Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak podnieść Sporta
Autor Wiadomość
Filar 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Namysłów
Wysłany: 26-07-2011, 14:38   Jak podnieść Sporta

Witam miałem wczesniej mitsubishi galant'a przesiadłem sie niedawno do pajero sport z 99 r 3.0 V6 i w dziedzinie 4x4 jestem laikiem. Chciałbym sie dowiedzieć jakimi sposobami można podnieść sporta.
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-08-2011, 21:34   

Dzien dobry,
Pajero Sport "podnosimy" mniej wiecej tak jak inne terenowki.
1. Najprostrzy i generalnie podnoszace caly samochod rozwiazanie to wieksze kola.
2. Wymiana zawieszenie na dedykowany zestaw dajacy lift (kit heavy duty).
3. Podniesienie budy na dystansach tak zwany bodylift.
4. Podkrecenie na drazkach skretnych.

Osobiscie punkt 3 i 4 odradzam choc przy spelnieniu punktu 1 i 2 dodanie bodyliftu i jeszcze podkrecenie na drazkach daje spektakularny efekt.
:D
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Filar 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Namysłów
Wysłany: 10-08-2011, 19:56   

w końcu ktoś udzielił mi odpowiedzi, zastanawiałem sie własnie jak podnieść go dzieki oponom wystarczy wyższy profil czy więcej cali musi mieć felga. Obecnie mam oryginalne fele, dało by rade coś na nich zdziałać
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2011, 11:05   

Tak, musisz poszukac i zanabyc wyzsze opon. Lift nie bedzie duzy ale zawsze cos. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Filar 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Namysłów
Wysłany: 11-08-2011, 15:27   

a gdzie mozna dostac do mojego modelu dystanse do bodyliftu
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2011, 08:37   

Duza czesc tych co decyduja sie na taki krok produkuje "walce" sama. Czasami sa z tworzywa sztucznego czasami z aluminium.
Na naszym pocowym forum jest temat Lift zawieszenia + Bodylift Piromana Dotyczy 2-ki ale podobnie jest w Sporcie. Link sie slabo wkleja, znajdziesz w dziale technicznym.

Ten typ ma kity: http://xpajun.com/ :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Filar 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Namysłów
Wysłany: 12-08-2011, 09:09   

a orientujesz sie ile cali było by takie optymalne żeby niebyło za duzo przerobek z tym zwiazanych
 
 
 
PIWO 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-09-2013, 17:32   

Witam,

Odświeżę nieco temat. Od niedawna (jakieś 3 miesiące) jestem posiadaczem Sporta. Chciałbym podnieść nieco przód, bo jest niżej niż tył (ok 3 cm różnicy w prześwicie między oponą a błotnikiem). Przód jest nieco bardziej obciążony, bo mój samochód został wyposażony przez poprzedniego właściciela w rurę z halogenami.

Mam pytania:
1. Dlaczego nie warto podkręcać oryginalnych drążków ? Co się stanie jeśli się je podkręci i ile można zyskać ?
2. Gdzie kupić zestaw do liftu zawieszenia. Od kilku tygodni szukam w necie, bezskutecznie. Znalazłem kilka opcji, ale nie ma ani słowa o ile podnoszą przód (może w ogóle tego nie robią). No i jaki jest całkowity koszt - drążki, amortyzatory, sprężyny.

Pozdrawiam
Piotrek
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-09-2013, 21:34   

Wejdź kierownik pod auto i zobacz jak wygląda wahacz i drążek skrętny i wyobraź sobie w jakiej pozycji między odbojami znajdzie się wahacz gdy skręcisz drążek na maksa a potem zapytaj ile możesz stracić. Będziesz wiedział ile podkręcić można. Jeśli przez kilka tygodni szukania w necie nie znalazłeś gdzie można kupić zestaw do liftu to wybacz ale kłamiesz albo jesteś leniwy i nie szukałeś wcale i chcesz by ktoś dał Ci na talerzu wszystko podane.
Przód jest podnoszony tyle samo co tył.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
PIWO 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2013, 22:38   

Dzięki. Wlazłem pod spód i wydaje mi się, że da radę podciągnąć może właśnie brakujące 3 cm, ale raczej nie więcej. Zresztą słabo widać w zakamarkach ile tam jeszcze jest miejsca na podkręcenie. Pójdzie na podnośnik i wtedy się okaże co i jak.

Odnośnie poszukiwań to polskie strony jakoś nie obfitują w zestawy do Sporta. Jeszcze sobie poszukam. Jeśli jednak ktoś ma pozytywne doświadczenia z polskimi sklepami, proszę o informację.

Jeszcze jedno pytanie - czy ktoś (kto ma podniesiony samochód +2") może zmierzyć odległość od osi koła do krawędzi błotnika z przodu i z tyłu ? Lift +2" jest podawany w stosunku do fabrycznego zawieszenia, które po kilku latach zazwyczaj już nie jest tak wysokie. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 01-10-2013, 01:32   

Podpowiem, że prawie każdy producent ma zestaw do Sporta więc najłatwiej znaleźć polskich dystrybutorów poszczególnych producentów i zapytać.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
krasa 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-03-2014, 20:16   

a ja mam pytanie ciut z innej beczki, mój niedawno nabyty sport praktycznie nie ma sprężyn (czytaj dostawał najprawdopodobniej w [edit] pod lawetą) tył jest tak sztywny że nie da się progu zwalniającego przejechać szybciej niż 3km/h.

Pytanie :

Czy mogę wrzucić sprężyny +2cale do normalnych amorków?? w perspektywie mam zamiar wrzucić całość ale to jak by nie było spory koszt i chcę to zrobić stopniowo i jeszcze jedno jakiego producenta polecacie?? Mi osobiście marzy się Ironman ale może wcale nie jest taki dobry jak mówią a jest coś tańszego i niekoniecznie gorszego??
Ostatnio zmieniony przez londolut 11-03-2014, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10-03-2014, 19:22   

Możesz, ja też tak robiłem na raty.
Jak będziesz brał się za sprężyny sprawdź stan odbojników, najlepiej porównaj z jakąś nową sztuką bo możesz się zdziwić.
 
 
krasa 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-03-2014, 20:39   

Odbojniki w takim samym stanie jak sprężyny, przetruchlałe jeden spadł, czyli niczym nie ryzykuje zakladając na raty
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-03-2014, 20:51   

Nie. Ale dobrze jest je założyć od razu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.