Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd 45.000 i regulacja zaworów
Autor Wiadomość
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-07-2012, 19:51   

mitsu00 napisał/a:
System widocznie nie za bardzo sie sprawdza w dieslach.

Raczej nie sprawdza się w księgowości, poniżej kilka cytatów z artykułów, które pojawiły się w sieci:

"Wprowadzając na rynek wysokoprężny silnik 2,2 l o mocy 177 KM (rodzina 4N14) inżynierowie Mitsubishi podkreślali, że jest to pierwszy na świecie Diesel z systemem zmiennych faz rozrządu (MIVEC). Motor, który napędzać będzie nową generację, otrzymał jednak zupełnie inną głowicę, w której nie przewidziano miejsca na system MIVEC (...) Nie oznacza to jednak, że MIVEC okazał się niewypałem. Japończycy uznali po prostu, że zastosowanie tego systemu w znaczy sposób odbije się na cenie auta..."

"W jednostce wysokoprężnej zrezygnowano ze zmiennych faz rozrządu, w silniku benzynowym z podwójnego wałka rozrządu w głowicy (DOHC na rzecz SOHC), a w przekładni automatycznej z podwójnego sprzęgła na rzecz klasycznego automatu. Producent tłumaczy, że głównym powodem wszystkich zmian jest obniżenie masy i ekologia..."

"Auto otrzymało np. przeprojektowany silnik Diesla 2,2 l o mocy 150 KM, który pozbawiony został systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC (poprzednia wersja miała 177 KM). Japończycy zrezygnowali z tego rozwiązania w trosce o niższą cenę pojazdu..."
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-08-2012, 14:45   

czyli po raz kolejny księgowi Mitsubishi poprawiają inżynierów. W Outlanderze maty tłumiące zastąpili styropianem, w nowszej wersji nawet kolorowym - szarym :wink:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
TommyWalker 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22-05-2013, 15:46   

Witam,
Właśnie zrobiłem przegląd po 30kkm ( 2 przegląd ). Przy każdym przeglądzie mechanik stwierdził konieczność wymiany filtra powietrza ( według zaleceń producenta filtr należy wymienić obligatoryjnie przy 3 przeglądzie - to jest po 45kkm ). Koszt wymiany jak to w ASO - 180PLN :(

Jakie są Wasze doświadczenia :?: Jest to normalna praktyka czy "mój" ASO mnie naciąga :?:

Pozdrawiam Miśkomaniaków :D
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1928
Skąd: Staniszów
Wysłany: 22-05-2013, 16:29   

Przecież możesz zobaczyć filtr przed wymianą (przed wizyta w ASO) i po (ten, który włożyli), oraz kazać zostawić wszystkie wymieniane części. Możesz też kupić filtr za zdecydowanie miejsze pieniądze i kazać wymienić. Ja przy Lancerze wymieniam filtr przy każdym przeglądzie, ale kupuję go sam.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2013, 16:57   

TommyWalker napisał/a:
Jakie są Wasze doświadczenia :?: Jest to normalna praktyka czy "mój" ASO mnie naciąga

Ja wymieniałem filtr w Lancerze po 3 latach /60000 km. Na każdym przeglądzie był sprawdzany i nie kwalifikował się do wymiany.
Jednak Ty mieszkasz na Śląsku, gdzie zanieczyszczenie może być dużo większe.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-05-2013, 17:39   

Luk napisał/a:
Jednak Ty mieszkasz na Śląsku,
Nie na Śląsku tylko w Sosnowcu ;)
No offence :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2013, 18:56   

JCH napisał/a:
Nie na Śląsku tylko w Sosnowcu ;)

No dobra, "w obszarze podwyższonego zanieczyszczenia powietrza", to chciałem napisać :)
 
 
TommyWalker 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-05-2013, 08:45   

apikus napisał/a:
Przecież możesz zobaczyć filtr przed wymianą (przed wizyta w ASO) i po (ten, który włożyli), oraz kazać zostawić wszystkie wymieniane części. Możesz też kupić filtr za zdecydowanie miejsze pieniądze i kazać wymienić. Ja przy Lancerze wymieniam filtr przy każdym przeglądzie, ale kupuję go sam.


Dzięki łaskawco :wink: teraz to już wiem że muszę tuż przed wymianą dokładnie obejrzeć swój filtr. Jednak trudno sobie wyobraźić żeby przed każdą wizytą w ASO robić dokładny przegląd wszystkich części które mogli by wymienić (albo i nie) na mój koszt.

Niestety z mechanikiem samochodowym jest jak z lekarzem - trzeba mieć do niego zaufanie, a właściwie to trzeba mieć szczęście trafić na profesjonalistę i nie na cwaniaka...
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-10-2013, 11:02   

herman napisał/a:
diagnoza, że jest wszystko OK została wydana na podstawie słuchania dźwięku silnika!

Na liście czynności przeglądowych pojawiła się pozycja pt. "Sprawdzić słuchowo luzy zaworowe. Jeśli stwierdzono nietypowy wzrost hałasu należy sprawdzić luzy zaworowe", zniknął zapis o samoczynnej kompensacji, doszła pozycja "Wyuczenie objętości dawki wtryskiwanego paliwa (przy użyciu testera MUT III)"...
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2013, 15:54   

Zdarzyła się u kogoś konieczność regulacji? Przegląd wypada mi już po gwarancji i wywalanie tysiaka za to że ktoś sobie posłucha kilka sekund - to już lekka paranoja...
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-10-2013, 19:17   

hmm - 1000zł!?
Jeżeli będziesz miał luzy w normie - a pewnie będziesz - to zapłacisz bodajże 150zł za robociznę - reszta to cena np. w Lancerze szklanek..
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-10-2013, 19:23   

RalfPi - problem z tym, że w 1,8 DiD Mivec trzeba wykręcić zdaje się wtryskiwacze co jest nie dość że ryzykowne to jeszcze precyzyjne, żeby w ogóle sprawdzić... Potem regulacja już "klasyczna" czyli na śrubce... Dlatego sprawdzenie jest problematyczne i próbują na "ucho"...
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-10-2013, 19:27   

tak czy siak 1000zł, to chyba trochę "zdzierstwo" - ja bym zadzwonił i zapytał w ekwiwalentym serwisie ASO w innym mieście i w nieautoryzowanym porządnym serwisie też.
W tym miejscu ukłon dla wiedzy Krzycha.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2013, 19:29   

Normalny przegląd - poniżej 1000 zł. Ten przegląd - 1800. Ewentualna regulacja jest "gratis" ;) Czyli ponad 800 za odsłuchanie. Tak przynajmniej mówili rok temu w serwisie i w tym wątku przecież też było o tym pisane.

Edit: rok temu pytałem się o to w jp oraz bodajże w Markach - i odpowiedź była taka sama.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-10-2013, 02:04   

Ok - jedź do Chłopaków - niech Ci zrobią przegląd za 1000zł (damn.. ile!?!?) a jakiś mechaniorek posłucha silnika za 2 piwa.

Ja bym tak zrobił - sam mam gaz w Lancerze i regulację (przegląd de facto) robiłem w zew. serwisie przy przebiegu 40kkm, a teraz mi się nie spieszy na przegląd - nie ma co przesadzać!
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.