[CSx Ogólne] olej w skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-10-2013, 11:47
|
|
|
Tylko, że Castrol to bardziej dystrybutor niż producent... |
|
|
|
 |
yaru23
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2013, 15:45
|
|
|
A ile trzeba go wlać do 1.6? |
|
|
|
 |
mirek38
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0 Intense 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 05-10-2013, 16:21
|
|
|
yaru23 napisał/a: | A ile trzeba go wlać do 1.6? |
Zgodnie z instrukcją obsługi, do 1.6 w wersji manualnej wchodzi 2.1L (do 1.3 i 2.0 tyle samo) |
|
|
|
 |
delbana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 29 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 06-10-2013, 21:09
|
|
|
a czy ktoś stosował ten olej albo może powiedziec czy będzie dobry? http://www.micksgarage.co...209555&pk=EA876
martwi mnie tam jedno że spełnia norme API GL5 czyli że te dodatki uszlachetniające są dodane... |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-10-2013, 13:27
|
|
|
Ale wg linku który podałeś spełnia zarówno API GL-4 jak i API GL-5.
A więc dodatki są, ale zostały przetestowane i nie zaszkodzą skrzyniom projektowanym pod GL4. |
|
|
|
 |
arti32
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 38 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 08-10-2013, 19:38
|
|
|
Jak sprawdzić poziom oleju? odkręcić śrubę z boku na skrzyni i zajrzeć? |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-10-2013, 21:23
|
|
|
arti32 napisał/a: | Jak sprawdzić poziom oleju? odkręcić śrubę z boku na skrzyni i zajrzeć? |
Tak - ta śruba z boku skrzyni biegów jest jednocześnie do wlewania oleju jak i ustalania jego poziomu. Poziom oleju ma być na granicy przelania się kiedy wykręcimy tę śrubę. |
|
|
|
 |
martin01
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2.4L Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 09-10-2013, 11:27 jaki olej do skrzyni ??
|
|
|
Witam,
Korzystając z doświadczenia kolegów prosze o pomoc na czym bazować swoje zainteresowanie (na jakich markach) kupując olej do skrzyni biegów ?? Jakie parametry oleju przekłądniowego są ważne ??
Martin |
_________________ Mario Lancerownik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-10-2013, 11:33
|
|
|
Bez jaj 3-ci temat od góry.... Proszę kontynuować istniejące... |
|
|
|
 |
arti32
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 38 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 10-10-2013, 21:29
|
|
|
Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-10-2013, 07:04
|
|
|
Ja wymieniałem na ten RedLine MT-85 o którym wcześniej słyszałem, ale ciężko go było zdobyć. Biegi wchodzą tak samo (czasem czuć, że synchronizator nie do końca zsynchronizował np. z 3 -> 2), ale wszystko działa szybciej i lżej. Tak, że na +. Oleju weszło dużo bo jakieś 2,5 opakowania po 0,94l... Olej się spuszcza kurkiem, który od razu widać. Od przodu jest otwór rewizyjno-wlewowy, ale wlewać trzeba strzykawką albo długim wężykiem z lejkiem z góry. Olej jest też widocznie rzadszy od fabrycznego.
http://motorsport.2brally.pl/pl/
To jest oficjalny dystrybutor na Polskę. Jakbyście chcieli to mogę spróbować załatwić jakąś zniżkę klubową... |
|
|
|
 |
Arktic
Mitsumaniak
Auto: Lancer 4g63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 106 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-11-2013, 19:16
|
|
|
krzychu napisał/a: | Jakbyście chcieli to mogę spróbować załatwić jakąś zniżkę klubową... |
No to do dzieła Krzychu był bym wdzięczny bo i w moim wozidełku przydała by się wymiana. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-11-2013, 10:53
|
|
|
Coś działam w temacie. |
|
|
|
 |
TOA
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: D. G.
|
Wysłany: 26-11-2013, 00:01
|
|
|
Ja zalałem dziś świeżutki - nowiutki Motul Gear 300 75W-90, zobaczymy czy 2 i 3 nadal będą stawiać opór przy zmianie. |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 26-11-2013, 23:37
|
|
|
Panowie rozumiem że wymiana to odkręcenie dolnej śruby i spuszczenie starego oleju
po czym przez górną rewizję nalanie nowego do przelania?
Chyba też się za to zabiorę
Myślałem o zalaniu któregoś z poniższych
VALVOLINE DURABLEND GL-4 75W-90
VALVOLINE MaxLife MTF GL4 75W90
CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90 GL4 |
_________________  |
|
|
|
 |
|