Czy to termostat? |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2013, 21:28
|
|
|
Nowy nie zawsze oznacza sprawny, sprawdzić na kompie jak ecu widzi temperature i wtedy będzie jakiś pogląd na sprawe |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-02-2013, 21:30
|
|
|
A jaki kupiłeś ten nowy? Aby dokładnie sprawdzić termostat, sprawdź czy podczas rozgrzewania auta rozgrzewają się dwa grube węże idące do chłodnicy. Przy sprawnym termostacie do momentu jego otwarcia ciepły powinien być tylko górny wąż, dolny powinien być zimny. Jeśli obydwa będą się nagrzewały, to na pewno nie domyka się termostat. |
|
|
|
 |
gitara
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1,9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012 Posty: 24 Skąd: ruda śląska
|
Wysłany: 01-02-2013, 21:41
|
|
|
termostat sprawdziłem metodą do gorącej wody i się otwarł , w miarę spadania temperatury się zamykał . jutro sprawdzę jeszcze te węże ... a nie może być uszkodzony jakiś czujnik ? podobno są jeszcze dwa |
_________________ gitara |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2013, 21:46
|
|
|
A jaka temperatura otwarcia była gdy sprawdzałeś |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gitara
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1,9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012 Posty: 24 Skąd: ruda śląska
|
Wysłany: 01-02-2013, 21:52
|
|
|
to była prowizorka , po prostu wrzuciłem go do gorącej wody chciałem sprawdzić czy sie otwiera i zamyka . i na wygląd wygląda że jest dobry , sam już nie wiem
[ Dodano: 01-02-2013, 21:57 ]
chciałbym po prostu wiedzieć gdzie są jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za wskazania temperatury |
_________________ gitara |
|
|
|
 |
artnam
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 8 Skąd: Struża Kolonia
|
Wysłany: 21-09-2013, 18:31
|
|
|
Carisma 1.9TD 97r A ja mam następującą zagadkę, wymieniłem już trzeci termostat, bo temperatura zatrzymuje się mniej więcej na 2/3 skali, pierwszy miałem od kiedy kupiłem samochód, drugi wahler od maja, i wczoraj założyłem gatesa, na każdym z tych trzech to samo. Czyli wadę termostatu mogę raczej wykluczyć. Wskazówka dochodzi do momentu o którym pisałem i ani drgnie w jedną i drugą stronę. Układ nie jest zapowietrzony, bo jest samoodpowietrzający, ogrzewanie działa perfekcyjnie, nie zauważyłem wzrostu spalania. Stawiam na zielony 3 pinowy czujnik temperatury, ale nie chcę kupować w ciemno jak termostatów. Dlatego pytam was: czujnik czy jeszcze coś innego wchodzi w rachubę? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-09-2013, 20:59
|
|
|
Podenij pod kompa i sprawdź jaką temperaturę widzi ECU, jezeli prawidłowa to wskazówka może być przestawiona |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
artnam
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 8 Skąd: Struża Kolonia
|
Wysłany: 22-09-2013, 11:18
|
|
|
Spróbuję wymrugać, chociaż jeszcze nigdy tego nie robiłem, programu i kabla do podłączenia nie mam, a jeżeli chciałbym taki kupić to jaki i jaki program? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-09-2013, 21:03
|
|
|
Raczej wymruganie błędów nic nie da i raczej w tym silniku tego nie zrobisz. Nie wiem jak w tym silniku ale ja w swoim aucie miałem podobny problem, miałem termostat na wyższą temperaturę i na początku też taki sam kupiłem. Kupiłem ostatecznie właściwy i problem się rozwiązał. |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 11-10-2013, 10:02
|
|
|
Co może być przyczyną jeśli przez środkowy nawiew leci ciepłe a przez boczne chłodnijże? Wskazówka utrzymuje prawidłowe wartości - minimalnie mniej niż 90 st |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
artnam
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 8 Skąd: Struża Kolonia
|
Wysłany: 07-11-2013, 15:02
|
|
|
Ja uporałem się ze swiom problemem. Przyczyną był czujnik temperatury zielony 3 pinowy, teraz mam jeden zbędny termostat wahlera. |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 07-01-2015, 20:17
|
|
|
A co byście powiedzieli na taki przypadek.
Walczyłem w 1.8 Gdi z klimatronikiem.Przed przeniesieniem czujnika testowałem sporo ustawień i na wszelki wypadek wymieniłem termostat.
Silnik wg. wskaźnika temp. normalnie się nagrzewa itp.Wskazówka zatrzymuje się na środku skali jakby była co najmniej po Liderinie albo innych zapalnikach konaru i ani drgnie
Problem jest taki, że górny wąż chłodnicy jest ciepły a dolny zimny, nawet po przejechaniu 30 km.
Oba trochę pęcznieją ale UPG wykluczyłem, ponieważ nie ma do tego podstaw.
Możliwe aby nowy termostat się nie otwierał a całe ciśnienie znajdowało ujście przez odpowietrznik w samym termostacie? Wybieram się za niedługo do Berlina i nie chciałbym żadnych przygód po drodze. |
_________________ Moje Mitsu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2015, 20:29
|
|
|
Jakby sie termostat nie otworzył to silnik by sie zagodowal, podepnij kompa i zrób parametr pracy rzeczywistej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-01-2015, 20:44
|
|
|
Borysław napisał/a: |
Problem jest taki, że górny wąż chłodnicy jest ciepły a dolny zimny, nawet po przejechaniu 30 km. |
A czy tak przypadkiem nie powinien działać sprawny układ chłodzenia?
skoro trzyma temp. tak jak trzeba tzn. że jest dobrze |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 07-01-2015, 20:44
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jakby sie termostat nie otworzył to silnik by sie zagodowal, podepnij kompa i zrób parametr pracy rzeczywistej |
Z podpinaniem Ecu do Pc już dawno się poddałem.Mam trzy kable(ELM327,Vag KKL i jakiś Can Renault,Dacia,Nissan) i nic z tego.Robię wszystko jak w opisie na forum i lipa.
Zaraz wyjmę z bagażnika stary termostat i wrzucę go do gara a jak będzie ok to jutro go zamienię z powrotem.Temperatura spadła dopiero do -5 stopni więc nie powinno być problemu ale martwią mnie te twarde węże.Nawet korek chłodnicy dzisiaj zamieniłem na 100% sprawny i dalej to samo.
Lubię ten samochód ale nie przypadkiem to ,,charyzma"
[ Dodano: 07-01-2015, 21:42 ]
Zrobiłem potrawkę ze starego termostatu.Ładnie się otworzył a później zamknął.Jutro trafia na swoje stare miejsce a nowy trafia do gara.Jeżeli i nowy się otworzy to jestem w kropce |
|
|
|
 |
|