Przegląd 45.000 i regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31-07-2012, 19:51
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | System widocznie nie za bardzo sie sprawdza w dieslach. |
Raczej nie sprawdza się w księgowości, poniżej kilka cytatów z artykułów, które pojawiły się w sieci:
"Wprowadzając na rynek wysokoprężny silnik 2,2 l o mocy 177 KM (rodzina 4N14) inżynierowie Mitsubishi podkreślali, że jest to pierwszy na świecie Diesel z systemem zmiennych faz rozrządu (MIVEC). Motor, który napędzać będzie nową generację, otrzymał jednak zupełnie inną głowicę, w której nie przewidziano miejsca na system MIVEC (...) Nie oznacza to jednak, że MIVEC okazał się niewypałem. Japończycy uznali po prostu, że zastosowanie tego systemu w znaczy sposób odbije się na cenie auta..."
"W jednostce wysokoprężnej zrezygnowano ze zmiennych faz rozrządu, w silniku benzynowym z podwójnego wałka rozrządu w głowicy (DOHC na rzecz SOHC), a w przekładni automatycznej z podwójnego sprzęgła na rzecz klasycznego automatu. Producent tłumaczy, że głównym powodem wszystkich zmian jest obniżenie masy i ekologia..."
"Auto otrzymało np. przeprojektowany silnik Diesla 2,2 l o mocy 150 KM, który pozbawiony został systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC (poprzednia wersja miała 177 KM). Japończycy zrezygnowali z tego rozwiązania w trosce o niższą cenę pojazdu..." |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-08-2012, 14:45
|
|
|
czyli po raz kolejny księgowi Mitsubishi poprawiają inżynierów. W Outlanderze maty tłumiące zastąpili styropianem, w nowszej wersji nawet kolorowym - szarym |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
TommyWalker
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 22-05-2013, 15:46
|
|
|
Witam,
Właśnie zrobiłem przegląd po 30kkm ( 2 przegląd ). Przy każdym przeglądzie mechanik stwierdził konieczność wymiany filtra powietrza ( według zaleceń producenta filtr należy wymienić obligatoryjnie przy 3 przeglądzie - to jest po 45kkm ). Koszt wymiany jak to w ASO - 180PLN
Jakie są Wasze doświadczenia Jest to normalna praktyka czy "mój" ASO mnie naciąga
Pozdrawiam Miśkomaniaków |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1928 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 22-05-2013, 16:29
|
|
|
Przecież możesz zobaczyć filtr przed wymianą (przed wizyta w ASO) i po (ten, który włożyli), oraz kazać zostawić wszystkie wymieniane części. Możesz też kupić filtr za zdecydowanie miejsze pieniądze i kazać wymienić. Ja przy Lancerze wymieniam filtr przy każdym przeglądzie, ale kupuję go sam. |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-05-2013, 16:57
|
|
|
TommyWalker napisał/a: | Jakie są Wasze doświadczenia Jest to normalna praktyka czy "mój" ASO mnie naciąga |
Ja wymieniałem filtr w Lancerze po 3 latach /60000 km. Na każdym przeglądzie był sprawdzany i nie kwalifikował się do wymiany.
Jednak Ty mieszkasz na Śląsku, gdzie zanieczyszczenie może być dużo większe. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-05-2013, 17:39
|
|
|
Luk napisał/a: | Jednak Ty mieszkasz na Śląsku, | Nie na Śląsku tylko w Sosnowcu
No offence |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-05-2013, 18:56
|
|
|
JCH napisał/a: | Nie na Śląsku tylko w Sosnowcu |
No dobra, "w obszarze podwyższonego zanieczyszczenia powietrza", to chciałem napisać |
|
|
|
 |
TommyWalker
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 23-05-2013, 08:45
|
|
|
apikus napisał/a: | Przecież możesz zobaczyć filtr przed wymianą (przed wizyta w ASO) i po (ten, który włożyli), oraz kazać zostawić wszystkie wymieniane części. Możesz też kupić filtr za zdecydowanie miejsze pieniądze i kazać wymienić. Ja przy Lancerze wymieniam filtr przy każdym przeglądzie, ale kupuję go sam. |
Dzięki łaskawco teraz to już wiem że muszę tuż przed wymianą dokładnie obejrzeć swój filtr. Jednak trudno sobie wyobraźić żeby przed każdą wizytą w ASO robić dokładny przegląd wszystkich części które mogli by wymienić (albo i nie) na mój koszt.
Niestety z mechanikiem samochodowym jest jak z lekarzem - trzeba mieć do niego zaufanie, a właściwie to trzeba mieć szczęście trafić na profesjonalistę i nie na cwaniaka... |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-10-2013, 11:02
|
|
|
herman napisał/a: | diagnoza, że jest wszystko OK została wydana na podstawie słuchania dźwięku silnika! |
Na liście czynności przeglądowych pojawiła się pozycja pt. "Sprawdzić słuchowo luzy zaworowe. Jeśli stwierdzono nietypowy wzrost hałasu należy sprawdzić luzy zaworowe", zniknął zapis o samoczynnej kompensacji, doszła pozycja "Wyuczenie objętości dawki wtryskiwanego paliwa (przy użyciu testera MUT III)"... |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2013, 15:54
|
|
|
Zdarzyła się u kogoś konieczność regulacji? Przegląd wypada mi już po gwarancji i wywalanie tysiaka za to że ktoś sobie posłucha kilka sekund - to już lekka paranoja... |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-10-2013, 19:17
|
|
|
hmm - 1000zł!?
Jeżeli będziesz miał luzy w normie - a pewnie będziesz - to zapłacisz bodajże 150zł za robociznę - reszta to cena np. w Lancerze szklanek.. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-10-2013, 19:23
|
|
|
RalfPi - problem z tym, że w 1,8 DiD Mivec trzeba wykręcić zdaje się wtryskiwacze co jest nie dość że ryzykowne to jeszcze precyzyjne, żeby w ogóle sprawdzić... Potem regulacja już "klasyczna" czyli na śrubce... Dlatego sprawdzenie jest problematyczne i próbują na "ucho"... |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-10-2013, 19:27
|
|
|
tak czy siak 1000zł, to chyba trochę "zdzierstwo" - ja bym zadzwonił i zapytał w ekwiwalentym serwisie ASO w innym mieście i w nieautoryzowanym porządnym serwisie też.
W tym miejscu ukłon dla wiedzy Krzycha. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2013, 19:29
|
|
|
Normalny przegląd - poniżej 1000 zł. Ten przegląd - 1800. Ewentualna regulacja jest "gratis" Czyli ponad 800 za odsłuchanie. Tak przynajmniej mówili rok temu w serwisie i w tym wątku przecież też było o tym pisane.
Edit: rok temu pytałem się o to w jp oraz bodajże w Markach - i odpowiedź była taka sama. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-10-2013, 02:04
|
|
|
Ok - jedź do Chłopaków - niech Ci zrobią przegląd za 1000zł (damn.. ile!?!?) a jakiś mechaniorek posłucha silnika za 2 piwa.
Ja bym tak zrobił - sam mam gaz w Lancerze i regulację (przegląd de facto) robiłem w zew. serwisie przy przebiegu 40kkm, a teraz mi się nie spieszy na przegląd - nie ma co przesadzać! |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
|