  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[C62A 1.5] Zanik prądu? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Mietek  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: cs9w, ea5a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 12-12-2013, 00:46   [C62A 1.5] Zanik prądu?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie!
 
 
Od jakiegoś czasu Lancer ma niedomagania z prądem (chyba).
 
Podczas jazdy (widoczne w nocy) przygasają światła zewnętrzne, oświetlenie zegarów, deski rozdzielczej jak i rozłącza radio. Niestety słychać i czuć również spadek mocy silnika. Nie potrafie określić z jaką częstotliwością światła przygasają. Powiedzmy 2 x minutę.
 
 
Pytanie brzmi: gdzie szukać przyczyny?
 
Dodam, że lancer ma 290 000km przebiegu (ja nie kręciłem naturalnie) i silnik jest jeszcze zdrowy moim zdaniem.
 
Czy może to być przyczyna alternatora czy może jakiś przekaźnik?
 
Od czego zacząć?
 
 
Pozdrawiam i góry dzięki za zainteresowanie     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-12-2013, 06:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na początek przeczyść główne masy, po między akumulatorem i silnikiem i po między akumulatorem i karoserią. Rozkręć i przeczyść wszystkie ich połączenia. Sprawdź też napięcie ładowania na akumulatorze, najlepiej przed czyszczeniem mas i po czyszczeniu. Właściwe powinno się zawierać a przedziale od 13,9 do 14,5V. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-12-2013, 08:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | szczotki w alternatorze się mogą kończyć | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Mietek  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: cs9w, ea5a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-12-2013, 14:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ok sprawdzę przed wieczorem i dam odpowiedź. Dziękuję    
 
 
[ Dodano: 13-12-2013, 01:55 ]
 
Z akumulatora ulatnia się gaz.
 
Napięcie na nim, na wyłączonym, rozgrzanym silniku: 13,70V i spadało.
 
Podczas kręcenia spadło do ok. 11,00V.
 
Ogólnie napięcie oscyluje od ok. 14,40V do ok. 17,90V !
 
Styków nie czyściłem ale to musi być walnięty regulator napięcia.
 
Jutro ogarnę styki, wykręcę alternator i wrzucę kilka fotek.
 
Trochę przerażają mnie te wartości. Czy mógł się uszkodzić akumulator? 
 
 
[ Dodano: 14-12-2013, 01:24 ]
 
Więc tak panowie. Przeczyściłem styki i zmieniłem alternator.
 
Problem znikł i auto ożyło! Super, wielkie dzięki panowie   
 
Napięcie zaraz po zamontowaniu innego alternatora wynosiło 14,50V i było raczej stabilne.
 
Po przejechaniu kilku kilometrów i dogrzaniu auta napięcie na baterii równe 14,10V.
 
Tak jak wspomniał Krzyzak w starym szczotki się już kończyły. Nawet już wytarło otwór kontrolny.
 
 
Mam jeszce problem z wyciekiem oleju na alternator
 
  ZDJĘCIE
 
 
Wycieka mniej więcej spod pokrywy paska rozrządu na górę alternatora.
 
Jak to naprawić? I jaki wkład pienięzny mnie czeka? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |