Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
17-01-2016, 09:58
Gwint Home made, co o tym sądzicie?
Autor Wiadomość
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-11-2013, 21:49   .

No a jeżeli chodzi o coilover'y, to co tym sądzicie, bo na nasze drogi to nie wiem czy auto się będzie dobrze prowadzić, proszę o opinie bo widzę, że tu zażyła dyskusja powstała, dzięki za zainteresowanie tematem :mrgreen:
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-11-2013, 05:14   

w zestawach z coiloverami sa twarde sprezyny nie ma sie co oszukiwac na gwincie nie pojedziesz szybko po polskich drogach, mi optymalnie jezdzilo sie na sprezynach obnizajacych chyba mts-a, bylo twardziej niz na ori a nie bylo trzeba redukowac do 1 biegu przy wysokich poprzecznych koleinach.
_________________

 
 
 
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
  Wysłany: 10-11-2013, 22:43   

http://www.dispol.sklepna...zenia-4szt.html

Dobra Panowie czy te coilovery podejdą do colta c50? :roll:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-11-2013, 23:16   

MattOmer, metr, suwmiarka i sobie pomierz.
Wklejasz jakąś tandetę, której nazwy nawet sprzedawca nie wymienia, zwymiarowaną w Paint-cie, więc nie wiem o co pytasz :wink:
Nie wydaje mi się, żeby ktoś miał w Colcie to badziewie... :roll:
 
 
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
  Wysłany: 10-11-2013, 23:23   

mkm No wiesz ja tylko pytam czy to podejdzie itd. no ale pomierzę sobie i już, ewentualnie sprężyny tylko kupię i tyle, trudno.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-11-2013, 23:55   

MattOmer, po prostu przestrzegam Cię przed zakupami takich rzeczy.
Jedna – podkreślam jedna - sprężyna dorabiana z certyfikowanego drutu, policzona pod Twoje potrzeby to koszt od 80zł.
Za komplet masz więc minimum 320zł.
Do tego dochodzą gwinty i pierścienie, które powinny być z wysokiej klasy aluminium w wielu przypadkach dodatkowo poddawane obróbce chemicznej w celu poprawienia odporności i nadaniu twardości.
Jakbyś miał projekt to podejrzewam, że „po znajomości” udało by Ci się wytoczyć i zgalwanizować za około 200 – 300zł z materiałem.
Sumując masz za swój „homemade” (a raczej skopiowanie/odtworzenie jakiegoś rozwiązania) minimum 500zł.
Weź pod uwagę, że to jest zawieszenie i niemiło by było gdyby coś Ci się rozsypało przy większym przeciążeniu.

Chcesz mieć zawieszenie, na którym pojedziesz, a nie tylko się polansujesz (i to na parkingu) to kup sprężyny – z tych „lepszych”- do C50 najtańszy jest chyba MTS, do tego kup nowe amortyzatory gazowe, sprawdź stan blachy przy mocowaniach wahaczy i stan kielichów, pokasuj luzy, jak zostanie Ci kilka złotych wymień gumy na poliuretany.
Do tego większa felga na niskim profilu i zapewniam Cię, że będziesz zadowolony, a przy obniżeniu o 30 - 40mm wygląd także będzie dobry, a właściwości jezdne znacznie poprawione.
 
 
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-11-2013, 13:05   

Dzięki, właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem. Patrzyłem na MTS, rzeczywiście drogie tam nie są ;) Bo właśnie miałem dylemat czy sprężyny czy home made, ale chyba sprężyny zakupię zdecydowanie;) Mianowicie znalazłem te ;) http://darstuning.com.pl/...hi-colt--40mm3/
 
 
jerzyk1 
Forumowicz


Auto: colt 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 203
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-11-2013, 20:11   

ja mam te sprezynki i nie narzekam :)
_________________
COLT C52 USA
 
 
MattOmer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt III C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-11-2013, 00:46   

a w miare twardo jest? :P
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-11-2013, 22:48   

mkm napisał/a:
Jedna – podkreślam jedna - sprężyna dorabiana z certyfikowanego drutu, policzona pod Twoje potrzeby to koszt od 80zł.
Za komplet masz więc minimum 320zł.
Do tego dochodzą gwinty i pierścienie, które powinny być z wysokiej klasy aluminium w wielu przypadkach dodatkowo poddawane obróbce chemicznej w celu poprawienia odporności i nadaniu twardości.
Jakbyś miał projekt to podejrzewam, że „po znajomości” udało by Ci się wytoczyć i zgalwanizować za około 200 – 300zł z materiałem.
Sumując masz za swój „homemade” (a raczej skopiowanie/odtworzenie jakiegoś rozwiązania) minimum 500zł.
Weź pod uwagę, że to jest zawieszenie i niemiło by było gdyby coś Ci się rozsypało przy większym przeciążeniu.


to zaden argument, robiac pojedyncze sztuki to takie sa koszta przy masowej produkcji wychodzi parokrotnie taniej, i tak moze byc w tym przypadku.

Pozatym to ogólnie tez by Ci doradzał to zrobic tradycyjnie na sprezynach.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-11-2013, 22:52   

rosomak1983 napisał/a:

to zaden argument, robiac pojedyncze sztuki to takie sa koszta przy masowej produkcji wychodzi parokrotnie taniej, i tak moze byc w tym przypadku.

a czym się różni w tym przypadku produkcja masowa od pojedynczej?
W tym przypadku forma nie jest potrzebna :wink: .
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-11-2013, 23:03   

mkm napisał/a:
a czym się różni w tym przypadku produkcja masowa od pojedynczej?


pytasz powaznie czy jaja sobie robisz ? :roll: Prosty przykład; rób codziennie sprezny do innego auta a ja codzien bede robił do jednego. Ciekawe kto zrobi wiecej. :wink:
To raz po drugie masowe zamówienia to zawsze rabaty itp itc. Co ja wogóle musze tłumaczyc opamietaj sie Macieju... :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-11-2013, 23:06   

rosomak1983, poważnie, bo wiem jaki jest koszt przy zamówieniu kompletu jak i 100kompletów.
Mowa oczywiście o wykonaniu sprężyny ze wskazanego drutu, wg. wzoru lub projektu.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-11-2013, 23:14   

mkm napisał/a:
rosomak1983, poważnie, bo wiem jaki jest koszt przy zamówieniu kompletu jak i 100kompletów.

chcesz powiedziec ze wykonaja mi 100 róznych sprezyn w tej samej cenie jak 100 takich samych :P Negujesz opłacalnosc i konkurencyjnosc masowej produkcji ??? :shock:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-11-2013, 23:17   

rosomak1983, widziałeś maszynę do wyrobu sprężyn?
Tam nie wpisujesz marki modelu auta tylko parametry jak maszyna ma zaginać drut :wink:
Można to porównać do drukarki - niezależnie od treści i ilości koszt druku jednej strony tekstu jest bardzo zbliżony :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.