 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: akbi 13-06-2007, 14:44 |
[CB4W 1.6] Problemy z CE |
Autor |
Wiadomość |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2007, 17:07 [CB4W 1.6] Problemy z CE
|
|
|
Wszystko było OK, na gazie jeździł super, na benzynie troche słabiej, ale to normalne przy instalacji gazowej II generacji. Nie wiem co jest przyczyną, ale opiszę od początku.
Tydzień temu wymontowałem butlę od gazu, bo miałem oddac auto do blacharza, a on nie chciał z butlą żeby czasem cos nie wybuchło podczas spawania (ale nie mojego auta). Pierwszy tydzień było OK, ale wczoraj podczas jazdy coś zaczął strasznie szarpać. Nie wiedziałem co jest, ale jakoś nie miałem ochoty sie zatrzymywać. Podjechałem do pierwszego mechanika i sie okazało, że wyskoczyła fajka i nie palił na jeden gar. Założyłem fajke i było ok, ale po około 5km znowu to samo. Po 5 kolejnych znowu. Dojechałem do stacji benzynowej, gdzie poratowali mnie kluczem do świec. Okazało się, że jedna nie była dokręcona. Dokciłem i juz było OK. Dojechałem do domu. Dzis rano wyjazd za miasto ok 100km. Nie licząc miejsc gdzie były ostre zakręty lub stali panowie z "suszarką" leciałem 130-150km/h i nagle CHECK ENGINE. Nie wiedziałem od czego, jak i po co, ale auto jechało bez zmian. W domu sprawdziłem, wyświetliło błędy
11 - uszkodzona sonda lambda,
24 - uszkodzony prędkościomierz
55 - Idle air control (IAC) valve position sensor fault. - kto potrafi przetłumaczyć?
Głupie pytanie, ale czy to może być przez to, że mikser od gazu ciągle był zamontowany, czy może coś innego? Wcześniej wszystko było OK. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 14:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-03-2007, 18:08
|
|
|
a moze emulator sondy przypomnial o sobie stad te wariacje |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2007, 20:13
|
|
|
To emulator działa kiedy jest przełączone na benzynę? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-03-2007, 21:09
|
|
|
no moze mu sie wlasnie cos popier**** |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-03-2007, 21:18
|
|
|
bartek_nkm napisał/a: | Idle air control (IAC) valve position sensor fault. - kto potrafi przetłumaczyć? |
Dla mnie to czujnik położenia zaworu (silniczka?) regulującego bieg jałowy
Dziwne te błędy - każy z innej parfii.
Kondensatory zmieniłeś w ECU? |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2007, 21:19
|
|
|
Skoro nawet świeca był nie dokręcona to może warto zrobić mały przegląd kabelków pod maską. Wszelkim mechaniorom zadziwiająco łatwo idzie rozłączanie kostek elektrycznych, tylko jak trzeba je poskładać w całość to dostają nagłego zaniku pamięci. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2007, 22:04
|
|
|
josie napisał/a: | czujnik położenia zaworu (silniczka?) regulującego bieg jałowy
| Gdzie tego szukać? Cytat: | Kondensatory zmieniłeś w ECU? | Raz go umyłem - to wszystko co przy nim zrobiłem od kupna No i wymieniłem rozrząd, mimo, że poprzedni właściciel podobno tez wymienił tydzień przed sprzedażą...
burst napisał/a: | Skoro nawet świeca był nie dokręcona to może warto zrobić mały przegląd kabelków pod maską. Wszelkim mechaniorom zadziwiająco łatwo idzie rozłączanie kostek elektrycznych, tylko jak trzeba je poskładać w całość to dostają nagłego zaniku pamięci. | Mam go ze 2 miesiące i zrobiłem nim koło 3000km. Wiem od poprzedniego właściciela, że była wymieniana uszczelka pod głowicą. Jego "mechanicy" przestawili rozrząd o jeden ząbek i przestawili zapłon. Mój mechanik juz to poprawił i przejrzał auto. Nie było z nim żadnych innych problemów.
Dzwoniłem do ASO Mitsubishi (nie powiem w jakim mieście) i poprosiłem o objaśnienie błędu 55. Obiecali oddzwonić w ciągu kilku minut. Niestety, ale najprawdopodobniej zapomnieli |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-03-2007, 22:31
|
|
|
bartek_nkm napisał/a: | Gdzie tego szukać? |
Przy przepustnicy Wtyczka na 6 pinów.
bartek_nkm napisał/a: | Raz go umyłem - to wszystko co przy nim zrobiłem od kupna |
No to jak nie zmienisz kondensatorków, to pewnie staniesz gdzieś w trasie z popalonym kompem |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2007, 19:09
|
|
|
josie napisał/a: | bartek_nkm napisał/a: | Raz go umyłem - to wszystko co przy nim zrobiłem od kupna |
No to jak nie zmienisz kondensatorków, to pewnie staniesz gdzieś w trasie z popalonym kompem | Dzięki, jutro wypruje kompa i wymienie co trzeba
Mam objaśnienie:
Błąd 55 - błąd zaworu czujnika przepływu powietrza dla biegu jałowego |
|
|
|
 |
|
|