Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
05-07-2007, 12:55
[CK1A 1.3] bierze olej;/
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-08-2012, 18:26   

Obywatel napisał/a:
Czy ubytek oleju rzędu 1,5l na 10 tys. km to duży ubytek dla 1.3 12V? Olej Shell Helix Ultra 5w40.
Nie masz się czym martwić.
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30-08-2012, 20:33   

No to kamień z serca :)
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2013, 22:15   



1. Czy te wycieki na zdjęciu to są tylko spod aparatu zapłonowego czy również spod uszczelki pod głowicą.
2. Co jest przyczyną wycieku spod aparatu zapłonowego i czy jeśli pod kopułką aparatu jest sucho to warto się za to brać?

Poza niechlujnym wyglądem silnika plam oleju pod samochodem nie mam, ale zbyt często go dolewam. Obecnie jestem w trakcie obliczania ile wypił lub wypocił.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-05-2013, 04:54   

Ad1. Nie wiadomo.
Zmyj ten olej (ropą lub naftą, wytrzyj i obserwuj co się będzie działo). Olej ma to do siebie, że kropla może zapaskudzić pół komory...
Ad2. Jak jest tak jak w starszym silniku to pewnie oring.
Kup w ASO, choć cena jest dołująca (jak za małą gumową uszczelke), ale nie kombinuj z dobieraniem, bo jak dobierzesz to rozszczelni się szybciutko :wink:
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-05-2013, 11:35   

Mechanik mówił żeby to zostawić bo za dużo roboty, że wcale może nie przynieść porządanego efektu. Głównie dlatego, że jest sucho pod kopułką. Co Wy na to?
 
 
darkanian 
Mitsumaniak
Darson


Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 174
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-05-2013, 13:20   

Nic się nie martw. U mnie poci się dokładnie w tym samym miejscu. Oczywiście też dolewam oleju ale z obserwacji wychodzi mi że nie więcej niż 1-1,5l na 10 tyś km.
Pod spodem jest zupełnie suchy bez najmniejszego wycieku. Też się zastanawiałem czy to może spod pokrywy zaworów ale niedawno zmieniałem uszczelką pod nią, także to raczej nie to. Jak wytrę tam porządnie to za jakiś miesiąc znowu jest tam trochę zapocony. Poza tym nic się nie dzieje.
_________________
Mój UŁAN.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-05-2013, 14:47   

herr_flick napisał/a:
Mechanik mówił żeby to zostawić bo za dużo roboty
2 śrubki wykręcić, wyjąć aparat, zmienić o-ring - to jest dużo roboty? w kwadransie się zamknie
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-05-2013, 15:42   

To może sam się za to wezmę, będę musiał ustawiać zapłon od nowa czy wystarczy, że zaznaczę miejsca by tak samo złożyć?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-05-2013, 15:48   

herr_flick napisał/a:
wystarczy, że zaznaczę miejsca by tak samo złożyć?
wystarczy
oring przed założeniem posmaruj olejem
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-08-2013, 09:17   

Po mieście bierze 600-700 ml na 1000km a w trasie 140-150km/h chyba ciut więcej w przedziale 700-900ml na 1000km.
Czy regulacja zaworów pomoże?
Czy możliwe żeby to były uszczelniacze zaworów, mimo że nie zauważyłem dymu podczas odpalania?
Ogólnie silnik ma 2-3 miejsca gdzie się poci, ale plam pod sobą nie zostawia. Dymu podczas jazdy też nie zaobserwowałem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-08-2013, 20:24   

Cytat:
Czy regulacja zaworów pomoże?
nie
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-08-2013, 23:56   

A co z uszczelniaczami i brakiem typowych objawów, wymieniać?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2013, 08:26   

uszczelniacze to najlepiej sprawdzić sposobem opisanym na forum - na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym niech popracuje z minutę i wtedy dodać gazu - tak nie mocno i nie lekko - jak zadymi na niebiesko to uszczelniacze zaworów 100% do wymiany
profilaktycznie też można
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-08-2013, 16:12   

Dałbym się komuś przejechać moim FSO, że tą próbę wykonuje się na zimnym silniku, ale spróbuję na rozgrzanym

[ Dodano: 09-08-2013, 20:10 ]
Diesel kopci na czarno
Jak dostaje się płyn chłodniczy to kopci na biało
Kończące żywot silniki kopcą na niebiesko
A mój nie kopci, tzn po wykonaniu próby (na zimnym i ciepłym) lekko puścił szaro-przezroczysty dymek, ale to trzeba być prawie nosem w wydechu by go zobaczyć. Czego to objaw o ile jest objawem?
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 20-08-2013, 19:04   

Ja ma 4g92 i rowniez dolewam litr oleju na 10tysi.Obecnie jezdze na cartolu magnatec i militecu w silniku jak i skrzyni
http://www.youtube.com/watch?v=LlXHwEinv6s
Rano jest tak jak piszesz herr.Delikatny dymek jany jak para wodna.Nie kopci na szaro ani na niebiesko i swiece ladne.Po zalaniu militeca siliniczek sie wyciszyl(Zrobilem juz jakies 5 tysi).Preparat dziala.Do wspomagania dalem ceramizer i rownie bezproblemowo ale nie o tym chcialem.
Slyszal ktos o preperacie do plukania silnika liqui moly ?
http://www.motointegrator...-flush-05-litra
Po tej operacji mozna podobno przejsc na pelen syntetyk ,gdy ktos leje inny rodzaj oleju.
Jaki olej polecacie do silnika 4g92 przy przebiegu 240tysi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.