[E38A 2.0 4WD] Mapowanie |
Autor |
Wiadomość |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 05-04-2014, 14:49 [E38A 2.0 4WD] Mapowanie
|
|
|
Witajcie, już dawno o mnie słychać nie było. Więc się przypominam z pytaniem dot. zmienienia mapy w G6 2.0 4x4 8v
Jak to się robi?
gdzie taką mapkę nabyć? kto by zrobił
ile max koni można było by użyskać?
można by zrobić 2 mapy (economy i super sport ), z możliwością łatwiej zmiany ? |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 23 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 07-04-2014, 11:12
|
|
|
Nie wiem jak to się robi, ale gdy się kiedyś interesowałem, to stosunek kosztów do możliwych efektów był zupełnie nieopłacalny. 1-2 tyś. zł za robotę, a przyrosty rzędu kilku KM. Robienie nowych map ma sens po istotnych przeróbkach mechanicznych: wymiana wałków rozrządu, wymiana kolektorów itp. |
_________________ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Nie logowałem się przez rok i znów zaczynam od zera. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2014, 13:17
|
|
|
franek1994 napisał/a: | 2.0 4x4 8v |
Wymień silnik na 4G63 DOHC - jest to dużo sensowniejszy zabieg. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 07-04-2014, 15:12
|
|
|
Hubeeert, Dodam że nie mieszkam w RP. A tutaj trzeba płacić za zmiany, i jakieś normy spełniać i bla bla. A do tego ceny są wysokie
Także chciałbym jakiś prostych wskazówek na temat podniesienia/polepszenia
kM i wkręcania się na obroty
Bynajmniej jak do teraz mam takie plany poleprzenia o niskim budżecie:
Wlot powietrza na masce i KN filter
Cały wydech 2,15" (obecnie 2") (4-2-1 oryginalny) bez kata z nowymi tłumnikami
Paliwo 98
Co jeszcze można zrobić |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2014, 16:45
|
|
|
franek1994 napisał/a: | A tutaj trzeba płacić za zmiany, i jakieś normy spełniać i bla bla. |
Możesz modyfikować pod warunkiem, że moc nie przekroczy moc znamionową samochodu o ponad 30%.
E38A od E39A różnił się głównie silnikiem a i to nie do końca bo blok i osprzęt sa te same, różnice to tłoki i głowica. Gdybyś chciał się zabawić i sprawdzić to odkryjesz, że nawet pojemność jest identyczna a różnicę stanowi moc i moment obrotowy jak również frajda z jazdy.
W Urzędzie Komunikacji w Norwegii poza tym siedzą o niebo milsi urzędnicy i łatwo potwierdzisz moje informacje.
Niestety zapłacisz wyższe ubezpieczenie, ale poza tym - wszystko jest legalne.
Pozdrawiam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 07-04-2014, 17:16
|
|
|
Hubeeert, Tutaj dozwolone jest + - 5% kM
E39A to DOCH
a ja mam SOCH, z nowo zregenerowaną gowicą. Więc szkoda by było wyrzucać :/ A wiadomo że nikt nie chce SOCHa
A do tego muszę zmienić kolektory, i to wszystko mnie wyniesie z 3 tyś. zł
A no do tego tłoki, wał korbowy, nowe sprzęgło, skrzynia biegów, nowy wał napędu (bo stary zmieli)
Źle myślę powiedź mi ?
[ Dodano: 07-04-2014, 17:29 ]
Hubeeert,
Czym się różni 4g64 SOCH i 4g63 SOCH ? |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2014, 17:29
|
|
|
potrzebujesz
tłoki
kolektory
głowica
wiązka
pompa oleju
rozrząd + osłony do niego
podstawa fitra z wyjściem na chłodzenie
chłodnica oleju z przewodami i mocowaniami
łapa silnika od rozrządu
łapa do pompy wspomagania
+ kilka więcej pierdółek jak czujnik połozenia wałka
Rzecz do ogarnięcia
Lepiej kupić DOHCa i wsadzić |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|