Przesunięty przez: akbi 05-07-2007, 12:55 |
[CK1A 1.3] bierze olej;/ |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-08-2012, 18:26
|
|
|
Obywatel napisał/a: | Czy ubytek oleju rzędu 1,5l na 10 tys. km to duży ubytek dla 1.3 12V? Olej Shell Helix Ultra 5w40. | Nie masz się czym martwić. |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-08-2012, 20:33
|
|
|
No to kamień z serca |
_________________ Był Lancer 1.3 '98 CK1A |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-05-2013, 22:15
|
|
|
1. Czy te wycieki na zdjęciu to są tylko spod aparatu zapłonowego czy również spod uszczelki pod głowicą.
2. Co jest przyczyną wycieku spod aparatu zapłonowego i czy jeśli pod kopułką aparatu jest sucho to warto się za to brać?
Poza niechlujnym wyglądem silnika plam oleju pod samochodem nie mam, ale zbyt często go dolewam. Obecnie jestem w trakcie obliczania ile wypił lub wypocił. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-05-2013, 04:54
|
|
|
Ad1. Nie wiadomo.
Zmyj ten olej (ropą lub naftą, wytrzyj i obserwuj co się będzie działo). Olej ma to do siebie, że kropla może zapaskudzić pół komory...
Ad2. Jak jest tak jak w starszym silniku to pewnie oring.
Kup w ASO, choć cena jest dołująca (jak za małą gumową uszczelke), ale nie kombinuj z dobieraniem, bo jak dobierzesz to rozszczelni się szybciutko |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-05-2013, 11:35
|
|
|
Mechanik mówił żeby to zostawić bo za dużo roboty, że wcale może nie przynieść porządanego efektu. Głównie dlatego, że jest sucho pod kopułką. Co Wy na to? |
|
|
|
 |
darkanian
Mitsumaniak Darson

Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-05-2013, 13:20
|
|
|
Nic się nie martw. U mnie poci się dokładnie w tym samym miejscu. Oczywiście też dolewam oleju ale z obserwacji wychodzi mi że nie więcej niż 1-1,5l na 10 tyś km.
Pod spodem jest zupełnie suchy bez najmniejszego wycieku. Też się zastanawiałem czy to może spod pokrywy zaworów ale niedawno zmieniałem uszczelką pod nią, także to raczej nie to. Jak wytrę tam porządnie to za jakiś miesiąc znowu jest tam trochę zapocony. Poza tym nic się nie dzieje. |
_________________ Mój UŁAN.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2013, 14:47
|
|
|
herr_flick napisał/a: | Mechanik mówił żeby to zostawić bo za dużo roboty | 2 śrubki wykręcić, wyjąć aparat, zmienić o-ring - to jest dużo roboty? w kwadransie się zamknie |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-05-2013, 15:42
|
|
|
To może sam się za to wezmę, będę musiał ustawiać zapłon od nowa czy wystarczy, że zaznaczę miejsca by tak samo złożyć? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2013, 15:48
|
|
|
herr_flick napisał/a: | wystarczy, że zaznaczę miejsca by tak samo złożyć? | wystarczy
oring przed założeniem posmaruj olejem |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-08-2013, 09:17
|
|
|
Po mieście bierze 600-700 ml na 1000km a w trasie 140-150km/h chyba ciut więcej w przedziale 700-900ml na 1000km.
Czy regulacja zaworów pomoże?
Czy możliwe żeby to były uszczelniacze zaworów, mimo że nie zauważyłem dymu podczas odpalania?
Ogólnie silnik ma 2-3 miejsca gdzie się poci, ale plam pod sobą nie zostawia. Dymu podczas jazdy też nie zaobserwowałem. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-08-2013, 20:24
|
|
|
Cytat: | Czy regulacja zaworów pomoże? | nie |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-08-2013, 23:56
|
|
|
A co z uszczelniaczami i brakiem typowych objawów, wymieniać? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-08-2013, 08:26
|
|
|
uszczelniacze to najlepiej sprawdzić sposobem opisanym na forum - na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym niech popracuje z minutę i wtedy dodać gazu - tak nie mocno i nie lekko - jak zadymi na niebiesko to uszczelniacze zaworów 100% do wymiany
profilaktycznie też można |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-08-2013, 16:12
|
|
|
Dałbym się komuś przejechać moim FSO, że tą próbę wykonuje się na zimnym silniku, ale spróbuję na rozgrzanym
[ Dodano: 09-08-2013, 20:10 ]
Diesel kopci na czarno
Jak dostaje się płyn chłodniczy to kopci na biało
Kończące żywot silniki kopcą na niebiesko
A mój nie kopci, tzn po wykonaniu próby (na zimnym i ciepłym) lekko puścił szaro-przezroczysty dymek, ale to trzeba być prawie nosem w wydechu by go zobaczyć. Czego to objaw o ile jest objawem? |
|
|
|
 |
Myszon
Forumowicz
Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 20-08-2013, 19:04
|
|
|
Ja ma 4g92 i rowniez dolewam litr oleju na 10tysi.Obecnie jezdze na cartolu magnatec i militecu w silniku jak i skrzyni
http://www.youtube.com/watch?v=LlXHwEinv6s
Rano jest tak jak piszesz herr.Delikatny dymek jany jak para wodna.Nie kopci na szaro ani na niebiesko i swiece ladne.Po zalaniu militeca siliniczek sie wyciszyl(Zrobilem juz jakies 5 tysi).Preparat dziala.Do wspomagania dalem ceramizer i rownie bezproblemowo ale nie o tym chcialem.
Slyszal ktos o preperacie do plukania silnika liqui moly ?
http://www.motointegrator...-flush-05-litra
Po tej operacji mozna podobno przejsc na pelen syntetyk ,gdy ktos leje inny rodzaj oleju.
Jaki olej polecacie do silnika 4g92 przy przebiegu 240tysi? |
|
|
|
 |
|