 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z załaczeniem tylnego dyferenzjału... |
Autor |
Wiadomość |
dio
Nowy Forumowicz dio
Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Zawoja Przysłop
|
Wysłany: 03-01-2010, 20:05 Problem z załaczeniem tylnego dyferenzjału...
|
|
|
Jesli dobrze rozumiem w L200 tylny dyferencjał jest załączany w wersjach samochodu z Super Select w trybie 4LLc i tu mam problem, ponieważ po załączeniu nie swieci mi dioda informująca o takim załączeniu.
W instrukcji jest zamieszane i nie wiem, czy przy załączeniu 4LLc zawsze ta dioda ma się świecić, czy też są wyjątki...
Gdy włączam silnik zapalą mi się diody od trubu Super Select ale ta mała okrągłą niestety nie.... czy to oznacza awarię...
proszę o pomoc
pozdrawiam wszystkich |
_________________ paweł |
|
|
|
 |
HugoOrmo
Forumowicz Was? Kielbasa i Kwas

Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 460 Skąd: Frei Stadt Danzig
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:32
|
|
|
blokada tylnego mostu jest tylko w wybranych modelach...jej przycisk znajduje sie na desce rozdzielczej po lewej stronie kierownicy obok regulacji lusterek i regulacji natezenia podswietlenia tablicy...wiekszosc eSsSow nie ma tej blokady bo jezeli dobrze pamietam to wersja z blokada mostu nie ma kontroli trakcji
wiec masz model bez blokady tylnego mostu - chyba, ze jestem w bledzie - i wszystko jest ok z Twoja elka
pzdr
P.S.
rozumiem, ze to model po 2006 roku? |
_________________ Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:39
|
|
|
tylny dyfer (R/D lock) jest tylko w wersji intense (masz do tego przycisk ten sam co w INT+ do wyłączania kontroli trakcji), w wersji intense+ pozycja 4LLc jest do trwałego blokowania dyferencjału międzyosiowego.
więc nic dziwnego, ze lampka blokady tylnego dyfra się nie świeci (bo tej blokady twoja eLa poprostu nie ma).
Wersja intense nie miała MATC tylko RD lock (i alufelgi 16"), a INTENSE+ miała MATC, ale nie miała RDlocka (Felgi alu 17")
Tylko pajero ma jednoczesnie blokadę mostu i kontrolę trakcji, ELA ma te funkcje zamiennie
W twoim przypadku kolejne położenia dżwigni zmiany napędów:
1. skrajnie w tyle (2H)- palą się tylko dolne lampki kół
2. o jeden do przodu (4H)- najpierw migają, a potem palą się wszystkie lampki kół (przełączanie 1<->2 do 100km/h po zdjeciu nogi z gazu)
3. od siebie i do przodu (4HLc)- zblokowany centralny (międzyosiowy dyferencjał) pali sie dodatkowo pomarańczowa prostokątna lampka pomiędzy osiami (na środku)- może chwilę migać- załączanie bez gazu ze sprzegłem, na postoju lub w czasie powolnej jazdy (do 40 km/h), kiedy koła nie buksują
4. wcisnąć, od siebie o do przodu (4LLc)- reduktor ze zblokowanym międzyosiowym układem różnicowym- zatrzymać, wyrzucić na luz, wcisnąć sprzegło, przerzucić wajchę- kontrolki raz zgasną i zapalą się na stałe.
Jedyna kontrola na kołach to wtedy kontrola trakcji (zależnie od włączonej opcji- bardziej lub mniej ograniczona) lub wyłączona do 40km/h przyciskiem po lewej stronie kierownicy. W punkcie 2 centralny dyfer przekazuje zmienny moment miedzy osiami (sterowanie wiskozą na mechanicznym układzie różnicowym 50:50 do 33(P):67(T) w procentach, osie mogą kręcic się z różnymi prędkościami obrotowymi) możliwe wykonywanie ostrych zakrętów z 4x4 na przyczepnym podłożu.
W punkcie 3 i 4 osie kręcą się tak samo szybko, moment jest przekazywany 50:50 P:T. Jazda po mnie przyczepnym podłożu (piach, błoto, śnieg, lód)
Mam nadzieję, ze wytłumaczyłem to dostatecznie jasno.
pozdrawiam |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
dio
Nowy Forumowicz dio
Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Zawoja Przysłop
|
Wysłany: 08-01-2010, 19:39
|
|
|
Bardzo Wam dziękuję za odpowiedź!
Wszystko jest OK! jak pisaliście, byłem dzisiaj w serwisie i sprawdziłem co z tymi lampkami w nowym l200 stojącym w salonie...
czyli ta lampka u dołu między lampkami od tylnego napędu nigdy się nie świeci... nawet przy załączaniu silnika....
piszę to dlatego, bo coś mnie zafiksowało i wydaje mi się, iż kiedyś widziałem jak to się świeciło chwilkę jak załączałem silnik i świeciło na stałe jak włączałem tryb 4LLc
pozdrawiam Wszystkich... |
_________________ paweł |
|
|
|
 |
Luky
Nowy Forumowicz
Auto: L200 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Szn
|
Wysłany: 22-09-2011, 20:48
|
|
|
Kibloo napisał/a: | tylny dyfer (R/D lock) jest tylko w wersji intense (masz do tego przycisk ten sam co w INT+ do wyłączania kontroli trakcji), w wersji intense+ pozycja 4LLc jest do trwałego blokowania dyferencjału międzyosiowego.
więc nic dziwnego, ze lampka blokady tylnego dyfra się nie świeci (bo tej blokady twoja eLa poprostu nie ma).
