Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Niebieski dymek po postoju
Autor Wiadomość
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-03-2014, 17:08   Niebieski dymek po postoju

Witam wszystkich-jestem tu nowy ))

Od niedawna pojawil sie w/w problem - po dluzszym postoju,na zimnym zakapca na niebiesko
ale pali, na cieplym nie widac tego.

Koniec turbiny?

Z gory dzieki za pomysly.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 08-03-2014, 20:51   

Ubywa oleju?
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-03-2014, 21:22   

KrzysG napisał/a:
Ubywa oleju?


Wlasnie, ze nie widac zeby ubywalo. Moze byc niebieski dym od awarii pompy ?!
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2014, 22:33   

mam to samo od paru lat i czekam aż coś padnie
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2014, 00:08   

butyński napisał/a:
mam to samo od paru lat i czekam aż coś padnie


to niezle!))

to moze lepiej zawczasu sprzedac ?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2014, 10:32   

Jak coś padnie to się naprawi wtedy . Może te typy tak mają ?
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2014, 11:18   

butyński napisał/a:
Jak coś padnie to się naprawi wtedy . Może te typy tak mają ?


no niby tak ale jak to jakis powazniejszy feler silnika to za chwile
zrobia sie koszty polowy wartosci autka..
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-03-2014, 13:24   

Prędzej uszczelniacze zaworów.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2014, 14:03   

Heilsberg napisał/a:
Prędzej uszczelniacze zaworów.


oo-to by bylo jeszcze ok ale ponizej 200k sparciale/wyrobione uszczelki na uszczelniaczach
to jakby troche slabo...?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
seba314 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Stargard
Wysłany: 09-03-2014, 14:33   

ja obstawiam to co Heilsberg ale oprócz tego, na zimnym silniku przed rozruchem, sprawdz ile oleju gromadzi sie w rurze na ssaniu turbo, bo z tego co napisałeś oleju nie ubywa ani nie przybywa
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2014, 14:44   

seba314 napisał/a:
ja obstawiam to co Heilsberg ale oprócz tego, na zimnym silniku przed rozruchem, sprawdz ile oleju gromadzi sie w rurze na ssaniu turbo, bo z tego co napisałeś oleju nie ubywa ani nie przybywa


Przyzwyczailem sie ,ze na turbo zawsze jest troche mokro i tak juz bedzie, obawiam sie uszczelki pod glowica.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
seba314 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Stargard
Wysłany: 09-03-2014, 15:03   

bluecd, a wywala ci plyn chlodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego bądz masz w nim ślady oleju? takie są właśnie symptomy walniętej UPG

[ Dodano: 09-03-2014, 15:05 ]
no i raczej kopciłby na biało
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-03-2014, 15:30   

bluecd napisał/a:
Heilsberg napisał/a:
Prędzej uszczelniacze zaworów.


oo-to by bylo jeszcze ok ale ponizej 200k sparciale/wyrobione uszczelki na uszczelniaczach
to jakby troche slabo...?


A to auto to w salonie w 2004 kupiłeś? Czy niebite, sprowadzone, 98 tys przebiegu?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
seba314 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Stargard
Wysłany: 09-03-2014, 17:52   

Heilsberg, a czy u niego wystąpiłby taki objaw w przypadku pękniętej głowicy?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-03-2014, 18:27   

Auto z pękniętą głowicą raczej nie dymi na niebiesko po długim postoju tylko albo stoi albo jeździ z wielkimi problemami typu gotowanie i wywalanie płynu, biały dym, emulsja w oleju, dziwne ruchy wskazówki temperatury itp. Oczywiście nie zawsze i nie wszystkie te objawy. Przy pękniętej głowicy olej raczej nie dostaje się do komory spalania.
Niebieski dymek to palony olej a skoro tylko na zimnym to znaczy, że olej puszcza coś co na ciepłym się samouszczelnia. Raczej nie turbina bo na wolnych obrotach nie wrzucałaby tak oleju i raczej by go ubywało. Przy uszczelniaczach zaworowych na zimnym są właśnie takie objawy. Lekki niebieski dymek, który znika po nagrzaniu silnika. Oleju nie ubywa bo to minimalna ilość idzie uszczelniaczami, które są stwardniałe ze starości. Uszczelniacze kosztują jakieś 5 pln za sztukę więc bym sobie profilaktycznie wymienił. Roboty jakoś wiele też nie ma choć nie wiem jak w 3,2. Tam pewnie to bardziej skomplikowane.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.