Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z załaczeniem tylnego dyferenzjału...
Autor Wiadomość
dio 
Nowy Forumowicz
dio

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Zawoja Przysłop
Wysłany: 03-01-2010, 20:05   Problem z załaczeniem tylnego dyferenzjału...

Jesli dobrze rozumiem w L200 tylny dyferencjał jest załączany w wersjach samochodu z Super Select w trybie 4LLc i tu mam problem, ponieważ po załączeniu nie swieci mi dioda informująca o takim załączeniu.
W instrukcji jest zamieszane i nie wiem, czy przy załączeniu 4LLc zawsze ta dioda ma się świecić, czy też są wyjątki...
Gdy włączam silnik zapalą mi się diody od trubu Super Select ale ta mała okrągłą niestety nie.... czy to oznacza awarię...
proszę o pomoc
pozdrawiam wszystkich
_________________
paweł
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 04-01-2010, 22:32   

blokada tylnego mostu jest tylko w wybranych modelach...jej przycisk znajduje sie na desce rozdzielczej po lewej stronie kierownicy obok regulacji lusterek i regulacji natezenia podswietlenia tablicy...wiekszosc eSsSow nie ma tej blokady bo jezeli dobrze pamietam to wersja z blokada mostu nie ma kontroli trakcji

wiec masz model bez blokady tylnego mostu - chyba, ze jestem w bledzie - i wszystko jest ok z Twoja elka

pzdr

P.S.
rozumiem, ze to model po 2006 roku?
_________________
Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-01-2010, 22:39   

tylny dyfer (R/D lock) jest tylko w wersji intense (masz do tego przycisk ten sam co w INT+ do wyłączania kontroli trakcji), w wersji intense+ pozycja 4LLc jest do trwałego blokowania dyferencjału międzyosiowego.
więc nic dziwnego, ze lampka blokady tylnego dyfra się nie świeci (bo tej blokady twoja eLa poprostu nie ma).

Wersja intense nie miała MATC tylko RD lock (i alufelgi 16"), a INTENSE+ miała MATC, ale nie miała RDlocka (Felgi alu 17")

Tylko pajero ma jednoczesnie blokadę mostu i kontrolę trakcji, ELA ma te funkcje zamiennie

W twoim przypadku kolejne położenia dżwigni zmiany napędów:
1. skrajnie w tyle (2H)- palą się tylko dolne lampki kół
2. o jeden do przodu (4H)- najpierw migają, a potem palą się wszystkie lampki kół (przełączanie 1<->2 do 100km/h po zdjeciu nogi z gazu)
3. od siebie i do przodu (4HLc)- zblokowany centralny (międzyosiowy dyferencjał) pali sie dodatkowo pomarańczowa prostokątna lampka pomiędzy osiami (na środku)- może chwilę migać- załączanie bez gazu ze sprzegłem, na postoju lub w czasie powolnej jazdy (do 40 km/h), kiedy koła nie buksują
4. wcisnąć, od siebie o do przodu (4LLc)- reduktor ze zblokowanym międzyosiowym układem różnicowym- zatrzymać, wyrzucić na luz, wcisnąć sprzegło, przerzucić wajchę- kontrolki raz zgasną i zapalą się na stałe.

Jedyna kontrola na kołach to wtedy kontrola trakcji (zależnie od włączonej opcji- bardziej lub mniej ograniczona) lub wyłączona do 40km/h przyciskiem po lewej stronie kierownicy. W punkcie 2 centralny dyfer przekazuje zmienny moment miedzy osiami (sterowanie wiskozą na mechanicznym układzie różnicowym 50:50 do 33(P):67(T) w procentach, osie mogą kręcic się z różnymi prędkościami obrotowymi) możliwe wykonywanie ostrych zakrętów z 4x4 na przyczepnym podłożu.
W punkcie 3 i 4 osie kręcą się tak samo szybko, moment jest przekazywany 50:50 P:T. Jazda po mnie przyczepnym podłożu (piach, błoto, śnieg, lód)

Mam nadzieję, ze wytłumaczyłem to dostatecznie jasno.

pozdrawiam
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
dio 
Nowy Forumowicz
dio

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Zawoja Przysłop
Wysłany: 08-01-2010, 19:39   

Bardzo Wam dziękuję za odpowiedź!
Wszystko jest OK! jak pisaliście, byłem dzisiaj w serwisie i sprawdziłem co z tymi lampkami w nowym l200 stojącym w salonie...
czyli ta lampka u dołu między lampkami od tylnego napędu nigdy się nie świeci... nawet przy załączaniu silnika....
piszę to dlatego, bo coś mnie zafiksowało i wydaje mi się, iż kiedyś widziałem jak to się świeciło chwilkę jak załączałem silnik i świeciło na stałe jak włączałem tryb 4LLc
pozdrawiam Wszystkich...
_________________
paweł
 
 
Luky 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Skąd: Szn
Wysłany: 22-09-2011, 20:48   

Kibloo napisał/a:
tylny dyfer (R/D lock) jest tylko w wersji intense (masz do tego przycisk ten sam co w INT+ do wyłączania kontroli trakcji), w wersji intense+ pozycja 4LLc jest do trwałego blokowania dyferencjału międzyosiowego.
więc nic dziwnego, ze lampka blokady tylnego dyfra się nie świeci (bo tej blokady twoja eLa poprostu nie ma).

