Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] turbienie
Autor Wiadomość
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 21:48   

krzychu, kolejna sprawa => nie myl supercharger-a z turbo(widziałem napisałeś turbo). To nie jest turbo. To jest kompresor (np. może być śrubowy)...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2009, 21:52   

supercharger - kompresor
Turbocharger - turbo

Jeśli gdzieś mylnołem to przez pomyłkę.

Krzychu
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 21:53   

krzychu, tak się domyślałem. Ale ku formalności :wink:
 
 
kila
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2009, 15:56   

podstawowe uturbienie+napsianie progarmu+montaz profesjonalny (turbo +0,5 bara) =15 tys .
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2009, 19:00   

kila napisał/a:
podstawowe uturbienie+napsianie progarmu+montaz profesjonalny (turbo +0,5 bara) =15 tys .
Da sie taniej ale mimo wszystko lepiej liczyc na zapas. Soft turbo na malym cisnieniu doladowania w granicach 0,3-0,5 bara pojezdzi na fabrycznych tlokach i korbowodach. Mozna zastosowac grubsza uszczelke pod glowice aby troszke odprezyc silnik. Jak juz totalnie idziemy po kosztach to zamiast programu zastosowac FMU :D
Zmienne fazy nie maja nic do turbo, malo to takich wynalazkow jezdzi w kraju? Ja znajde wiecej jak 20 :) Chocby i u mojego znajomego, pierw byl soft na 0,3 bara (choc mozna bylo dmuchac 0,5 ale nie chcial), teraz ma kute tloki i korby i bedzie dmuchal juz 0,8-1 bar. Silnik 1.6 SOHC VTEC w hondzie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-01-2009, 19:32   

No powinno się przemodelować te fazy bo wtedy silnik ma brać i wyciskać spaliny, a nie ssać i wypuszczać :P tak obrazowo. Ale wiadomo można podchodzić do sprawy nieprofesjonalnie.

Krzychu
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2009, 20:51   

Jak widac cala masa tunerow tuningujaca silniki ze zmiennymi fazami podchodzi do tego nieprofesionalnie :D
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-01-2009, 00:24   

Co do turbo, to spójrzcie na ten wykres. Silnik o pojemności 1.8.
_________________

 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2009, 08:23   

A to 1.6 na zmiennych fazach ;) przed i po soft turbo:
 
 
Greku1410 
Mitsumaniak


Auto: Civic VIII Type S 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 138
Skąd: Lublin / Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 31-07-2013, 22:19   

Wiem że w tej chwili odgrzewam kotlet sprzed 4 lat, ale robię to celowo, gdyż sam zastanawiałem się nad tym czy było by to możliwe, znalazłem na forum greckim że ktoś to zrobił. Jestem jednak ciekawy czegoś innego. A mianowicie czy musi być to dedykowana turbina czy każda, a jeśli tak to co trzeba było by wymienić/dołożyć aby to działało?
_________________
Zapraszam na profil mojego CY3A
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82049
 
 
Fenio 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 CYxA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 30
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 02-08-2013, 20:31   

Greku1410 napisał/a:
Wiem że w tej chwili odgrzewam kotlet sprzed 4 lat, ale robię to celowo, gdyż sam zastanawiałem się nad tym czy było by to możliwe, znalazłem na forum greckim że ktoś to zrobił. Jestem jednak ciekawy czegoś innego. A mianowicie czy musi być to dedykowana turbina czy każda, a jeśli tak to co trzeba było by wymienić/dołożyć aby to działało?


Temat uturbiania jest praktycznie na każdym forum każdej marki. Ludzie myślą że włożenie turbo to jak wymiana chłodnicy, wyciągnąć, wsadzić, przykręcić. Odprężenie silnika, modyfikacje kolektorów, być może modyfikacje w sterowaniu silnika jeśli są układy podciśnieniowe, montaż smarowania dla turbo, strojenie trubo na hamowni podwoziowej... i wiele wiele innych czynności. Koszty to około 10.000zł na początek przy założeniu że wszystko pójdzie OK bez problemów. Jak pojawią się problemy to nawet 10k może nie wystarczyć albo silnik padnie bo np. przegrzały się tłoki. Jak ktoś chce mieć turbo w 1.8 to powinien sprzedać swojego Lancera i kupić wersje Ralliart.

ps. turbo można montować niemal każdą, wszystko kwestia kosztów.
 
 
Adamch 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 06-02-2015, 13:44   Lancer X 2008 1.8l zwiększenie mocy

Witam,

Rozpoczynam ten temat ponieważ dorobiłem się jako takich oszczędności i co za tym idzie chciałbym zainwestować w samochód. Mam lancera X 1.8l benzyna 140KM. Chciałbym się dowiedzieć od was czy swap na 2.0 i wyciągnięcie go na 250KM jest w moim zasięgu. Może ktoś przeprowadzał podobny zabieg i orientuje się w kosztach. Co trzeba by wymienić by 2.0 w pełni działał i by wyciągnąć z niego sympatyczną moc i moment. Dodatkowo ciekaw jestem czy dałoby radę dac napęd na 4 łapy no i ile by to kosztowało.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-02-2015, 14:10   

Witaj - w mojej opinii, ekonomicznie rzecz biorąc, lepiej sprzedać Lancerka i kupić Ralliarta 2.0 240KM.

Dorzucisz jakieś 20-30 kzł, a jakbyś chciał robić przeróbki na własną rękę, to nie zrobisz tego tak dobrze jak fabryka.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2015, 15:48   

Adamch o ile Twój post nie jest żartem to rada RalfPi jest jedyną rozsądną.
Jeżeli żartujesz to odpowiem Ci żartem - wszystko się da, pytanie ile chcesz na to przeznaczyć bo koszt przekroczy zakup EVO.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Adamch 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 06-02-2015, 15:57   

Pytanie było poważne. Nie spodziewałem się ze koszty będą aż tak duże. Ale skoro tak właśnie jest to jeszcze trochę muszę dozbierac :/ Dzięki za szybką odpowiedź
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.