 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Zanik prądu? |
Autor |
Wiadomość |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
Wysłany: 12-12-2013, 00:46 [C62A 1.5] Zanik prądu?
|
|
|
Witajcie!
Od jakiegoś czasu Lancer ma niedomagania z prądem (chyba).
Podczas jazdy (widoczne w nocy) przygasają światła zewnętrzne, oświetlenie zegarów, deski rozdzielczej jak i rozłącza radio. Niestety słychać i czuć również spadek mocy silnika. Nie potrafie określić z jaką częstotliwością światła przygasają. Powiedzmy 2 x minutę.
Pytanie brzmi: gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że lancer ma 290 000km przebiegu (ja nie kręciłem naturalnie) i silnik jest jeszcze zdrowy moim zdaniem.
Czy może to być przyczyna alternatora czy może jakiś przekaźnik?
Od czego zacząć?
Pozdrawiam i góry dzięki za zainteresowanie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2013, 06:43
|
|
|
Na początek przeczyść główne masy, po między akumulatorem i silnikiem i po między akumulatorem i karoserią. Rozkręć i przeczyść wszystkie ich połączenia. Sprawdź też napięcie ładowania na akumulatorze, najlepiej przed czyszczeniem mas i po czyszczeniu. Właściwe powinno się zawierać a przedziale od 13,9 do 14,5V. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2013, 08:05
|
|
|
szczotki w alternatorze się mogą kończyć |
|
|
|
 |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
Wysłany: 12-12-2013, 14:01
|
|
|
Ok sprawdzę przed wieczorem i dam odpowiedź. Dziękuję
[ Dodano: 13-12-2013, 01:55 ]
Z akumulatora ulatnia się gaz.
Napięcie na nim, na wyłączonym, rozgrzanym silniku: 13,70V i spadało.
Podczas kręcenia spadło do ok. 11,00V.
Ogólnie napięcie oscyluje od ok. 14,40V do ok. 17,90V !
Styków nie czyściłem ale to musi być walnięty regulator napięcia.
Jutro ogarnę styki, wykręcę alternator i wrzucę kilka fotek.
Trochę przerażają mnie te wartości. Czy mógł się uszkodzić akumulator?
[ Dodano: 14-12-2013, 01:24 ]
Więc tak panowie. Przeczyściłem styki i zmieniłem alternator.
Problem znikł i auto ożyło! Super, wielkie dzięki panowie
Napięcie zaraz po zamontowaniu innego alternatora wynosiło 14,50V i było raczej stabilne.
Po przejechaniu kilku kilometrów i dogrzaniu auta napięcie na baterii równe 14,10V.
Tak jak wspomniał Krzyzak w starym szczotki się już kończyły. Nawet już wytarło otwór kontrolny.
Mam jeszce problem z wyciekiem oleju na alternator
ZDJĘCIE
Wycieka mniej więcej spod pokrywy paska rozrządu na górę alternatora.
Jak to naprawić? I jaki wkład pienięzny mnie czeka? |
|
|
|
 |
|
|