Lancer 1.8 CVT |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-02-2014, 14:21
|
|
|
Awaryjna nie jest. Parę Outlanderów i ze 2 Lancery z nią jeżdżą na forum i nie ma problemów....
Warto się nią za to przejechać bo różni ludzie różnie na nią reagują. |
|
|
|
 |
Lojezu91
Mitsumaniak

Auto: Lancer 09 CY3A
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 67 Skąd: Bergen
|
Wysłany: 26-02-2014, 17:21
|
|
|
Ja ja jezdze i wg mnie jest fajna ale trzeba sie przyzwyczaic... Wrazenie masz takie jak bys jechal skuterem albo cos podobnego, wogole nie czujesz zmiany biegow, ani nie slyszysz zbytnio roznicy w dzwieku, wiadomo jesli chcesz uzyc manetek to juz slychac i czuc zmiany biegow (jesli krecisz do konca). Za to wg mnie jest bardziej zywsza i komfortowa. |
_________________ Wydaje mi się, że wolność pachnie jak benzyna ;>
zobacz moja galerie >klik< |
|
|
|
 |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 26-02-2014, 18:24 Re: Skrzynia biegów CVT
|
|
|
Marcin8603 napisał/a: | Mam pytanie - czy są z nią jakieś problemy podczas użytkowania ? Czy jest awaryjna ? |
Zero problemów i oby tak dalej |
|
|
|
 |
slim21
Forumowicz
Auto: Asx intense 1.6 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 31 Skąd: toruń
|
Wysłany: 26-02-2014, 21:10
|
|
|
skrzynia bardzo fajnie pracuje. dedykowana jest to spokojnej i lagodnej jazdy, odpowiednia eksploatacja i będzie ci służyć długo |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2014, 10:57
|
|
|
Ja widocznie miałem pecha, bo wymieniono mi skrzynię przy 75 tys km.Całe szczęście, że załapałem się jeszcze na gwarancję.Przyczyna wymiany to przechodzenie skrzyni w tryb awaryjny (komunikat Slow Down) przy jeżdzie autostradą z prędkością około 140 km(godzina lub więcej) . Przebieg aktualny to 102 tys kilometrów i na razie jest OK.Pilnujcie wymiany oleju i to raczej przy przebiegu rzędu 60 tys kilometrów ,a nie 100 tys jak podaje instrukcja. Stosować tylko oleje(płyny) CVT dedykowane do tej skrzyni Dia Queen CVTF J1, NS2 lub Ravenol ATF/CVTF NS2/J1 FLUID. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-02-2014, 11:17
|
|
|
Ale przecież na ten komunikat była akcja serwisowa, która polegała na zmniejszeniu ilości oleju.... |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2014, 11:37
|
|
|
Tak akcja była ,ale w USA. |
|
|
|
 |
Drone
Nowy Forumowicz Agresja: 0
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2012 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2014, 16:54 Re: Skrzynia biegów CVT
|
|
|
Marcin8603 napisał/a: | Witam,
Zastanawiam się nad Lancerem który ma automatyczną skrzynię biegów . Mam pytanie - czy są z nią jakieś problemy podczas użytkowania ? Czy jest awaryjna ? |
Ja mam CVT w swoim Lancerku.
Ta skrzynia zmusza do spokojnej jazdy
Jak sobie jedziesz mało dynamicznie, to masz cicho w aucie jak w elektryku, bo obroty masz 1500/min albo i mniej.
Jak tylko chcesz przyspieszyć mocniej to jestes "karany" podniesieniem obrotów silnika, więc Ci się szybko odechciewa piractwa
Ja kocham tą skrzynię. Płynniej w samochodzie z silnikiem spalinowym to się chyba jechać nie da.
Z łopatek przy kierownicy korzystam raz na pół roku, jak mi przyjdzie do głowy że mam takie wyposażenie na pokładzie. Szybko rezygnuję z pomysłu, bo to jest zwyczajnie męczące |
_________________ nadpis |
|
|
|
 |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 14-04-2014, 09:00 Re: Skrzynia biegów CVT
|
|
|
Drone napisał/a: | Jak tylko chcesz przyspieszyć mocniej to jestes "karany" podniesieniem obrotów silnika |
A w manualnej skrzyni to jest jakoś inaczej z obrotami ?? |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 14-04-2014, 09:53
|
|
|
Drone napisał/a: | , bo obroty masz 1500/min albo i mniej. |
....i zajechany silnik szybciej niż myślisz. Takie "mulenie" silnika powoduje szybsze zużycie niż przy jeździe dynamicznej. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-04-2014, 10:03
|
|
|
mjsystem - e tam bez przesady. Takie obroty przy CVT to przy lekkim toczeniu się. Dodasz trochę gazu i od razu do góry są dźwigane. A szkodliwe może być butowanie na takich niskich obrotach przy menualu bo wtedy nie dość, że naprężenia na układzie korbowym powstają to jeszcze łatwo o spalanie stukowe.
A co do "karania" no cóż czasem nie da się tego co niektórym wytłumaczyć. Jak ktoś od zawsze w menualu nie przekraczał 3-4 tys to potem przy CVT nazywa to "karaniem"...... A do tego pewnie myśli, że sam by lepie pozmieniał biegi... |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 14-04-2014, 13:09
|
|
|
krzychu napisał/a: | mjsystem - e tam bez przesady |
Tak. Ale
Drone napisał/a: | 1500/min albo i mniej. |
...to przegięcie
Przy 1500 to w dieslu nawet załatwisz koło dwumasowe. Lancer potrzebuje około 2000 wzwyż. Jazda 1500 to skrajne minimum. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-04-2014, 13:20
|
|
|
A tam, jak jest małe obciążenie to nie ma problemu.
Diesel to trochę co innego bo tam mnóstwo momentu, szarpana praca, do tego czuły 2 mas. |
|
|
|
 |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 14-04-2014, 19:34
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Lancer potrzebuje około 2000 wzwyż. Jazda 1500 to skrajne minimum. |
No toś mnie Panie zmartwił, superkomputery MMC coś źle zaprojektowały bo przy normalnej jeździe po mieście przepisowo ze stałą 50 na godzinę mam obroty ok 1350 - 1500rpm |
|
|
|
 |
macior
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: Kraków NH
|
Wysłany: 16-04-2014, 20:19
|
|
|
krzychu napisał/a: | Awaryjna nie jest. Parę Outlanderów i ze 2 Lancery z nią jeżdżą na forum i nie ma problemów....
Warto się nią za to przejechać bo różni ludzie różnie na nią reagują. | tylko 2 Lancery na tym Forum ?!?! |
_________________
 |
|
|
|
 |
|