Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Zanik prądu?
Autor Wiadomość
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
  Wysłany: 12-12-2013, 00:46   [C62A 1.5] Zanik prądu?

Witajcie!

Od jakiegoś czasu Lancer ma niedomagania z prądem (chyba).
Podczas jazdy (widoczne w nocy) przygasają światła zewnętrzne, oświetlenie zegarów, deski rozdzielczej jak i rozłącza radio. Niestety słychać i czuć również spadek mocy silnika. Nie potrafie określić z jaką częstotliwością światła przygasają. Powiedzmy 2 x minutę.

Pytanie brzmi: gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że lancer ma 290 000km przebiegu (ja nie kręciłem naturalnie) i silnik jest jeszcze zdrowy moim zdaniem.
Czy może to być przyczyna alternatora czy może jakiś przekaźnik?
Od czego zacząć?

Pozdrawiam i góry dzięki za zainteresowanie :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-12-2013, 06:43   

Na początek przeczyść główne masy, po między akumulatorem i silnikiem i po między akumulatorem i karoserią. Rozkręć i przeczyść wszystkie ich połączenia. Sprawdź też napięcie ładowania na akumulatorze, najlepiej przed czyszczeniem mas i po czyszczeniu. Właściwe powinno się zawierać a przedziale od 13,9 do 14,5V.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-12-2013, 08:05   

szczotki w alternatorze się mogą kończyć
 
 
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
Wysłany: 12-12-2013, 14:01   

Ok sprawdzę przed wieczorem i dam odpowiedź. Dziękuję :)

[ Dodano: 13-12-2013, 01:55 ]
Z akumulatora ulatnia się gaz.
Napięcie na nim, na wyłączonym, rozgrzanym silniku: 13,70V i spadało.
Podczas kręcenia spadło do ok. 11,00V.
Ogólnie napięcie oscyluje od ok. 14,40V do ok. 17,90V !
Styków nie czyściłem ale to musi być walnięty regulator napięcia.
Jutro ogarnę styki, wykręcę alternator i wrzucę kilka fotek.
Trochę przerażają mnie te wartości. Czy mógł się uszkodzić akumulator?

[ Dodano: 14-12-2013, 01:24 ]
Więc tak panowie. Przeczyściłem styki i zmieniłem alternator.
Problem znikł i auto ożyło! Super, wielkie dzięki panowie :)
Napięcie zaraz po zamontowaniu innego alternatora wynosiło 14,50V i było raczej stabilne.
Po przejechaniu kilku kilometrów i dogrzaniu auta napięcie na baterii równe 14,10V.
Tak jak wspomniał Krzyzak w starym szczotki się już kończyły. Nawet już wytarło otwór kontrolny.

Mam jeszce problem z wyciekiem oleju na alternator
ZDJĘCIE

Wycieka mniej więcej spod pokrywy paska rozrządu na górę alternatora.
Jak to naprawić? I jaki wkład pienięzny mnie czeka?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.