Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w OIII 2.0 CVT
Autor Wiadomość
congito 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 23
Skąd: Żary
Wysłany: 02-11-2013, 09:40   Wymiana oleju w OIII 2.0 CVT

Witam.

Serwis twierdzi albo zaleca, wymianę oleju silnikowego po koło 2K. Skrzynia CVT " panie bezobsługowa ".
Moje pytanie: czy wymieniać po 2000 Km i czy Mitsubishi i Casrol to dobry duet ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-11-2013, 10:10   

Casrol to nie wiem, ale Castrolu nie polecam... W każdym razie wybierze coś innego. Weź Valvoline, Milersa, Shella, Mobila... Zobacz jeszcze normy jakie zaleca producent do tego nowego silnika. Jeśli mogą być 5W30 z normami A3/B3/B4 to takiego szukaj najlepiej z C3 (żeby nie zapychał katalizatora).

A co do CVT to się kiedyś chyba zmienia olej?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 02-11-2013, 16:07   

W skrzyniach biegów zaleca się zmianę oleju nie rzadziej niż co 60k km... Więc ja bym jednak zmienił :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 02-11-2013, 21:37   

W CVT wymiana oleju co 80Kkm lista czynności serwisowych na stroni mitsubishi w dziale "serwis i usługi". Ale teraz nie wymieniaj.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 03-11-2013, 09:38   Re: Wymiana oleju w OIII 2.0 CVT

congito napisał/a:
Witam.

Serwis twierdzi albo zaleca, wymianę oleju silnikowego po koło 2K. Skrzynia CVT " panie bezobsługowa ".
Moje pytanie: czy wymieniać po 2000 Km i czy Mitsubishi i Casrol to dobry duet ?


Serwis zaleca bo zarabia sporo na takiej wymianie. Dla mnie podstawą jest lista czynności serwisowych a tam takiej wymiany brak. Jeśli jednak wymiana oleju po 2k poprawi twoje samopoczucie to kup olej full syntetyk spełniający specyfikacje dla silnika (marka oleju ma drugorzędne znaczenie) i jedź do serwisu z własnym olejem i filtrem. Wolnossące benzyny nie są tak wymagające jak diesle jeżeli chodzi o dobór oleju. Do swojego O2 CVT lałem już Castrola, Mobila a ostatnio nawet Lotosa Syntetic i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika, zużyciu paliwa itd. Byłem kiedyś na szkoleniu w Rafinerii Gdańskiej i widziałem produkowany Castrol bo tak znana firma nie posiada własnych rafinerii. Syntetyczną bazę olejową potrafi zrobić prawie każda rafineria gorzej z dodatkami bo tu liczy się zaledwie kilku producentów na świecie. Prosty wniosek że wszyscy markowi producenci używają podobnych dodatków a detaliczni nabywcy ulegają sile reklamy lub namowom serwisantów . Jeżeli chodzi o skrzynię CVT w O2 to olej się jednak wymienia...

pozdro
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
delibear 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28-02-2014, 20:12   

Mi sprzedawca wydając auto sugerował, że pierwsza wymiana oleju silnikowego powinna być już po pierwszym 1000km. W książce serwisowej nic na ten temat nie ma, więc nie chciałbym robić za jelenia. Wymieniał ktoś? Są jakieś podstawy, wytłumaczenie tego?
_________________
Mitsubishi Outlander III 2.0 CVT 4WD
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-02-2014, 20:23   

Jak długo chcesz jeździć autem? Do zezłomowania? Masz zamiar stosować jakiś dobry drogi olej? Jeśli masz zamiar sprzedać po 3-5 latach to olej.