Wersja intense nie miała MATC tylko RD lock (i alufelgi 16"), a INTENSE+ miała MATC, ale nie miała RDlocka (Felgi alu 17")
Tylko pajero ma jednoczesnie blokadę mostu i kontrolę trakcji, ELA ma te funkcje zamiennie
W twoim przypadku kolejne położenia dżwigni zmiany napędów:
1. skrajnie w tyle (2H)- palą się tylko dolne lampki kół
2. o jeden do przodu (4H)- najpierw migają, a potem palą się wszystkie lampki kół (przełączanie 1<->2 do 100km/h po zdjeciu nogi z gazu)
3. od siebie i do przodu (4HLc)- zblokowany centralny (międzyosiowy dyferencjał) pali sie dodatkowo pomarańczowa prostokątna lampka pomiędzy osiami (na środku)- może chwilę migać- załączanie bez gazu ze sprzegłem, na postoju lub w czasie powolnej jazdy (do 40 km/h), kiedy koła nie buksują
4. wcisnąć, od siebie o do przodu (4LLc)- reduktor ze zblokowanym międzyosiowym układem różnicowym- zatrzymać, wyrzucić na luz, wcisnąć sprzegło, przerzucić wajchę- kontrolki raz zgasną i zapalą się na stałe.
Jedyna kontrola na kołach to wtedy kontrola trakcji (zależnie od włączonej opcji- bardziej lub mniej ograniczona) lub wyłączona do 40km/h przyciskiem po lewej stronie kierownicy. W punkcie 2 centralny dyfer przekazuje zmienny moment miedzy osiami (sterowanie wiskozą na mechanicznym układzie różnicowym 50:50 do 33(P):67(T) w procentach, osie mogą kręcic się z różnymi prędkościami obrotowymi) możliwe wykonywanie ostrych zakrętów z 4x4 na przyczepnym podłożu.
W punkcie 3 i 4 osie kręcą się tak samo szybko, moment jest przekazywany 50:50 P:T. Jazda po mnie przyczepnym podłożu (piach, błoto, śnieg, lód)
Mam nadzieję, ze wytłumaczyłem to dostatecznie jasno.
pozdrawiam |
Podpinam się pod stary temat. Pytanie może błahe ale zaciekawiło mnie .... czy przy zmianie napędu z 2h n 4x4 (punkt 1 i 2) należy wciskać sprzęgło ?
Dodatkowo czy na dźwigni redukcyjnej macie luz (tz trzpień przy poruszeniu lekko chodzi na boki) |
|
|
|
 |
Tenogr
Forumowicz
Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-09-2011, 20:12
|
|
|
Przy zmianie z 2H na 4H nie trzeba wciskać sprzęgła.
Ja z przyzwyczajenia wciskam i nic złego się nie dzieje .
Pozycji „luz” w L200 niema. |
|
|
|
 |
traja85
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubushil200,4x42001rok115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-10-2011, 19:51
|
|
|
witam,mam problem z zolta lampka po lewej stronie na desce,po przekroczeniu 2,5 tys.obrotow zapala sie ,moze ktos wie co oznacza,l200,2,5tdi,115km |
_________________ traja85 |
|
|
|
 |
misjonarz.
Mitsumaniak \KSG/

Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007 Posty: 1444 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 20-06-2013, 11:52
|
|
|
ja też mam pytanie. W firmie jest elka z 2006 r. Po przełązeniu wajhy na 4x4 następuje włączenie blokady. Tak się dzieje od nowości. Podobno wserwisie stwierdzili że tak ma być. Czy faktycznie tak ma być??? |
_________________ http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/
Gość zobacz mojego misia
ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20-06-2013, 17:37
|
|
|
misjonarz. napisał/a: | W firmie jest elka z 2006 r. Po przełązeniu wajhy na 4x4 następuje włączenie blokady. Tak się dzieje od nowości. Podobno wserwisie stwierdzili że tak ma być. Czy faktycznie tak ma być??? | Zakładam, że mowa o napędzie Easy Select
Po przełączeniu wajchy w pozycję 4x4 (konkretnie 4H) dołączony zostaje przód a że w tym rodzaju napędu nie ma centralnego mechanizmu różnicowego to masz zblokowany tył z przodem. Nie powinno się tego używać na asfalcie chyba, że jedziemy tylko na wprost.
Po przełączeniu wajchy w poz. 4L mamy to samo (spięty tył z przodem) tylko, że napęd idzie przez reduktor.
Osobną kwestią jest włączenie blokady tylnego mechanizmu różnicowego (nie wiem czy jest to we wszystkich eLkach).
To na podstawie L-ki znajomego rocznik 2000 (ale zasada jest ta sama) |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 27-08-2013, 17:49
|
|
|
JCH odnosząc się do postu powyżej, czyli jak jest skrzynia super select to można jeździć na 4H normalnie użytkując auto, a jeżeli jest ten drugi rodzaj skrzyni to po załączeniu na 4 koła załącza mi się blokada przodu i tyłu, po przełączeniu na 4L napęd idzie przez reduktor. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27-08-2013, 18:29
|
|
|
RoveR napisał/a: | JCH odnosząc się do postu powyżej, czyli jak jest skrzynia super select to można jeździć na 4H normalnie użytkując auto | Normalnie użytkując auto w sensie "jeździć po czarnym" - tak. Tym chwaliło się swego czasu Mitsubishi, że ma napęd SuperSelect, który to umożliwia.
Zerknij do Działu Pajero FAQ. Tam Gene opisał działania obu napędów, sposób użytkowania, podstawowe różnice. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|
|