[Cari 1.8 GDI] Dziwne problemy |
Autor |
Wiadomość |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 23-04-2014, 23:31
|
|
|
Witam, czy do mojej Cari z 2000r mogę wsadzić cewki z silnika z modelu 98r? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 26-04-2014, 18:16
|
|
|
jeżeli gdi to to są te same cewki z tym że tam się lubią właśnie te sprężynki w rurce upalać z czasem i warto to sprawdzić |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 28-04-2014, 17:30
|
|
|
Witam, dzisiaj samóch odstawiłem żeby mi sprawdzili czy to cewki, a jeśli to która. Okazało się że cewki są podobno ok, świece też są ok. Po wymianie świec jeszcze CE mi się nie zapalił poza tym co było odrazu po wymainie. Przebić do radia też jeszcze nie zaobserwowałem.
Może napiszę jeszcze jakie mam objawy.
Na Ciepłym silniku, zawsze jak się świeci "GDI eco" przy stałych obrotach przy stałych prędkościach samochodem zaczyna lekko poszarpywać. Na zimnym w tych samych warunkach tego nie ma.
Mechanik powiedział że można by w tym przypadku wtryskiwaczami się zainteresować albo dolać coś do paliwa co by mogło je przeczyścić układ.
Co o tym sądzicie?
Co mam sprawdzić. Mam Evoscana i kabelek ale do końca nie umiem tego programu ogarnąć. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-04-2014, 09:44
|
|
|
Poczytaj na forum o EvoScanie i później odczytaj z niego pomiar ciśnienia paliwa za pompą WC. Nie lej na razie nic, tylko sprawdź parametry silnika. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 29-04-2014, 19:03
|
|
|
Dzisiaj jechałem i znowu P0304, ale już sobie sam Evoscanem usunąłem.
Jeśli dobrą wartość zaznaczyłem to na postoju wychodzi mi te ciśnienie na pompie WC około 5.2MPa przy przegazówce jakoś skoczyło do 5.6-5.8
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-04-2014, 21:52
|
|
|
Ciśnienie paliwa robi co chce. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 29-04-2014, 23:41
|
|
|
Piwor napisał/a: | Ciśnienie paliwa robi co chce. |
Hmm... Można jaśniej? To znaczy że coś jest nie tak?
Jadąc dzisiaj trasą Konstancin-Modlin-Konstancin jadąc 100km/h na 5 biegu Wywaliło P0300
Laptopa miałem w samochodzie to na przystanku błąd usnunąłem.
PS. Spalanie na kompie mi się bardzo podobało 6.1-6.2l |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-04-2014, 06:03
|
|
|
Nie przeczytałem na początku kodu błędu (tzn. ja znam troszkę inną numerację ). Nie miałem jeszcze na żadnej Carismie takich problemów, na początek polecam przelecieć wszystkie punkty z manuala dotyczące tego problemu:
http://speedy.sh/46Gbf/13A-45.pdf |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 30-04-2014, 17:51
|
|
|
Porobiłem chyba te odczyty co trzeba evoscanem, za bardzo nawet nie wiedziałem po tych oznaczeniach o jakie konektory tam chodziło żeby miernikiem to łapać.
W evoscanie zaznaczyłem wyświetlanie czterech wartości odnośnie pedału gazu i potencjometru w nim (mam nadzieję że dobrze to zrobiłem).
Ten "TPS kanal pierwszy" ma chyba za wysoką wartość przy puszczonym pedale bo powinno od 0.4 do 0.6 volta być (jeśli się nie mylę).
Natomiast podpunkt z instrukcji "the voltage between terminal 3 and earth" co powinien mieć wartość mniejszą bądź równą 0.5V to chyba jakoś z jakiegoś konektora odczytać bo nie wiem czy mi jego wartość pokazywało.
Wszytsko sprawdzane na włączonym tylko zapłonie, silnika nie uruchamiałem. Wszystko było "zimne" bo samochód juz kilka godzin postoju miał.
 |
|
|
|
 |
Man-Of-Steel
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-09-2014, 17:22
|
|
|
Witam,
i co się okazało z autem, jak rozwiązałeś problem z szarpaniem? |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 27-09-2014, 00:15
|
|
|
Man-Of-Steel napisał/a: | Witam,
i co się okazało z autem, jak rozwiązałeś problem z szarpaniem? |
Do tej pory nie rozwiązałem, ale po wymanie skrzyni (stara padnięta trochę) szarapnia już nie są tak uciążliwe.
Jak się pozbęde obecnych problemów to wymienie wtryskiwacz na 4 cylindrze i zobacze. |
|
|
|
 |
Man-Of-Steel
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-09-2014, 13:54
|
|
|
Czyli stawiasz na wtryskiwacze?
Ja mam taki problem, że szumi mi łożysko na skrzyni biegów i właśnie szarpie podczas przyspieszaniu przy około 2,5-3 tys. obr., do tego mam odcinkę przy 4100 obr. na każdym biegu, na luzie też.
Niestety nie mogę się połączyć z komputerem, jedyny moduł z którym się połączyłem to immobiliser, może kwestia nie auta a komputera w serwisie, w którym byłem (chociaż mechanik twierdził, że z inną cari w dieslu się łączyli bez problemu).
Ja stawiam na pompę wysokiego ciśnienia, gdyż wtryskując "lewe" paliwo auto wchodziło na obroty. |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 29-09-2014, 15:03
|
|
|
Man-Of-Steel napisał/a: | Czyli stawiasz na wtryskiwacze?
Ja mam taki problem, że szumi mi łożysko na skrzyni biegów i właśnie szarpie podczas przyspieszaniu przy około 2,5-3 tys. obr., do tego mam odcinkę przy 4100 obr. na każdym biegu, na luzie też.
Niestety nie mogę się połączyć z komputerem, jedyny moduł z którym się połączyłem to immobiliser, może kwestia nie auta a komputera w serwisie, w którym byłem (chociaż mechanik twierdził, że z inną cari w dieslu się łączyli bez problemu).
Ja stawiam na pompę wysokiego ciśnienia, gdyż wtryskując "lewe" paliwo auto wchodziło na obroty. |
Wykluczyłem fajkocewki, paliwo też (tankuje dobre), świece wymieniłem.
U mnie objawy są tylko po rozgrzaniu silnika jak już się świeci te "GDI eco"
Więc albo coś jest z wtryskiwaczem na 4 cylindrze bo na nim błędy miałem, albo wina komputera i przerywa podawanie paliwa. Ale nie jestem w stanie stwierdzić tego co dokładnie dolega. Ale u mnie odcina normalnie, nie wiem przy ilu obrotach ale na pewno już w czerwonym polu.
Żadnych preparatów niby czyszczących do paliwa nie wleje bo sie obawiam że zagarnie syf z układu i zapcha mi wtryskiwacze. |
|
|
|
 |
Man-Of-Steel
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 19 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-09-2014, 22:16
|
|
|
U mnie również na rozgrzanym silniku właśnie, na zimnym nawet odcinka jest na czerwonym polu.
A co myślisz o pompie wysokiego ciśnienia?
Muszę wymrugać błędy, inaczej nic nie zdziałam |
|
|
|
 |
|