 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zablokowana skrzynia biegów - brak uszkodzeń wewnątrz |
Autor |
Wiadomość |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-05-2013, 19:46 Zablokowana skrzynia biegów - brak uszkodzeń wewnątrz
|
|
|
Podczas jazdy na 4, przy próbie redukcji, bieg ten się zablokował i nie dało się na nic innego zmienić. Lewarek ani drgnął. Skrzynia cały czas była na biegu 4. Działała, dało się jechać ale tylko na tej załączonej 4.
Teraz kilka szczegółów:
- kilka tygodni wcześniej wymienione kompletne sprzęgło
- sprzęgło po w\w zablokowaniu 4 działało bez zarzutów
- przy wymianie sprzęgła zmieniony olej w skrzyni biegów (tranself 75W90), przed wymianą ciężko czasem wrzucała się 1, po wymianie wszystko działało idealnie
Nic nie wyło, nic nie zgrzytało, biegi załączały się płynnie i bez problemów.
Przy demontażu olej był czyściutki, żadnych opiłków na magnesie. Skrzynia wymontowana, po jej wyjęciu, nadal nie dało się przesunąć wodzika sterującego 4. Skrzynia rozebrana. Nigdzie nie widać uszkodzeń, nic nie jest ułamane, zmielone.
Złożyłem skrzynie prowizorycznie "na sucho", włożyłem lewarek, wszystko działa, biegi się zmieniają ... i wcale mnie to nie cieszy. Nie chcę, by zablokowała się ponownie w najmniej oczekiwanym momencie.
Poniżej trochę zdjęć wnętrza.
Co robić ? Rozbierać wałki na części pierwsze ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-05-2013, 22:48
|
|
|
coś jest z wodzikami |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 11-05-2013, 10:15
|
|
|
zbyszek ma rację, kiedyś w passacie widziałem podobny problem, były zatarty wodzik. wałki, synchronizatory,tryby wszystko rozebrali i było ok
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-05-2013, 13:14
|
|
|
Generalnie nie znalazłem żadnego defektu. Złożyłem ponownie, autko zrobiło ponad 500 km i wszystko działa jak na razie
Jedynie główny wodzik minimalnie ciężej przesuwał się w gnieździe obudowy reduktora (reduktor wymieniałem kilka tyg temu, podejrzewam, że gniazdo mogło być minimalnie skrzywione, lub inaczej uszkodzone). Ale nie sądzę by to było powodem. Profilaktycznie przeszlifowałem gniazdo i wodzik. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-05-2013, 13:48
|
|
|
Rozumiem że wałki z widełkami chodzą w odlewie aluminium w którym nie ma tulejek z brązu np?
A czy zablokowanie zdażyło się na "rozgrzanej" skrzyni? Jak by były otwory tulejowane może sie zadarzyć że na gorącej skrzyni może opiłek wsunąć sie pomiędzy wałek wybierania a tuleje i wtedy zakleszcza sie i wyciąga tulejke ze swojego miejsca co powoduje blokowanie się.
Jeśli poczyściłeś i nie widać zużycia może być ok. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-05-2013, 15:54
|
|
|
Wodziki są bezpośrednio w odlewie z alu, nie ma tulejek. Pojeździmy zobaczymy |
|
|
|
 |
|
|