nim do serwisu (mechanik nie ma tego interfejsu do diagnostyki) |
To chyba jakiś rzeźnik był ... |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 13-02-2013, 21:08
|
|
|
przerób temat "foty z pompy GE" tam masz wszystko wyłożone co i jak z pompą |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-02-2013, 21:17
|
|
|
Oj tam mechanik nie jest zły, choć czasami nadużywa tego że jesteśmy sąsiadami i samochód po prostu stoi, a zajmuje się innymi. |
|
|
|
 |
|
|