Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to termostat?
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2013, 21:28   

Nowy nie zawsze oznacza sprawny, sprawdzić na kompie jak ecu widzi temperature i wtedy będzie jakiś pogląd na sprawe
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2013, 21:30   

A jaki kupiłeś ten nowy? Aby dokładnie sprawdzić termostat, sprawdź czy podczas rozgrzewania auta rozgrzewają się dwa grube węże idące do chłodnicy. Przy sprawnym termostacie do momentu jego otwarcia ciepły powinien być tylko górny wąż, dolny powinien być zimny. Jeśli obydwa będą się nagrzewały, to na pewno nie domyka się termostat.
 
 
gitara 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1,9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: ruda śląska
Wysłany: 01-02-2013, 21:41   

termostat sprawdziłem metodą do gorącej wody i się otwarł , w miarę spadania temperatury się zamykał . jutro sprawdzę jeszcze te węże ... a nie może być uszkodzony jakiś czujnik ? podobno są jeszcze dwa
_________________
gitara
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2013, 21:46   

A jaka temperatura otwarcia była gdy sprawdzałeś :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gitara 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1,9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: ruda śląska
Wysłany: 01-02-2013, 21:52   

to była prowizorka , po prostu wrzuciłem go do gorącej wody chciałem sprawdzić czy sie otwiera i zamyka . i na wygląd wygląda że jest dobry , sam już nie wiem

[ Dodano: 01-02-2013, 21:57 ]
chciałbym po prostu wiedzieć gdzie są jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za wskazania temperatury
_________________
gitara
 
 
artnam 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Struża Kolonia
Wysłany: 21-09-2013, 18:31   

Carisma 1.9TD 97r A ja mam następującą zagadkę, wymieniłem już trzeci termostat, bo temperatura zatrzymuje się mniej więcej na 2/3 skali, pierwszy miałem od kiedy kupiłem samochód, drugi wahler od maja, i wczoraj założyłem gatesa, na każdym z tych trzech to samo. Czyli wadę termostatu mogę raczej wykluczyć. Wskazówka dochodzi do momentu o którym pisałem i ani drgnie w jedną i drugą stronę. Układ nie jest zapowietrzony, bo jest samoodpowietrzający, ogrzewanie działa perfekcyjnie, nie zauważyłem wzrostu spalania. Stawiam na zielony 3 pinowy czujnik temperatury, ale nie chcę kupować w ciemno jak termostatów. Dlatego pytam was: czujnik czy jeszcze coś innego wchodzi w rachubę?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-09-2013, 20:59   

Podenij pod kompa i sprawdź jaką temperaturę widzi ECU, jezeli prawidłowa to wskazówka może być przestawiona
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
artnam 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Struża Kolonia
Wysłany: 22-09-2013, 11:18   

Spróbuję wymrugać, chociaż jeszcze nigdy tego nie robiłem, programu i kabla do podłączenia nie mam, a jeżeli chciałbym taki kupić to jaki i jaki program?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-09-2013, 21:03   

Raczej wymruganie błędów nic nie da i raczej w tym silniku tego nie zrobisz. Nie wiem jak w tym silniku ale ja w swoim aucie miałem podobny problem, miałem termostat na wyższą temperaturę i na początku też taki sam kupiłem. Kupiłem ostatecznie właściwy i problem się rozwiązał.
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11-10-2013, 10:02   

Co może być przyczyną jeśli przez środkowy nawiew leci ciepłe a przez boczne chłodnijże? Wskazówka utrzymuje prawidłowe wartości - minimalnie mniej niż 90 st
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
artnam 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Struża Kolonia
Wysłany: 07-11-2013, 15:02   

Ja uporałem się ze swiom problemem. Przyczyną był czujnik temperatury zielony 3 pinowy, teraz mam jeden zbędny termostat wahlera.
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 07-01-2015, 20:17   

A co byście powiedzieli na taki przypadek.
Walczyłem w 1.8 Gdi z klimatronikiem.Przed przeniesieniem czujnika testowałem sporo ustawień i na wszelki wypadek wymieniłem termostat.
Silnik wg. wskaźnika temp. normalnie się nagrzewa itp.Wskazówka zatrzymuje się na środku skali jakby była co najmniej po Liderinie albo innych zapalnikach konaru i ani drgnie :D
Problem jest taki, że górny wąż chłodnicy jest ciepły a dolny zimny, nawet po przejechaniu 30 km.
Oba trochę pęcznieją ale UPG wykluczyłem, ponieważ nie ma do tego podstaw.
Możliwe aby nowy termostat się nie otwierał a całe ciśnienie znajdowało ujście przez odpowietrznik w samym termostacie? Wybieram się za niedługo do Berlina i nie chciałbym żadnych przygód po drodze.
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-01-2015, 20:29   

Jakby sie termostat nie otworzył to silnik by sie zagodowal, podepnij kompa i zrób parametr pracy rzeczywistej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 07-01-2015, 20:44   

Borysław napisał/a:

Problem jest taki, że górny wąż chłodnicy jest ciepły a dolny zimny, nawet po przejechaniu 30 km.


A czy tak przypadkiem nie powinien działać sprawny układ chłodzenia? ;)
skoro trzyma temp. tak jak trzeba tzn. że jest dobrze :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 07-01-2015, 20:44   

robertdg napisał/a:
Jakby sie termostat nie otworzył to silnik by sie zagodowal, podepnij kompa i zrób parametr pracy rzeczywistej

Z podpinaniem Ecu do Pc już dawno się poddałem.Mam trzy kable(ELM327,Vag KKL i jakiś Can Renault,Dacia,Nissan) i nic z tego.Robię wszystko jak w opisie na forum i lipa.
Zaraz wyjmę z bagażnika stary termostat i wrzucę go do gara a jak będzie ok to jutro go zamienię z powrotem.Temperatura spadła dopiero do -5 stopni więc nie powinno być problemu ale martwią mnie te twarde węże.Nawet korek chłodnicy dzisiaj zamieniłem na 100% sprawny i dalej to samo.
Lubię ten samochód ale nie przypadkiem to ,,charyzma" ;)

[ Dodano: 07-01-2015, 21:42 ]
Zrobiłem potrawkę ze starego termostatu.Ładnie się otworzył a później zamknął.Jutro trafia na swoje stare miejsce a nowy trafia do gara.Jeżeli i nowy się otworzy to jestem w kropce :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.