Niebieski dymek po postoju |
Autor |
Wiadomość |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2014, 17:08 Niebieski dymek po postoju
|
|
|
Witam wszystkich-jestem tu nowy ))
Od niedawna pojawil sie w/w problem - po dluzszym postoju,na zimnym zakapca na niebiesko
ale pali, na cieplym nie widac tego.
Koniec turbiny?
Z gory dzieki za pomysly. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 08-03-2014, 20:51
|
|
|
Ubywa oleju? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2014, 21:22
|
|
|
KrzysG napisał/a: | Ubywa oleju? |
Wlasnie, ze nie widac zeby ubywalo. Moze byc niebieski dym od awarii pompy ?! |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2014, 22:33
|
|
|
mam to samo od paru lat i czekam aż coś padnie |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2014, 00:08
|
|
|
butyński napisał/a: | mam to samo od paru lat i czekam aż coś padnie |
to niezle!))
to moze lepiej zawczasu sprzedac ? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2014, 10:32
|
|
|
Jak coś padnie to się naprawi wtedy . Może te typy tak mają ? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2014, 11:18
|
|
|
butyński napisał/a: | Jak coś padnie to się naprawi wtedy . Może te typy tak mają ? |
no niby tak ale jak to jakis powazniejszy feler silnika to za chwile
zrobia sie koszty polowy wartosci autka.. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 09-03-2014, 13:24
|
|
|
Prędzej uszczelniacze zaworów. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2014, 14:03
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Prędzej uszczelniacze zaworów. |
oo-to by bylo jeszcze ok ale ponizej 200k sparciale/wyrobione uszczelki na uszczelniaczach
to jakby troche slabo...? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 09-03-2014, 14:33
|
|
|
ja obstawiam to co Heilsberg ale oprócz tego, na zimnym silniku przed rozruchem, sprawdz ile oleju gromadzi sie w rurze na ssaniu turbo, bo z tego co napisałeś oleju nie ubywa ani nie przybywa |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2014, 14:44
|
|
|
seba314 napisał/a: | ja obstawiam to co Heilsberg ale oprócz tego, na zimnym silniku przed rozruchem, sprawdz ile oleju gromadzi sie w rurze na ssaniu turbo, bo z tego co napisałeś oleju nie ubywa ani nie przybywa |
Przyzwyczailem sie ,ze na turbo zawsze jest troche mokro i tak juz bedzie, obawiam sie uszczelki pod glowica. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 09-03-2014, 15:03
|
|
|
bluecd, a wywala ci plyn chlodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego bądz masz w nim ślady oleju? takie są właśnie symptomy walniętej UPG
[ Dodano: 09-03-2014, 15:05 ]
no i raczej kopciłby na biało |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 09-03-2014, 15:30
|
|
|
bluecd napisał/a: | Heilsberg napisał/a: | Prędzej uszczelniacze zaworów. |
oo-to by bylo jeszcze ok ale ponizej 200k sparciale/wyrobione uszczelki na uszczelniaczach
to jakby troche slabo...? |
A to auto to w salonie w 2004 kupiłeś? Czy niebite, sprowadzone, 98 tys przebiegu? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 09-03-2014, 17:52
|
|
|
Heilsberg, a czy u niego wystąpiłby taki objaw w przypadku pękniętej głowicy? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 09-03-2014, 18:27
|
|
|
Auto z pękniętą głowicą raczej nie dymi na niebiesko po długim postoju tylko albo stoi albo jeździ z wielkimi problemami typu gotowanie i wywalanie płynu, biały dym, emulsja w oleju, dziwne ruchy wskazówki temperatury itp. Oczywiście nie zawsze i nie wszystkie te objawy. Przy pękniętej głowicy olej raczej nie dostaje się do komory spalania.
Niebieski dymek to palony olej a skoro tylko na zimnym to znaczy, że olej puszcza coś co na ciepłym się samouszczelnia. Raczej nie turbina bo na wolnych obrotach nie wrzucałaby tak oleju i raczej by go ubywało. Przy uszczelniaczach zaworowych na zimnym są właśnie takie objawy. Lekki niebieski dymek, który znika po nagrzaniu silnika. Oleju nie ubywa bo to minimalna ilość idzie uszczelniaczami, które są stwardniałe ze starości. Uszczelniacze kosztują jakieś 5 pln za sztukę więc bym sobie profilaktycznie wymienił. Roboty jakoś wiele też nie ma choć nie wiem jak w 3,2. Tam pewnie to bardziej skomplikowane. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
|