Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy ktoś wymieniał tuleje wahaczy tylnych poprzecznych ???
Autor Wiadomość
viker 
Nowy Forumowicz
CentrumFolii

Auto: Lancer Wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 20
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 10-07-2013, 00:28   

Czy mowa jest o bananach?
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 14-08-2013, 19:42   

Podłączę się pod temat bo i u mnie zawieszenie z tyłu trzeszczy. Pojawiły się na allegro zarówno banany http://allegro.pl/wahacz-...3426029566.html , jak i wahacze poprzeczne http://allegro.pl/wahacz-...467381020.html. Zakładał już może ktoś te zamienniki? Cena w sumie niewiele wyższa niż same tuleje.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 14-08-2013, 21:25   

Kup same tuleje. Każdy kto ma prasę Ci je wymieni. Oryginalny wahacz jest dużo lepszy niż jakikolwiek zamiennik. Nie ma co kombinować.
Należy tylko pamiętać, że śruby mimośrodowe (te od ustawiania kąta pochylenia koła w wahaczu poprzecznym) lubią się zapiekać i trzeba je ciąć!
_________________
SMK
 
 
Arktic 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4g63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 106
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-08-2013, 08:33   

Ja w zeszłym roku założyłem też jakieś banany za 70 zł szt. Bo nie mogłem znaleźć tulejek w dobrej/ normalnej cenie i jak do tej pory po przejechanych ok.16tkm żadnych luzow nie stwierdzam podczas badań tech. Też wszystko było ok tak więc jestem z zakupu zadowolony ale zaznacze że jeźdże dość spokojnie co może mieć wpływ na wytrzymałość podzespołów 8)
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-08-2013, 23:48   

smk napisał/a:
Należy tylko pamiętać, że śruby mimośrodowe (te od ustawiania kąta pochylenia koła w wahaczu poprzecznym) lubią się zapiekać i trzeba je ciąć!


E tam zaraz ciąć. Jak ostatnio byłem na ustawianiu zbieżności, to mieli taką maszynkę wyglądem przypominającą spawarkę. Przytrzymał "elektrodę" przy śrubie i po chwili mógł nią kręcić :)
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 18-08-2013, 11:55   

No bo ją nagrzał. To też jest sposób, ale nie każdy warsztat jest w to wyposażony. U mnie akurat nagrzewanie śruby nic nie pomogło. Śruby kosztują 30 PLN żadna tragedia, a nowe to nowe i łatwiej ustawić zbieżność.
_________________
SMK
 
 
mazzi1 
Forumowicz

Auto: lancer
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 34
Skąd: DOBRE MIASTO
Wysłany: 14-03-2014, 14:24   

Wahacze górne poprzeczne z tyłu. Mam w obu luzy. Czy takie będą ok
http://allegro.pl/wahacz-...3889686897.html ew gdzie można dokupić?
Mam sport kombi 2.0 z 2003
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-03-2014, 19:55   

Koledzy, coś mi zaczęło z tyłu stukać. Wszedłem pod auto i jedyny z wahaczy, który ręcznie udało mi się "wzruszyć" i było coś słychać to taki jak na zdjęciu:

Rozumiem, że to tylny poprzeczny górny, takiego mam szukać?
Jakieś doświadczenia z zamiennikami czy tylko oryginał? Wymienia się tuleje czy całe wahacze?

