Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaz w samochodzie - zakładać nie zakładać

Czy akceptujesz instalację gazową w samochodzie
Tak
75%
 75%  [ 34 ]
Nie
13%
 13%  [ 6 ]
Tak, ale tylko w autach niższej klasy
11%
 11%  [ 5 ]
Głosowań: 45
Wszystkich Głosów: 45

Autor Wiadomość
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2005, 23:09   

w instalacji II generacji gaz jest odparowywany w mikserze i za pomoca mieszalnika palnikowego dostarczany do kolektora dolotowego.
w III generacji odparowany gaz w mikserze podawany jest na wtryskiwacze (ala benzynowe) i wtryskiwany do kolektora dolotowego
Jest jeszcze wtrysk gazu w fazie cieklej, z pominienciem miksera ale za to z pompa gazu w zbiorniku.

Podaje ile takie instalcje powinny kosztowac do samochodu 4 cylindowego
II generacja 1800 - 2000zl
III 4500 (za 3500 mozna zalozyc polska instalcje KME Diego -ODRADZAM)
IV 8000-9000

Jezeli samochod posiada plastikowy kolektor to mozna zalozyc tylko wtrysk gazu. Podobnie sprawa sie ma w przypadku elektronicznie sterowanego przepływomierza. Instalacja gazu z palnikiem mieszalnikowym przy wybuchu niszczy plastikowy kolektor i przepływomierz. Oczywiscie pelno jest firm co to niby potrafia zdrutowac jakies zabezpieczenia, ale nie ma im co wierzyc.

NA INSTALACJI GAZOWEJ NIEWOLNO OSZCZEDZAC.


Co do zbiornika pod samochodem to faktycznie w renowkach sie takie rozwiazanie widuje. Bo tam jest fabrycznie koło. Ale czy ktos sie podejmie dorobienia kosza to wątpie, bys szorował butla po ziemi....ale dowiedz sie i daj znac.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-09-2005, 00:09   

Kofi napisał/a:
Jezeli samochod posiada plastikowy kolektor to mozna zalozyc tylko wtrysk gazu. Podobnie sprawa sie ma w przypadku elektronicznie sterowanego przepływomierza. Instalacja gazu z palnikiem mieszalnikowym przy wybuchu niszczy plastikowy kolektor i przepływomierz. Oczywiscie pelno jest firm co to niby potrafia zdrutowac jakies zabezpieczenia, ale nie ma im co wierzyc.

to znaczy sie chyba bez przesady? mialem kilka strzalow kiedystam i do dzisiaj wszystko jest git, pewnie ze jest zagrozenie uszkodzenia przeplywomierza ale przeciez nie dzieje sie to obligatoryjnie, z drugiej strony nie jest powiedziane tez ze padnie przy 50 strzale, moze to sie zdarzyc pewnie i przy pierwszym.

W kazdym badz razie Raddex powodzenia, musisz to dobrze przemyslec, bo w Twojej sytuacji przy 10tys rocznego przebiegu to ten zysk bedzie raczej symboliczny, sprzedasz auto zanim Ci sie zwroci, musisz po prostu zorientowac sie co do ceny, montazu tej butli, usiasc z kalkulatorem (i flaszka :P ): srednie spalanie gaz=(w przyblizeniu)= 1,2 x srednie spalanie benzyna Twojego auta (ktore pewnie znasz mniej wiecej) + dodatkowy przeglad w roku + ewentualnie komplet swiec/1,5roku i sobie to przeliczyc w perspektywie ewentualnej zmiany auta za jakis czas ;)
_________________
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-09-2005, 23:50   

Całe szczęście że w 4G13 nie ma przepływomierza, można się zastanawiać nad 2 generacją. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-09-2005, 00:30   

Karwoś napisał/a:
I - do aut gaźnikowych bez komputera na przekaznikach,
II - mikser ale z podłączeniem do komputera + emulator wtrysków,


Ja mam I generację w wielopunkcie i z przepływomierzem, przejechała już ponad 100kkm.
Fakt - I generację stosuje się do gaźników, jest bez komputera (ilość gazu ustawia się na śrubie na wężu między parownikiem a przepustnicą). Ja mam dodatkowo emulator wtryskiwaczy - rzecz oczywista.
II generacja różni się od pierwszej tym, że zamiast śruby jest silniczek krokowy sterujący ilością gazu, opierający swoje działanie o odczyty z sondy lambda, do tego oczywiście emulator wtryskiwaczy i emulator sondy lambda (emulator sondy powinien być też w gaźnikowcach z sondą).

