Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zablokowana skrzynia biegów - brak uszkodzeń wewnątrz
Autor Wiadomość
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-05-2013, 19:46   Zablokowana skrzynia biegów - brak uszkodzeń wewnątrz

Podczas jazdy na 4, przy próbie redukcji, bieg ten się zablokował i nie dało się na nic innego zmienić. Lewarek ani drgnął. Skrzynia cały czas była na biegu 4. Działała, dało się jechać ale tylko na tej załączonej 4.

Teraz kilka szczegółów:
- kilka tygodni wcześniej wymienione kompletne sprzęgło
- sprzęgło po w\w zablokowaniu 4 działało bez zarzutów
- przy wymianie sprzęgła zmieniony olej w skrzyni biegów (tranself 75W90), przed wymianą ciężko czasem wrzucała się 1, po wymianie wszystko działało idealnie
Nic nie wyło, nic nie zgrzytało, biegi załączały się płynnie i bez problemów.

Przy demontażu olej był czyściutki, żadnych opiłków na magnesie. Skrzynia wymontowana, po jej wyjęciu, nadal nie dało się przesunąć wodzika sterującego 4. Skrzynia rozebrana. Nigdzie nie widać uszkodzeń, nic nie jest ułamane, zmielone.
Złożyłem skrzynie prowizorycznie "na sucho", włożyłem lewarek, wszystko działa, biegi się zmieniają ... i wcale mnie to nie cieszy. Nie chcę, by zablokowała się ponownie w najmniej oczekiwanym momencie.

Poniżej trochę zdjęć wnętrza.



Co robić ? Rozbierać wałki na części pierwsze ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-05-2013, 22:48   

coś jest z wodzikami
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 11-05-2013, 10:15   

zbyszek ma rację, kiedyś w passacie widziałem podobny problem, były zatarty wodzik. wałki, synchronizatory,tryby wszystko rozebrali i było ok
pozdrawiam
_________________

 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-05-2013, 13:14   

Generalnie nie znalazłem żadnego defektu. Złożyłem ponownie, autko zrobiło ponad 500 km i wszystko działa jak na razie :)
Jedynie główny wodzik minimalnie ciężej przesuwał się w gnieździe obudowy reduktora (reduktor wymieniałem kilka tyg temu, podejrzewam, że gniazdo mogło być minimalnie skrzywione, lub inaczej uszkodzone). Ale nie sądzę by to było powodem. Profilaktycznie przeszlifowałem gniazdo i wodzik.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-05-2013, 13:48   

Rozumiem że wałki z widełkami chodzą w odlewie aluminium w którym nie ma tulejek z brązu np?
A czy zablokowanie zdażyło się na "rozgrzanej" skrzyni? Jak by były otwory tulejowane może sie zadarzyć że na gorącej skrzyni może opiłek wsunąć sie pomiędzy wałek wybierania a tuleje i wtedy zakleszcza sie i wyciąga tulejke ze swojego miejsca co powoduje blokowanie się.
Jeśli poczyściłeś i nie widać zużycia może być ok.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-05-2013, 15:54   

Wodziki są bezpośrednio w odlewie z alu, nie ma tulejek. Pojeździmy zobaczymy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.