[CY3A 1.8] turbienie |
Autor |
Wiadomość |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 21:48
|
|
|
krzychu, kolejna sprawa => nie myl supercharger-a z turbo(widziałem napisałeś turbo). To nie jest turbo. To jest kompresor (np. może być śrubowy)... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-01-2009, 21:52
|
|
|
supercharger - kompresor
Turbocharger - turbo
Jeśli gdzieś mylnołem to przez pomyłkę.
Krzychu |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 21:53
|
|
|
krzychu, tak się domyślałem. Ale ku formalności |
|
|
|
 |
kila [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 15:56
|
|
|
podstawowe uturbienie+napsianie progarmu+montaz profesjonalny (turbo +0,5 bara) =15 tys . |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 19:00
|
|
|
kila napisał/a: | podstawowe uturbienie+napsianie progarmu+montaz profesjonalny (turbo +0,5 bara) =15 tys . | Da sie taniej ale mimo wszystko lepiej liczyc na zapas. Soft turbo na malym cisnieniu doladowania w granicach 0,3-0,5 bara pojezdzi na fabrycznych tlokach i korbowodach. Mozna zastosowac grubsza uszczelke pod glowice aby troszke odprezyc silnik. Jak juz totalnie idziemy po kosztach to zamiast programu zastosowac FMU
Zmienne fazy nie maja nic do turbo, malo to takich wynalazkow jezdzi w kraju? Ja znajde wiecej jak 20 Chocby i u mojego znajomego, pierw byl soft na 0,3 bara (choc mozna bylo dmuchac 0,5 ale nie chcial), teraz ma kute tloki i korby i bedzie dmuchal juz 0,8-1 bar. Silnik 1.6 SOHC VTEC w hondzie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-01-2009, 19:32
|
|
|
No powinno się przemodelować te fazy bo wtedy silnik ma brać i wyciskać spaliny, a nie ssać i wypuszczać tak obrazowo. Ale wiadomo można podchodzić do sprawy nieprofesjonalnie.
Krzychu |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 20:51
|
|
|
Jak widac cala masa tunerow tuningujaca silniki ze zmiennymi fazami podchodzi do tego nieprofesionalnie |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-01-2009, 00:24
|
|
|
Co do turbo, to spójrzcie na ten wykres. Silnik o pojemności 1.8.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2009, 08:23
|
|
|
A to 1.6 na zmiennych fazach przed i po soft turbo:
 |
|
|
|
 |
Greku1410
Mitsumaniak

Auto: Civic VIII Type S 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2013 Posty: 138 Skąd: Lublin / Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 31-07-2013, 22:19
|
|
|
Wiem że w tej chwili odgrzewam kotlet sprzed 4 lat, ale robię to celowo, gdyż sam zastanawiałem się nad tym czy było by to możliwe, znalazłem na forum greckim że ktoś to zrobił. Jestem jednak ciekawy czegoś innego. A mianowicie czy musi być to dedykowana turbina czy każda, a jeśli tak to co trzeba było by wymienić/dołożyć aby to działało? |
_________________ Zapraszam na profil mojego CY3A
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82049
 |
|
|
|
 |
Fenio
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 CYxA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2013 Posty: 30 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 02-08-2013, 20:31
|
|
|
Greku1410 napisał/a: | Wiem że w tej chwili odgrzewam kotlet sprzed 4 lat, ale robię to celowo, gdyż sam zastanawiałem się nad tym czy było by to możliwe, znalazłem na forum greckim że ktoś to zrobił. Jestem jednak ciekawy czegoś innego. A mianowicie czy musi być to dedykowana turbina czy każda, a jeśli tak to co trzeba było by wymienić/dołożyć aby to działało? |
Temat uturbiania jest praktycznie na każdym forum każdej marki. Ludzie myślą że włożenie turbo to jak wymiana chłodnicy, wyciągnąć, wsadzić, przykręcić. Odprężenie silnika, modyfikacje kolektorów, być może modyfikacje w sterowaniu silnika jeśli są układy podciśnieniowe, montaż smarowania dla turbo, strojenie trubo na hamowni podwoziowej... i wiele wiele innych czynności. Koszty to około 10.000zł na początek przy założeniu że wszystko pójdzie OK bez problemów. Jak pojawią się problemy to nawet 10k może nie wystarczyć albo silnik padnie bo np. przegrzały się tłoki. Jak ktoś chce mieć turbo w 1.8 to powinien sprzedać swojego Lancera i kupić wersje Ralliart.
ps. turbo można montować niemal każdą, wszystko kwestia kosztów. |
|
|
|
 |
Adamch
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 06-02-2015, 13:44 Lancer X 2008 1.8l zwiększenie mocy
|
|
|
Witam,
Rozpoczynam ten temat ponieważ dorobiłem się jako takich oszczędności i co za tym idzie chciałbym zainwestować w samochód. Mam lancera X 1.8l benzyna 140KM. Chciałbym się dowiedzieć od was czy swap na 2.0 i wyciągnięcie go na 250KM jest w moim zasięgu. Może ktoś przeprowadzał podobny zabieg i orientuje się w kosztach. Co trzeba by wymienić by 2.0 w pełni działał i by wyciągnąć z niego sympatyczną moc i moment. Dodatkowo ciekaw jestem czy dałoby radę dac napęd na 4 łapy no i ile by to kosztowało. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-02-2015, 14:10
|
|
|
Witaj - w mojej opinii, ekonomicznie rzecz biorąc, lepiej sprzedać Lancerka i kupić Ralliarta 2.0 240KM.
Dorzucisz jakieś 20-30 kzł, a jakbyś chciał robić przeróbki na własną rękę, to nie zrobisz tego tak dobrze jak fabryka. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-02-2015, 15:48
|
|
|
Adamch o ile Twój post nie jest żartem to rada RalfPi jest jedyną rozsądną.
Jeżeli żartujesz to odpowiem Ci żartem - wszystko się da, pytanie ile chcesz na to przeznaczyć bo koszt przekroczy zakup EVO. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Adamch
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 06-02-2015, 15:57
|
|
|
Pytanie było poważne. Nie spodziewałem się ze koszty będą aż tak duże. Ale skoro tak właśnie jest to jeszcze trochę muszę dozbierac :/ Dzięki za szybką odpowiedź |
|
|
|
 |
|