[ Dodano: 21-03-2014, 20:24 ]
Zabrałem się dzisiaj za wymianę wahaczy, które pokazałem wyżej. Od strony tulei wewnętrznej jest śruba mimośrodowa, do ustawiania kąta. Nakrętkę odkręciłem, ale śruba siedzi. Czy ona powinna dać się okręcić w tym swoim gnieździe mimośrodowym, czy najpierw należy ją wybić z gniazda? Pytam, bo zbliża się weekend, a śruby w zapasie nie mam, jak ją ukręcę to narobię jeszcze więcej problemu niż mam. Wybijać (słabo to szło) czy jest wykręcana i zapiekła się w tulei?
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 23-03-2014, 12:59   

Najprawdopodobniej zapiekła się w tulei. Kup najpierw śrubę a potem spróbuj ją wybić. Jak się nie da to można ją nagrzać trochę i ponownie spróbować wybić. Jeśli nic nie pomoże to trzeba ciąć. Ja tak miałem z tylnymi wahaczami poprzecznymi.
_________________
SMK
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-03-2014, 21:28   

Śruby zakupione, ale ciąć trzeba, bo wybić się nie dało. Odkręciłem nawet zewnętrzne zwykłe śruby i wieszałem się na wahaczach - ani drgną w tej tulei, jak zaklejone.
 
 
mefur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,6 2006 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 3
Skąd: Strzałkowo
  Wysłany: 04-06-2014, 23:17   

Witam panowie,
czy problem skrzypienia tylnego zawieszenia występował także w rocznikach 2006? Obecnie mam przebieg 80 tys. km i coś skrzypi z tyłu, nadmienię ze nie zawsze, mechanik nie może namierzyć skrzypienia, na szarpakach w stacji diagnostycznej też nie mogli wyczuć problemu. Jak można zbadać że to akurat tuleja wahacza tylnego poprzecznego, dolnego skrzypi, jest na to jakiś sposób?
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 04-06-2014, 23:31   

mefur napisał/a:
Witam panowie,
czy problem skrzypienia tylnego zawieszenia występował także w rocznikach 2006? Obecnie mam przebieg 80 tys. km i coś skrzypi z tyłu, nadmienię ze nie zawsze, mechanik nie może namierzyć skrzypienia, na szarpakach w stacji diagnostycznej też nie mogli wyczuć problemu. Jak można zbadać że to akurat tuleja wahacza tylnego poprzecznego, dolnego skrzypi, jest na to jakiś sposób?


U mnie, też rocznik 2006, także skrzypi (czy skrzypiało może - bo teraz jakby mniej, albo przestałem zwracać na to uwagę). Zawieszenie niby ok, bo po kupnie auto było u mechanika, wymienił jakąś tam gumę (gumy) z tyłu i na przeglądzie nic nie znaleźli.
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 02:22   

Ja mam problem z lewym tylnym kołem. Mocno stuka w nadkole przy wjezdzaniu na dziure. Dodatkowo mam wrazenie jak by auto było lekko nachylone w lewą strone i odstep pomiedzy opona i nadkolem jest o 1-2 cm mniejszy niz po prawej stronie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2014, 06:46   

mefur napisał/a:

czy problem skrzypienia tylnego zawieszenia występował także w rocznikach 2006? Obecnie mam przebieg 80 tys. km i coś skrzypi z tyłu, nadmienię ze nie zawsze, mechanik nie może namierzyć skrzypienia, na szarpakach w stacji diagnostycznej też nie mogli wyczuć problemu. Jak można zbadać że to akurat tuleja wahacza tylnego poprzecznego, dolnego skrzypi, jest na to jakiś sposób?


Pierwsze to porządne mycie podwozia spróbuj. Po drugie skrzypienie to nie jest luz więc go nie znajdziesz szarpiąc na szarpakach, po prostu na styku gumy z metalem przy ruchu skrzypi, prędzej psikać jakimś smarem silikonowym.

Mi czasem coś skrzypnie, ale nie zwracam na to uwagi.
 
 
mefur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,6 2006 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 3
Skąd: Strzałkowo
Wysłany: 05-06-2014, 22:57   

Dziękuję za porady, jednak nie da rady tak obojętnie słuchać tego skrzypienia, dzisiaj spryskałem WD 40 wszystkie możliwe sworznie tylnego zawieszenia, jutro zobaczę czy przyniosło to jakiś efekt, jeżeli nie to będę walczył dalej,
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.