Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:00 |
[I 2.0T] OIT - regulacja świateł |
Autor |
Wiadomość |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-02-2014, 13:47 [I 2.0T] OIT - regulacja świateł
|
|
|
Witam,
Nie działa mi regulacja świateł w O1T, gdzie szukać problemu? Nie mogę znaleźć w serwisówce schematu reflektorów i podłączeń, żaden bezpiecznik nie jest oznaczony jako odpowiedzialny za regulację.
Wydaje mi się, że kiedyś reflektory po uruchomieniu zapłonu się poziomowały, ale głowy za to nie dam sobie uciąć. Regulacja na pewno działała. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 05-02-2014, 17:39
|
|
|
Hej
Dam sobie rękę uciąć, że u mnie po przekręceniu kluczyka nie ma samopoziomowania Na początek sprawdź wszystkie kostki (czy połączone i nie zaśniedziałe) i przejrzyj bezpieczniki. Podejrzewam, że regulacja może być pod tym samym co przednie reflektory, schematy elektryczne dostępne są na forum |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-02-2014, 19:06
|
|
|
Ale jeżeli regulacja będzie pod tym samym bezpiecznikiem co reflektory to w przypadku przepalenia tego bezpiecznika reflektory nie przestałyby świecić? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:27
|
|
|
W@sio napisał/a: | Dam sobie rękę uciąć, że u mnie po przekręceniu kluczyka nie ma samopoziomowania | U mnie czasem pobzyka po przekręceniu kluczyka, jednak bardziej bym uznał że to efekt starości silniczków sterujących które nie mogą się dokładnie ustawić. |
|
|
|
 |
albercik83
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 49 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:31
|
|
|
A u mnie jest pokrętło od regulacji w kabinie a silniczków w reflektorach brak. Jakże się zdziwiłem gdy to odkryłem |
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:34
|
|
|
U mnie jeszcze niedawno przy włączonym zapłonie słychać było jakąś pracę silniczka, domyślam się, że właśnie od regulacji świateł, teraz cisza i regulacja nie działa. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 06-02-2014, 01:04
|
|
|
albercik83 napisał/a: | A u mnie jest pokrętło od regulacji w kabinie a silniczków w reflektorach brak. Jakże się zdziwiłem gdy to odkryłem | Efekt wymiany lamp, zgadłbym że na zamienniki, chociaż też bywały modele oryginalnie bez regulacji reflektorów.
Bob27 napisał/a: | U mnie jeszcze niedawno przy włączonym zapłonie słychać było jakąś pracę silniczka, domyślam się, że właśnie od regulacji świateł, teraz cisza i regulacja nie działa. | Jak nie działają oba, to bym podejrzewał bezpiecznik lub uszkodzenie "sterownika". Jak chcesz diagnozować samemu to odepnij kostkę od któregoś silniczka i sprawdź multimetrem. Tam powinno być +12, masa i sygnał napięciowy 0-12V (w zależności od ustawionej pozycji na przełączniku). Jak nie będzie zasilania to szukaj bezpiecznika. |
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 06-02-2014, 11:25
|
|
|
Dzięki za pomoc, zaraz się za to wezmę.
Stosowaliście jakieś lepsze żarówki H1 lub HB3? np. Osram Night Vision Breaker Ultimate, Philips X-Vision albo Tungsram Megalight? Warto? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 06-02-2014, 11:49
|
|
|
Bob27 napisał/a: | Dzięki za pomoc, zaraz się za to wezmę.
Stosowaliście jakieś lepsze żarówki H1 lub HB3? np. Osram Night Vision Breaker Ultimate, Philips X-Vision albo Tungsram Megalight? Warto? | Żarówki test |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-02-2014, 15:22
|
|
|
Bob27 napisał/a: | Dzięki za pomoc, zaraz się za to wezmę.
Stosowaliście jakieś lepsze żarówki H1 lub HB3? np. Osram Night Vision Breaker Ultimate, Philips X-Vision albo Tungsram Megalight? Warto? |
Ja mam u siebie Tungsramy Sportlight +50 % i święcą ładnie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcin123
Forumowicz
Auto: outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 73 Skąd: Leśnica
|
Wysłany: 06-02-2014, 18:11
|
|
|
w każdym sprawnym samochodzie z elektryczną regulacja po przekreceniu kluczyka nastepuje automatyczne poziomownie do zadanej wartości na kółku regulacyjnym |
|
|
|
 |
albercik83
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 49 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 06-02-2014, 19:04
|
|
|
elektryk napisał/a: | albercik83 napisał/a: | A u mnie jest pokrętło od regulacji w kabinie a silniczków w reflektorach brak. Jakże się zdziwiłem gdy to odkryłem | Efekt wymiany lamp, zgadłbym że na zamienniki, chociaż też bywały modele oryginalnie bez regulacji reflektorów. |
Zapewne zamienniki, bo do regulatora jest kostka podłączona także raczej była regulacja fabrycznie. Zresztą lampy nie świecą rewelacyjnie. Lampy mam ustawione tak żeby było w miarę uniwersalnie co by nie latać z kluczykiem do lamp za każdym razem jak mam większe obciążenie na pokładzie. Tak ogólnie to tęsknię za światłami jakie miałem w mondeo mk2. Piękna sprawa, 2xH7 na reflektor i przy długich świeciły się wszystkie naraz
Bob27 napisał/a: | Dzięki za pomoc, zaraz się za to wezmę.
Stosowaliście jakieś lepsze żarówki H1 lub HB3? np. Osram Night Vision Breaker Ultimate, Philips X-Vision albo Tungsram Megalight? Warto? |
A co do żarówek to kupiłem niedawno osram night breaker unlimited i jest duża poprawa zwłaszcza przy światłach mijania. Koszt może i spory ale w garażu czekają już dzienne LED Philipsa więc nie będzie się używać reflektorów całą dobę co wpłynie na ich dłuższą żywotność
Pozdro |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 06-02-2014, 20:15
|
|
|
marcin123 napisał/a: | w każdym sprawnym samochodzie z elektryczną regulacja po przekreceniu kluczyka nastepuje automatyczne poziomownie do zadanej wartości na kółku regulacyjnym | Poziomowanie NIE, regulacja do wartości na kółku TAK. Jeśli przed zgaszeniem silnika i wyłączeniu świateł, położenie było ok, to po ponownym załączeniu także powinno być ok, więc nic nie powinno się przestawić. |
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 08-02-2014, 12:36
|
|
|
Na kostkach dochodzących do reflektorów jest napięcie a regulacja i tak nie działa. Czy te silniczki przestawiają cały reflektor? Trochę głupio się przyznać ale jakoś nie mogę ich namierzyć..... |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 08-02-2014, 17:37
|
|
|
Bob27 napisał/a: | Na kostkach dochodzących do reflektorów jest napięcie a regulacja i tak nie działa. Czy te silniczki przestawiają cały reflektor? Trochę głupio się przyznać ale jakoś nie mogę ich namierzyć..... | Silniczki ruszają wyłącznie samym lustrem reflektora. Jak wiesz czego szukać to od razu widać, jak nie to poszukaj po kablach, w okolicy lampy powinna być taka kostka z której odchodzą kable do kierunkowskazu i pozycyjnych, oraz wiązka 3-żyłowa do silniczka. |
|
|
|
 |
|