Sonda lambda - oryginał i zamienniki |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-06-2014, 11:06
|
|
|
Ja się nie znam. Dziwi mnie to miejsce sondy. Ale jak się świeci cheak to trzeba wyregulować mieszankę pod obciążeniem (najlepiej na hamowni) raczej niż modzić wydech... Zresztą co miała by dać strumienica? |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2014, 12:43
|
|
|
BH20 napisał/a: | czy ta druga sonda jest przed czy za katalizatorem |
Nie wiem jak jest w 2.0, ale w 1,6 druga sonda jest za katalizatorem, który jest "częścią" kolektora wydechowego. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-06-2014, 13:00
|
|
|
BH20 napisał/a: | No właśnie u mnie jest tak jak na dolnym schemacie sonda jest w miejscu {REF .16-410}
czyli jest przed katem to jak ona czyta dane z kata nie kumam a mam lpg i co chwile mi check wywala błąd sondy i niewiem czy nie dac strumienicy poprostu |
Wraz z kol. Hornet przypominam że Lancer 1.6 ma
1. Sonda nr 1 i katalizator nr 1 są z przodu silnika, tzn miedzy chłodnicą a silnikiem, pod tą srebrną blachą z przekresloną łapką.
Coś w tym stylu:
2. Następnie idzie rura i w okolicy maglownicy jest sonda nr 2 jak ta w miejscu {REF .16-410} i o ile dobrze popatrzyłem drugi(?) katalizator albo tłumik środkowy. Muszę dobrze popatrzeć po pracy co to za bulwa jest.
Jak jest w 2.0 nie wiem ale najpierw musimy ustalić o jaką wersję silnikową chodzi.
A strumienica tu nie pomoże a tylko pogorszy - sonda jeszcze bardziej będzie wykrywać problem. |
|
|
|
 |
BH20
Nowy Forumowicz Black Hawk
Auto: Mitsubishi Lancer 2005 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 8 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 02-06-2014, 17:23
|
|
|
Ja mam 1.6 98KM niewiem co jest za tym czy tłumik środkowy czy kat ale jak przesunąłem sonde dalej to błąd sie nie pojawiał |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 02-06-2014, 19:09
|
|
|
BH20 napisał/a: | jak przesunąłem sonde dalej to błąd sie nie pojawiał |
co masz konkretnie ma myśli pisząc to? |
|
|
|
 |
BH20
Nowy Forumowicz Black Hawk
Auto: Mitsubishi Lancer 2005 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 8 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 02-06-2014, 19:49
|
|
|
Bamber napisał/a: | co masz konkretnie ma myśli pisząc to? |
No poprostu zamontowałem ją poprostu dalej od kolektora pod kątem bliżej katalizatora czy cholera wie co to jest |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-06-2014, 09:42
|
|
|
Zajrzałem pod auto i jednak 1.6 ma 2 katalizatory i 2 sondy.
Czyli:
- sonda nr1 w kolektorzr wydechowym
- katalizator nr 1 zintegrowany z kolektorem wydechowym
- sonda nr 2 w okolicy maglownicy
- tuz za nią kataliztor nr 2
- i dalej 2 tłumiki, środkowy i końcowy
Czyli to na rysunku to jest ewidentnie drugi katalizator:
a do miejsca oznaczonego jako REF.15-310 jest przykręcony pierwszy katalizator podobny do takiego:
 |
|
|
|
 |
pero
Forumowicz
Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013 Posty: 49 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-07-2014, 22:19
|
|
|
I doczekałem się, że padła mi grzałka w pierwszej sondzie lambda na kolektorze wydechowym.
Chcę w kupić nową sondę. Najlepiej gdyby była to sonda DENSO jak w oryginale siedzi ale podobno OEM jest niedostępna poza serwisem mimo, że denso produkuje sondy do wielu aut nawet jako zamienniki.
Znalazłem coś takiego: http://www.topendpower.pl...63+1990-94.html
Jak to się ma do naszych silników 4g63 w lancerze? Wiem, że osprzęt inny i 10 lat różnicy w produkcji ale może to pasuje?
Jak nie znajdę denso to pewnie kupię BOSCH bo piszecie, że się sprawdza. Z tego co widziałem jest jeszcze NGK ale nie mogę nigdzie ich znaleźć. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2014, 11:05
|
|
|
Nie kombinuj, pojedź do Boscha, dobiorą odpowiednią, zamontują i dadzą gwarancję.
W moim byłym sprawuje się bardzo dobrze. |
|
|
|
 |
pero
Forumowicz
Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013 Posty: 49 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-07-2014, 21:20
|
|
|
Wymieniłem na boscha. Check engine zniknął. Pojawił się za to inny problem; na wolnych obrotach na zimnym silniku mam 1200-1500 rpm a na cieplym 1500-2000 rpm. Co się stało? Ma ktoś jakiś pomysł? Samochód ładnie się wkręca na obroty nie muli. Oczywiście cały czas czuć, że trzyma wyżej obroty podczas jazdy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-07-2014, 22:01
|
|
|
A resetowałeś kompa poprzez odpięcie akumulatora? |
|
|
|
 |
pero
Forumowicz
Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013 Posty: 49 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-07-2014, 22:03
|
|
|
Tego nie robiłem bo oczywistym dla mnie jest, że mechanik powinien to zrobić. Tym bardziej, że mówił, że usuwał check engine.Ale pewnie robił to przez podpięcie pod komputer. Jutro z rana spróbuje. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-07-2014, 23:20
|
|
|
Jeśli jeździłeś na niesprawnej sondzie to warto zrobić reset i pojeździć jakiś czas dla ponownego ustawienia się ECu silnika. |
|
|
|
 |
pero
Forumowicz
Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013 Posty: 49 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-07-2014, 21:50
|
|
|
Po restarcie ECU wszystko jest już w porządku. Dodatkowo nie czuć żadnego szarpania na dwójce na zimnym silniku i nie ma jakiegokolwiek falowania obrotów na biegu jałowym, które występowało przed wymianą sondy.
plecho1- wielkie dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
|