Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda - oryginał i zamienniki
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-06-2014, 11:06   

Ja się nie znam. Dziwi mnie to miejsce sondy. Ale jak się świeci cheak to trzeba wyregulować mieszankę pod obciążeniem (najlepiej na hamowni) raczej niż modzić wydech... Zresztą co miała by dać strumienica?
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-06-2014, 12:43   

BH20 napisał/a:
czy ta druga sonda jest przed czy za katalizatorem


Nie wiem jak jest w 2.0, ale w 1,6 druga sonda jest za katalizatorem, który jest "częścią" kolektora wydechowego.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-06-2014, 13:00   

BH20 napisał/a:
No właśnie u mnie jest tak jak na dolnym schemacie sonda jest w miejscu {REF .16-410}
czyli jest przed katem to jak ona czyta dane z kata nie kumam a mam lpg i co chwile mi check wywala błąd sondy i niewiem czy nie dac strumienicy poprostu


Wraz z kol. Hornet przypominam że Lancer 1.6 ma
1. Sonda nr 1 i katalizator nr 1 są z przodu silnika, tzn miedzy chłodnicą a silnikiem, pod tą srebrną blachą z przekresloną łapką.
Coś w tym stylu:


2. Następnie idzie rura i w okolicy maglownicy jest sonda nr 2 jak ta w miejscu {REF .16-410} i o ile dobrze popatrzyłem drugi(?) katalizator albo tłumik środkowy. Muszę dobrze popatrzeć po pracy co to za bulwa jest.

Jak jest w 2.0 nie wiem ale najpierw musimy ustalić o jaką wersję silnikową chodzi.
A strumienica tu nie pomoże a tylko pogorszy - sonda jeszcze bardziej będzie wykrywać problem.
 
 
BH20 
Nowy Forumowicz
Black Hawk

Auto: Mitsubishi Lancer 2005 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 8
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-06-2014, 17:23   

Ja mam 1.6 98KM niewiem co jest za tym czy tłumik środkowy czy kat ale jak przesunąłem sonde dalej to błąd sie nie pojawiał
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-06-2014, 19:09   

BH20 napisał/a:
jak przesunąłem sonde dalej to błąd sie nie pojawiał

co masz konkretnie ma myśli pisząc to?
 
 
BH20 
Nowy Forumowicz
Black Hawk

Auto: Mitsubishi Lancer 2005 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 8
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-06-2014, 19:49   

Bamber napisał/a:
co masz konkretnie ma myśli pisząc to?


No poprostu zamontowałem ją poprostu dalej od kolektora pod kątem bliżej katalizatora czy cholera wie co to jest
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-06-2014, 09:42   

Zajrzałem pod auto i jednak 1.6 ma 2 katalizatory i 2 sondy.
Czyli:
- sonda nr1 w kolektorzr wydechowym
- katalizator nr 1 zintegrowany z kolektorem wydechowym
- sonda nr 2 w okolicy maglownicy
- tuz za nią kataliztor nr 2
- i dalej 2 tłumiki, środkowy i końcowy

Czyli to na rysunku to jest ewidentnie drugi katalizator:

a do miejsca oznaczonego jako REF.15-310 jest przykręcony pierwszy katalizator podobny do takiego:
 
 
pero 
Forumowicz

Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 49
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-07-2014, 22:19   

I doczekałem się, że padła mi grzałka w pierwszej sondzie lambda na kolektorze wydechowym.
Chcę w kupić nową sondę. Najlepiej gdyby była to sonda DENSO jak w oryginale siedzi ale podobno OEM jest niedostępna poza serwisem mimo, że denso produkuje sondy do wielu aut nawet jako zamienniki.
Znalazłem coś takiego: http://www.topendpower.pl...63+1990-94.html

Jak to się ma do naszych silników 4g63 w lancerze? Wiem, że osprzęt inny i 10 lat różnicy w produkcji ale może to pasuje?

Jak nie znajdę denso to pewnie kupię BOSCH bo piszecie, że się sprawdza. Z tego co widziałem jest jeszcze NGK ale nie mogę nigdzie ich znaleźć.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-07-2014, 00:47   

Tu na pewno dobierzesz to czego szukasz http://www.e-denso.pl/wysz_sondy.php
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2014, 11:05   

Nie kombinuj, pojedź do Boscha, dobiorą odpowiednią, zamontują i dadzą gwarancję.
W moim byłym sprawuje się bardzo dobrze.
 
 
pero 
Forumowicz

Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 49
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-07-2014, 21:20   

Wymieniłem na boscha. Check engine zniknął. Pojawił się za to inny problem; na wolnych obrotach na zimnym silniku mam 1200-1500 rpm a na cieplym 1500-2000 rpm. Co się stało? Ma ktoś jakiś pomysł? Samochód ładnie się wkręca na obroty nie muli. Oczywiście cały czas czuć, że trzyma wyżej obroty podczas jazdy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-07-2014, 22:01   

A resetowałeś kompa poprzez odpięcie akumulatora?
 
 
pero 
Forumowicz

Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 49
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-07-2014, 22:03   

Tego nie robiłem bo oczywistym dla mnie jest, że mechanik powinien to zrobić. Tym bardziej, że mówił, że usuwał check engine.Ale pewnie robił to przez podpięcie pod komputer. Jutro z rana spróbuje.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-07-2014, 23:20   

Jeśli jeździłeś na niesprawnej sondzie to warto zrobić reset i pojeździć jakiś czas dla ponownego ustawienia się ECu silnika.
 
 
pero 
Forumowicz

Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 49
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-07-2014, 21:50   

Po restarcie ECU wszystko jest już w porządku. Dodatkowo nie czuć żadnego szarpania na dwójce na zimnym silniku i nie ma jakiegokolwiek falowania obrotów na biegu jałowym, które występowało przed wymianą sondy.
plecho1- wielkie dzięki za pomoc :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.