Zamknięty przez: mkm 17-01-2016, 09:58 |
Gwint Home made, co o tym sądzicie? |
Autor |
Wiadomość |
MattOmer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-11-2013, 21:49 .
|
|
|
No a jeżeli chodzi o coilover'y, to co tym sądzicie, bo na nasze drogi to nie wiem czy auto się będzie dobrze prowadzić, proszę o opinie bo widzę, że tu zażyła dyskusja powstała, dzięki za zainteresowanie tematem |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-11-2013, 05:14
|
|
|
w zestawach z coiloverami sa twarde sprezyny nie ma sie co oszukiwac na gwincie nie pojedziesz szybko po polskich drogach, mi optymalnie jezdzilo sie na sprezynach obnizajacych chyba mts-a, bylo twardziej niz na ori a nie bylo trzeba redukowac do 1 biegu przy wysokich poprzecznych koleinach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MattOmer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-11-2013, 23:16
|
|
|
MattOmer, metr, suwmiarka i sobie pomierz.
Wklejasz jakąś tandetę, której nazwy nawet sprzedawca nie wymienia, zwymiarowaną w Paint-cie, więc nie wiem o co pytasz
Nie wydaje mi się, żeby ktoś miał w Colcie to badziewie... |
|
|
|
 |
MattOmer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-11-2013, 23:23
|
|
|
mkm No wiesz ja tylko pytam czy to podejdzie itd. no ale pomierzę sobie i już, ewentualnie sprężyny tylko kupię i tyle, trudno. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-11-2013, 23:55
|
|
|
MattOmer, po prostu przestrzegam Cię przed zakupami takich rzeczy.
Jedna – podkreślam jedna - sprężyna dorabiana z certyfikowanego drutu, policzona pod Twoje potrzeby to koszt od 80zł.
Za komplet masz więc minimum 320zł.
Do tego dochodzą gwinty i pierścienie, które powinny być z wysokiej klasy aluminium w wielu przypadkach dodatkowo poddawane obróbce chemicznej w celu poprawienia odporności i nadaniu twardości.
Jakbyś miał projekt to podejrzewam, że „po znajomości” udało by Ci się wytoczyć i zgalwanizować za około 200 – 300zł z materiałem.
Sumując masz za swój „homemade” (a raczej skopiowanie/odtworzenie jakiegoś rozwiązania) minimum 500zł.
Weź pod uwagę, że to jest zawieszenie i niemiło by było gdyby coś Ci się rozsypało przy większym przeciążeniu.
Chcesz mieć zawieszenie, na którym pojedziesz, a nie tylko się polansujesz (i to na parkingu) to kup sprężyny – z tych „lepszych”- do C50 najtańszy jest chyba MTS, do tego kup nowe amortyzatory gazowe, sprawdź stan blachy przy mocowaniach wahaczy i stan kielichów, pokasuj luzy, jak zostanie Ci kilka złotych wymień gumy na poliuretany.
Do tego większa felga na niskim profilu i zapewniam Cię, że będziesz zadowolony, a przy obniżeniu o 30 - 40mm wygląd także będzie dobry, a właściwości jezdne znacznie poprawione. |
|
|
|
 |
MattOmer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-11-2013, 13:05
|
|
|
Dzięki, właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem. Patrzyłem na MTS, rzeczywiście drogie tam nie są Bo właśnie miałem dylemat czy sprężyny czy home made, ale chyba sprężyny zakupię zdecydowanie;) Mianowicie znalazłem te http://darstuning.com.pl/...hi-colt--40mm3/ |
|
|
|
 |
jerzyk1
Forumowicz

Auto: colt 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 203 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-11-2013, 20:11
|
|
|
ja mam te sprezynki i nie narzekam |
_________________ COLT C52 USA |
|
|
|
 |
MattOmer
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-11-2013, 00:46
|
|
|
a w miare twardo jest? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-11-2013, 22:48
|
|
|
mkm napisał/a: | Jedna – podkreślam jedna - sprężyna dorabiana z certyfikowanego drutu, policzona pod Twoje potrzeby to koszt od 80zł.
Za komplet masz więc minimum 320zł.
Do tego dochodzą gwinty i pierścienie, które powinny być z wysokiej klasy aluminium w wielu przypadkach dodatkowo poddawane obróbce chemicznej w celu poprawienia odporności i nadaniu twardości.
Jakbyś miał projekt to podejrzewam, że „po znajomości” udało by Ci się wytoczyć i zgalwanizować za około 200 – 300zł z materiałem.
Sumując masz za swój „homemade” (a raczej skopiowanie/odtworzenie jakiegoś rozwiązania) minimum 500zł.
Weź pod uwagę, że to jest zawieszenie i niemiło by było gdyby coś Ci się rozsypało przy większym przeciążeniu. |
to zaden argument, robiac pojedyncze sztuki to takie sa koszta przy masowej produkcji wychodzi parokrotnie taniej, i tak moze byc w tym przypadku.
Pozatym to ogólnie tez by Ci doradzał to zrobic tradycyjnie na sprezynach. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-11-2013, 22:52
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: |
to zaden argument, robiac pojedyncze sztuki to takie sa koszta przy masowej produkcji wychodzi parokrotnie taniej, i tak moze byc w tym przypadku. |
a czym się różni w tym przypadku produkcja masowa od pojedynczej?
W tym przypadku forma nie jest potrzebna . |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-11-2013, 23:03
|
|
|
mkm napisał/a: | a czym się różni w tym przypadku produkcja masowa od pojedynczej? |
pytasz powaznie czy jaja sobie robisz ? Prosty przykład; rób codziennie sprezny do innego auta a ja codzien bede robił do jednego. Ciekawe kto zrobi wiecej.
To raz po drugie masowe zamówienia to zawsze rabaty itp itc. Co ja wogóle musze tłumaczyc opamietaj sie Macieju... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-11-2013, 23:06
|
|
|
rosomak1983, poważnie, bo wiem jaki jest koszt przy zamówieniu kompletu jak i 100kompletów.
Mowa oczywiście o wykonaniu sprężyny ze wskazanego drutu, wg. wzoru lub projektu. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-11-2013, 23:14
|
|
|
mkm napisał/a: | rosomak1983, poważnie, bo wiem jaki jest koszt przy zamówieniu kompletu jak i 100kompletów. |
chcesz powiedziec ze wykonaja mi 100 róznych sprezyn w tej samej cenie jak 100 takich samych Negujesz opłacalnosc i konkurencyjnosc masowej produkcji ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-11-2013, 23:17
|
|
|
rosomak1983, widziałeś maszynę do wyrobu sprężyn?
Tam nie wpisujesz marki modelu auta tylko parametry jak maszyna ma zaginać drut
Można to porównać do drukarki - niezależnie od treści i ilości koszt druku jednej strony tekstu jest bardzo zbliżony |
|
|
|
 |
|