Na II generacji jeździ wspaniała większość silników wtryskowych z przepływomierzami.
Problem jest jeśli auto ma plastikowy kolektor.
Jeśli montuje się II generację to nie jest tak że od razu się trzeba przygotować na strzały. Poprawnie wyregulowana nie strzela, chyba że zaleje się totalnej zupy na zadupiastej stacji.
A jak już strzeli to jest montowany w dolocie specjalny zawór bezpieczeństwa który upuści ciśnienie zanim dojdzie do przepływomierza.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 22-09-2005, 07:53   

Ja w Fiacie Siena 1,6 16V wtrysk bezpośredni wielopunktowy miałem I generację i to przez 3 lata bez emulatora i chodziła jak na benzynie :) 3 miesiące temu zalozono w iej emulator ale dalej to jest I generacja bez komputeraz:DI jeździ całkiem mocno - oczywiście strzelił mi gaz - rozerwało filtr powietrza i obudowę (która kosztuje ponad 600) wsadziłem filtr stożkowy - i strzelać może do woli (i strzelało) - i nic sie nie dzieje:D - stożka nie rozsadzi:). A poza tym kolektor tam jest plastikowy i nie ma zadnych klapek ani zabezpieczeń. Czasami się udaje chociaż niektórzy fachowcy ówili mi że tylko 0,5 roku bezpośrednie wielopunktowe wtryski pojeżdzą na takiej instalacji - no i pojeżdziły ponad 3 lata i dalej jezdza.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-09-2005, 13:36   

Cytat:
Czasami się udaje chociaż niektórzy fachowcy ówili mi że tylko 0,5 roku bezpośrednie wielopunktowe wtryski pojeżdzą na takiej instalacji - no i pojeżdziły ponad 3 lata i dalej jezdza.


Mój jeździ 8 lat na I generacji :wink:
Strzelił mi 2 razy na początku (moja wina, moja wina,...) bo nie pojechałem na regulację. Przepływomierz oglądałem i jest w idealnym stanie.
 
 
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2005, 14:36   

Strzały, strzały znikąd... Dobrze, że jeszcze nie wybucha wszystko :wink:
Oby nie było kiedyś relacji tego typu: "... mam instalację XX generacji , jest super tanio, mechanicy mówili, że wytrzyma 4 lata, mi dopiero wybuchła po 6 latach, samochód do kasacji, mam tylko lekkie poparzenia, ale warto było - mam 5000 w kieszeni" :wink: :twisted:
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 22-09-2005, 18:10   

hahahaha-trzeba być optyistą!!!!:)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
wolf
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2005, 11:15   

ja powiem tyle gaz to alternatywa dla tych co dużo jeżdża, i maja zamiar jeszcze przez jakiś czas pojezdzić swym autem, ja do swej spacerówki założyłem gaz butla w kole
zapasowym(więc nie widać), wlew gazu tuż nad wlewem paliwa(więc też ukryty pod
klapką) auto zachowuje się normalnie, a kasiorka w kieszeni czyż nie wystarczy porównać
ceny gazu z ropą lub bajurką
Ps. dla niedowiarów porównanie wyjazd nad może z Wrocławia ok 500km
paliwa trzeba zatankować za ok 270zł w jedna strone w moim aucie spalanie ok 8,5 l
a gazu za jakieś 230zł w dwie strony przy spalaniu ok 10 l
czyli zostaje mi kasa na pobyt ok 310zł
pamiętajcie że to porównanie :!: ale fakty mówią same za siebie
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-09-2005, 20:03   

No i stało się - gaz założony - taki jak u Pana Jacka:) Tylko emultor założony polski a nie włoski bo dane te same i jak wytrzyma to bedzie 200 taniej - a jak sie nie sprawdzi to się założy włoski. Teraz tylko dostrojenie po 1000km i zobaczymy jak to bedzie chodziło-jak na razie to nie czuć żadnej różnicy czyto benzyna czy gaz.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-09-2005, 20:26   

Karwoś napisał/a:
No i stało się - gaz założony - taki jak u Pana Jacka:) Tylko emultor założony polski a nie włoski bo dane te same i jak wytrzyma to bedzie 200 taniej - a jak sie nie sprawdzi to się założy włoski. Teraz tylko dostrojenie po 1000km i zobaczymy jak to bedzie chodziło-jak na razie to nie czuć żadnej różnicy czyto benzyna czy gaz.

wiecej szczegolow? cena, dlugosc kolejki (kumplowi wyznaczyli termin na koniec wrzesnia na regulacje :lol: ), typ (generacja)? no i wrazenia, bylo juz tankowanie po wiekszym przebiegu? ;)
_________________
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-09-2005, 20:33   

A więc
1. Założono 3 godziny temu.
2. zatankowałem do pełna - 41,5 litra,
3. wtrysk sekwencyjny,
4. 3300 PLN
5. Dostrojenie po 1000km,
6. kolejka - czekałem 7 dni na założenie,
7. Wrażenia - nie ma różnicy-nie wiem czy jade na gazie czy benzynie - może jutro więcej wrażen bo jutro jade w troche dalszą trasę.
8. Drugie tankowanie na pewnie nie powie mi dokładnie ile spalił ale 3 już powie i się tym podzielę.

Coś jeszcze??:)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-09-2005, 20:53   

jak dla mnie styknie ;)
_________________
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2005, 22:25   

Jakiej firmy instalacja? KME DIEGO?
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-09-2005, 22:41   

A więc Reduktor - DREAM XXI-G SITGroup OMVL spa
Wielozawór - Tomasetto
Centrala i układ elektroniczy - REG by OMVL
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.