Jak podnieść Sporta |
Autor |
Wiadomość |
Filar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 26-07-2011, 14:38 Jak podnieść Sporta
|
|
|
Witam miałem wczesniej mitsubishi galant'a przesiadłem sie niedawno do pajero sport z 99 r 3.0 V6 i w dziedzinie 4x4 jestem laikiem. Chciałbym sie dowiedzieć jakimi sposobami można podnieść sporta. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-08-2011, 21:34
|
|
|
Dzien dobry,
Pajero Sport "podnosimy" mniej wiecej tak jak inne terenowki.
1. Najprostrzy i generalnie podnoszace caly samochod rozwiazanie to wieksze kola.
2. Wymiana zawieszenie na dedykowany zestaw dajacy lift (kit heavy duty).
3. Podniesienie budy na dystansach tak zwany bodylift.
4. Podkrecenie na drazkach skretnych.
Osobiscie punkt 3 i 4 odradzam choc przy spelnieniu punktu 1 i 2 dodanie bodyliftu i jeszcze podkrecenie na drazkach daje spektakularny efekt.
|
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Filar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 10-08-2011, 19:56
|
|
|
w końcu ktoś udzielił mi odpowiedzi, zastanawiałem sie własnie jak podnieść go dzieki oponom wystarczy wyższy profil czy więcej cali musi mieć felga. Obecnie mam oryginalne fele, dało by rade coś na nich zdziałać |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2011, 11:05
|
|
|
Tak, musisz poszukac i zanabyc wyzsze opon. Lift nie bedzie duzy ale zawsze cos. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Filar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 11-08-2011, 15:27
|
|
|
a gdzie mozna dostac do mojego modelu dystanse do bodyliftu |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2011, 08:37
|
|
|
Duza czesc tych co decyduja sie na taki krok produkuje "walce" sama. Czasami sa z tworzywa sztucznego czasami z aluminium.
Na naszym pocowym forum jest temat Lift zawieszenia + Bodylift Piromana Dotyczy 2-ki ale podobnie jest w Sporcie. Link sie slabo wkleja, znajdziesz w dziale technicznym.
Ten typ ma kity: http://xpajun.com/ |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Filar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 12-08-2011, 09:09
|
|
|
a orientujesz sie ile cali było by takie optymalne żeby niebyło za duzo przerobek z tym zwiazanych |
|
|
|
 |
PIWO
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-09-2013, 17:32
|
|
|
Witam,
Odświeżę nieco temat. Od niedawna (jakieś 3 miesiące) jestem posiadaczem Sporta. Chciałbym podnieść nieco przód, bo jest niżej niż tył (ok 3 cm różnicy w prześwicie między oponą a błotnikiem). Przód jest nieco bardziej obciążony, bo mój samochód został wyposażony przez poprzedniego właściciela w rurę z halogenami.
Mam pytania:
1. Dlaczego nie warto podkręcać oryginalnych drążków ? Co się stanie jeśli się je podkręci i ile można zyskać ?
2. Gdzie kupić zestaw do liftu zawieszenia. Od kilku tygodni szukam w necie, bezskutecznie. Znalazłem kilka opcji, ale nie ma ani słowa o ile podnoszą przód (może w ogóle tego nie robią). No i jaki jest całkowity koszt - drążki, amortyzatory, sprężyny.
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 29-09-2013, 21:34
|
|
|
Wejdź kierownik pod auto i zobacz jak wygląda wahacz i drążek skrętny i wyobraź sobie w jakiej pozycji między odbojami znajdzie się wahacz gdy skręcisz drążek na maksa a potem zapytaj ile możesz stracić. Będziesz wiedział ile podkręcić można. Jeśli przez kilka tygodni szukania w necie nie znalazłeś gdzie można kupić zestaw do liftu to wybacz ale kłamiesz albo jesteś leniwy i nie szukałeś wcale i chcesz by ktoś dał Ci na talerzu wszystko podane.
Przód jest podnoszony tyle samo co tył. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
PIWO
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-09-2013, 22:38
|
|
|
Dzięki. Wlazłem pod spód i wydaje mi się, że da radę podciągnąć może właśnie brakujące 3 cm, ale raczej nie więcej. Zresztą słabo widać w zakamarkach ile tam jeszcze jest miejsca na podkręcenie. Pójdzie na podnośnik i wtedy się okaże co i jak.
Odnośnie poszukiwań to polskie strony jakoś nie obfitują w zestawy do Sporta. Jeszcze sobie poszukam. Jeśli jednak ktoś ma pozytywne doświadczenia z polskimi sklepami, proszę o informację.
Jeszcze jedno pytanie - czy ktoś (kto ma podniesiony samochód +2") może zmierzyć odległość od osi koła do krawędzi błotnika z przodu i z tyłu ? Lift +2" jest podawany w stosunku do fabrycznego zawieszenia, które po kilku latach zazwyczaj już nie jest tak wysokie. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 01-10-2013, 01:32
|
|
|
Podpowiem, że prawie każdy producent ma zestaw do Sporta więc najłatwiej znaleźć polskich dystrybutorów poszczególnych producentów i zapytać. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
krasa
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-03-2014, 20:16
|
|
|
a ja mam pytanie ciut z innej beczki, mój niedawno nabyty sport praktycznie nie ma sprężyn (czytaj dostawał najprawdopodobniej w [edit] pod lawetą) tył jest tak sztywny że nie da się progu zwalniającego przejechać szybciej niż 3km/h.
Pytanie :
Czy mogę wrzucić sprężyny +2cale do normalnych amorków?? w perspektywie mam zamiar wrzucić całość ale to jak by nie było spory koszt i chcę to zrobić stopniowo i jeszcze jedno jakiego producenta polecacie?? Mi osobiście marzy się Ironman ale może wcale nie jest taki dobry jak mówią a jest coś tańszego i niekoniecznie gorszego?? |
Ostatnio zmieniony przez londolut 11-03-2014, 19:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10-03-2014, 19:22
|
|
|
Możesz, ja też tak robiłem na raty.
Jak będziesz brał się za sprężyny sprawdź stan odbojników, najlepiej porównaj z jakąś nową sztuką bo możesz się zdziwić. |
|
|
|
 |
krasa
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-03-2014, 20:39
|
|
|
Odbojniki w takim samym stanie jak sprężyny, przetruchlałe jeden spadł, czyli niczym nie ryzykuje zakladając na raty |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-03-2014, 20:51
|
|
|
Nie. Ale dobrze jest je założyć od razu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|