Długo auto stało na klienta czy było pod Twoje zamówienie? Z fabryki auto potrzebuje pewnie jakieś 3 miesięcy na dotarcie do dealera (można z VIN odczytać miesiąc) + oczekiwanie na klienta, a olej się starzeje... Ten czas odliczyłbym od interwału serwisowego...
 
 
delibear 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28-02-2014, 20:31   

Planuję jeździć 5 lat. Jak długo stało na stocku, to nie wiem. Kupiłem 2 tygodnie temu, w ciągu kilkunastu dni przyjechało ze stocku. A na olejach się niestety nie znam i zalewam zazwyczaj to, co zaleca serwis.
_________________
Mitsubishi Outlander III 2.0 CVT 4WD
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-02-2014, 20:45   

Olej drogi nie jest, z drugiej strony jeśli auto długo nie stało (powinno być gdzieś w dokumentach data produkcji) to raczej nie ma sensu. Ale to Twoje auto.
 
 
regon 
Forumowicz


Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 419
Skąd: Wawa
Wysłany: 28-02-2014, 21:24   

mi też zalecano wymianę po około 1500 km, wymieniłem - koszt nie duży.
_________________

 
 
delibear 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28-02-2014, 21:41   

krzychu napisał/a:
...powinno być gdzieś w dokumentach data produkcji

Właśnie wziąłem się za rozszyfrowywanie numeru VIN - wszędzie piszą, że 10 pozycja VIN, to rok produkcji (ewent. rok wprowadzenia modelu), ale u mnie to D, czyli 1983r :rolleyes:
Ktoś wie jak odczytać VIN z miśka?
_________________
Mitsubishi Outlander III 2.0 CVT 4WD
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-02-2014, 23:36   

delibear napisał/a:
Właśnie wziąłem się za rozszyfrowywanie numeru VIN - wszędzie piszą, że 10 pozycja VIN, to rok produkcji (ewent. rok wprowadzenia modelu), ale u mnie to D, czyli 1983r :rolleyes:

Od 2010r. litery się powtarzają, czyli jak masz D to pewnie rok 2013 :wink: .
Podobnie jest z cyframi 1 oznacza 1971 i 2001r.

Z tą pierwszą szybką wymianą oleju po około 1kkm to może być, że jest to jakiś specjalny olej używany do dotarcia silnika :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 28-02-2014, 23:41   

Bizi78 napisał/a:
delibear napisał/a:
Właśnie wziąłem się za rozszyfrowywanie numeru VIN - wszędzie piszą, że 10 pozycja VIN, to rok produkcji (ewent. rok wprowadzenia modelu), ale u mnie to D, czyli 1983r :rolleyes:

Od 2010r. litery się powtarzają, czyli jak masz D to pewnie rok 2013 :wink: .
Podobnie jest z cyframi 1 oznacza 1971 i 2001r.

Z tą pierwszą szybką wymianą oleju po około 1kkm to może być, że jest to jakiś specjalny olej używany do dotarcia silnika :D .


Mi panowie w salonie tłumaczyli, że się silnik dociera i mogą w takim oleju być opiłki :)
Olej jak najbardziej normalny, żaden specjalny.
_________________
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2014, 22:09   

Mi w salonie jak odbieralem auto powiedzino ze mam zalany olej mineralny i po ok 3kkm powinienem wymienic go na syntetyk...ale nie koniecznie w aso...co o tym myslicie?...jakimgo teraz zalac 5w30 czy 5w40 i jakiej firmy...zawsze lalem mobil 1 do moioch poprzednich aut...chociaz do quada leje motul chciaz to raczej do motorow...
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-09-2014, 22:19   

takim, jaki masz wpisany w książkę serwisową, bo jak coś się będzie działo z silnikiem na gwarancji to będziesz miał wskazanie na niewłaściwy olej.
Firmy to temat rzeka - każda wymieniona jest dobra. Motul raczej do motorów - szkoda, że nie wiedziałem ;) - 80kkm zrobiłem na Motulu 5W-30 :) Teraz kolejne 120 na Millersie XF, wcześniej ładnych kilka lat na Mobilu1. Masz silnik bez turbiny - nie jest wymagający ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.