Wersja intense nie miała MATC tylko RD lock (i alufelgi 16"), a INTENSE+ miała MATC, ale nie miała RDlocka (Felgi alu 17")

Tylko pajero ma jednoczesnie blokadę mostu i kontrolę trakcji, ELA ma te funkcje zamiennie

W twoim przypadku kolejne położenia dżwigni zmiany napędów:
1. skrajnie w tyle (2H)- palą się tylko dolne lampki kół
2. o jeden do przodu (4H)- najpierw migają, a potem palą się wszystkie lampki kół (przełączanie 1<->2 do 100km/h po zdjeciu nogi z gazu)
3. od siebie i do przodu (4HLc)- zblokowany centralny (międzyosiowy dyferencjał) pali sie dodatkowo pomarańczowa prostokątna lampka pomiędzy osiami (na środku)- może chwilę migać- załączanie bez gazu ze sprzegłem, na postoju lub w czasie powolnej jazdy (do 40 km/h), kiedy koła nie buksują
4. wcisnąć, od siebie o do przodu (4LLc)- reduktor ze zblokowanym międzyosiowym układem różnicowym- zatrzymać, wyrzucić na luz, wcisnąć sprzegło, przerzucić wajchę- kontrolki raz zgasną i zapalą się na stałe.

Jedyna kontrola na kołach to wtedy kontrola trakcji (zależnie od włączonej opcji- bardziej lub mniej ograniczona) lub wyłączona do 40km/h przyciskiem po lewej stronie kierownicy. W punkcie 2 centralny dyfer przekazuje zmienny moment miedzy osiami (sterowanie wiskozą na mechanicznym układzie różnicowym 50:50 do 33(P):67(T) w procentach, osie mogą kręcic się z różnymi prędkościami obrotowymi) możliwe wykonywanie ostrych zakrętów z 4x4 na przyczepnym podłożu.
W punkcie 3 i 4 osie kręcą się tak samo szybko, moment jest przekazywany 50:50 P:T. Jazda po mnie przyczepnym podłożu (piach, błoto, śnieg, lód)

Mam nadzieję, ze wytłumaczyłem to dostatecznie jasno.

pozdrawiam


Podpinam się pod stary temat. Pytanie może błahe ale zaciekawiło mnie .... czy przy zmianie napędu z 2h n 4x4 (punkt 1 i 2) należy wciskać sprzęgło ?
Dodatkowo czy na dźwigni redukcyjnej macie luz (tz trzpień przy poruszeniu lekko chodzi na boki)
 
 
Tenogr 
Forumowicz

Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-09-2011, 20:12   

Przy zmianie z 2H na 4H nie trzeba wciskać sprzęgła.
Ja z przyzwyczajenia wciskam i nic złego się nie dzieje :D .
Pozycji „luz” w L200 niema.
 
 
traja85 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubushil200,4x42001rok115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: warszawa
  Wysłany: 17-10-2011, 19:51   

witam,mam problem z zolta lampka po lewej stronie na desce,po przekroczeniu 2,5 tys.obrotow zapala sie ,moze ktos wie co oznacza,l200,2,5tdi,115km
_________________
traja85
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 20-06-2013, 11:52   

ja też mam pytanie. W firmie jest elka z 2006 r. Po przełązeniu wajhy na 4x4 następuje włączenie blokady. Tak się dzieje od nowości. Podobno wserwisie stwierdzili że tak ma być. Czy faktycznie tak ma być???
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-06-2013, 17:37   

misjonarz. napisał/a:
W firmie jest elka z 2006 r. Po przełązeniu wajhy na 4x4 następuje włączenie blokady. Tak się dzieje od nowości. Podobno wserwisie stwierdzili że tak ma być. Czy faktycznie tak ma być???
Zakładam, że mowa o napędzie Easy Select :roll:
Po przełączeniu wajchy w pozycję 4x4 (konkretnie 4H) dołączony zostaje przód a że w tym rodzaju napędu nie ma centralnego mechanizmu różnicowego to masz zblokowany tył z przodem. Nie powinno się tego używać na asfalcie chyba, że jedziemy tylko na wprost.

Po przełączeniu wajchy w poz. 4L mamy to samo (spięty tył z przodem) tylko, że napęd idzie przez reduktor.

Osobną kwestią jest włączenie blokady tylnego mechanizmu różnicowego (nie wiem czy jest to we wszystkich eLkach).
To na podstawie L-ki znajomego rocznik 2000 (ale zasada jest ta sama) :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 27-08-2013, 17:49   

JCH odnosząc się do postu powyżej, czyli jak jest skrzynia super select to można jeździć na 4H normalnie użytkując auto, a jeżeli jest ten drugi rodzaj skrzyni to po załączeniu na 4 koła załącza mi się blokada przodu i tyłu, po przełączeniu na 4L napęd idzie przez reduktor.
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 27-08-2013, 18:29   

RoveR napisał/a:
JCH odnosząc się do postu powyżej, czyli jak jest skrzynia super select to można jeździć na 4H normalnie użytkując auto
Normalnie użytkując auto w sensie "jeździć po czarnym" - tak. Tym chwaliło się swego czasu Mitsubishi, że ma napęd SuperSelect, który to umożliwia.

Zerknij do Działu :arrow: Pajero FAQ. Tam Gene opisał działania obu napędów, sposób użytkowania, podstawowe różnice.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.