OIII 2.2DID |
Autor |
Wiadomość |
trooper
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.2DID Automat Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 112 Skąd: 3 miasto
|
Wysłany: 23-06-2014, 00:16 OIII 2.2DID
|
|
|
Witam. Właśnie zamówiłem OIII 2.2DID automat 4WD. Jeśli ktoś coś takiego posiada i chce się podzielić informacjami (spalanie, komfort jazdy, ewentualne awarie, na co zwracać uwagę przy jeździe poza czarnym itp) to bardzo proszę. |
|
|
|
 |
bzyczek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2014 Posty: 26 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-06-2014, 19:46
|
|
|
Ja mam taki wynalazek. Jeśli chodzi o komfort jazdy to chyba zależy z czego się przesiadasz i co oczekujesz. W porównaniu z O2 to jest różnica dość spora. Nie chodzi nawet o wyciszenie bo i w starszym modelu mi to nie przeszkadzało. Zbyt dużo jeżdżę po trasach gdzie na ogonie mam Vectry i Skody żeby jechać szybko, na autostradach też zazwyczaj 130-140 z tempomatem dlatego też wyciszenie jest bardzo OK. Spalanie na trasie, która najczęściej pokonuje Rzeszów-Lublin, Rzeszów-Kielce to mi tak zazwyczaj wychodzi około 8.5l na 100km. Taki minusik jak dla mnie że wspomaganie kierownicy jest strasznie czułe i początkowo mnie trochę to denerwowało teraz się chyba przyzwyczaiłem.
P.S. Znajoma też zamówiła ostatnio wersję City Style. Ciekawy jestem jak to będzie jeździć bo oferta na ten samochód jest wmiare atrakcyjna. |
|
|
|
 |
trooper
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.2DID Automat Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 112 Skąd: 3 miasto
|
Wysłany: 23-06-2014, 20:44
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Przesiadka ze Skody Superb 2.0 TDI DSG. Nie oczkuję komfortu Rolsa tylko chcę wiedzieć czy po 200km przy 140km/h głowa z bólu mi nie wybuchnie . Fakt te elektryczne wspomaganie trochę dziwne ale idzie się przyzwyczaić.
Co do City Style to widziałem taką wersję w salonie w Gdyni. Trochę pustak i komputer (a właściwie wyświetlacz) ma trochę inny (czarno-biały). Ale cena atrakcyjna. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-06-2014, 21:03
|
|
|
trooper napisał/a: | Przesiadka ze Skody Superb 2.0 TDI DSG. Nie oczkuję komfortu Rolsa tylko chcę wiedzieć czy po 200km przy 140km/h głowa z bólu mi nie wybuchnie | w porównaniu do Superba silnik na duży plus, szumy kół i wiatru na minus. Po jeździe autostradą 8h zatęsknisz za Superbem. W mieście docenisz krótsze autko i wyższą pozycję za kierownicą. i rozeznaj gdzie masz dobre ASO - różnie bywa z jakością ich pracy |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
trooper
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.2DID Automat Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 112 Skąd: 3 miasto
|
Wysłany: 23-06-2014, 23:10
|
|
|
Mam salon i ASO w Gdyni u Plichty. Jeśli chłopaki z Mitsu są w połowie tak dobrzy jak ci od serwisowania autek z Mlada Bolesław to chyba najlepsze ASO w Polsce (patrząc z postów na tym forum )
Żeby nie było ze swojej Skodziny jestem zadowolony w 100%, tylko niestety mam czasami problem coby nad jeziorko ze sprzętem nurkowym podjechać zimą albo po jakimś większym deszczu |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-06-2014, 07:11
|
|
|
OIII pod względem wypadów stracił bardzo ważne udogodnienie - rozkładaną ławeczkę w bagażniku. Jedyne czego mi brakuje z OII . Silnik japoński jest w porównaniu do panzerwagena super, tylko jak przyjdzie Ci cokolwiek kupić to koszty skody x4 Uważaj na hamulce tylne . W OII lubiły się lekko zacinać - problem każdego dobrze znanego mi Outka, a ASO Mitsu nie zawsze potrafi zajrzeć do nich przy przeglądach (doświadczenie z 7 przeglądów Outków w 4 różnych ASO Polski Płd). Widać to na tarczach - tylko czasami od środka. OIII ma podobno takie same, więc po 40kkm trzeba je kontrolować. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
trooper
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.2DID Automat Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 112 Skąd: 3 miasto
|
Wysłany: 24-06-2014, 20:44
|
|
|
Dzięki za ostrzeżenie o hamplach . Co do cen to zdaję sobie sprawę że będą droższe. Natomiast co do ławki to tak, to był fajny gadżet tylko w OIII nie ma sensu. Nie wiem jak jest w innych wersjach wyposażenia ale w mojej (Intense+) podłoga bagażnika jest na równi z linią zderzaka (wszystko przez trzeci rząd siedzeń których pewnie nigdy nie użyję ).
Jedyne czego mi brakuje w bagażniku to haków na siatki z zakupami. Trudno ziemniaki się będą turlać |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 24-06-2014, 21:19
|
|
|
trooper napisał/a: | Jedyne czego mi brakuje w bagażniku to haków na siatki z zakupami. Trudno ziemniaki się będą turlać | Mozesz siatki zawsze zawiazac na amen to nic nie wyleci. Ja zakupy za siedzenie pasazera stawiam i jest OK |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-06-2014, 23:24
|
|
|
trooper napisał/a: | Natomiast co do ławki to tak, to był fajny gadżet tylko w OIII nie ma sensu | IMHO w każdym autku miałoby to sens. Nawet jak podłoga jest równo. Naprawdę pod wyciągami mi jej brakuje Jak jest coś fajnego, to człowiek szybko się przyzwyczaja A co do hamulców wystarczy odrobina czujności czekisty i czyszczenia z brudu i będzie OK |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-06-2014, 06:45
|
|
|
rezon napisał/a: | A co do hamulców wystarczy odrobina czujności czekisty i czyszczenia z brudu i będzie OK |
Oczywiście. Taki urok. Po pierwsze widzę, że nikt nie smaruje prowadnic klocka ATE Plastilube (specjalny środek do tego). Ja wybijałem wewnętrzne tylne klocki młotkiem. Wystarczy po prostu co roku:
- odkręcić zacisk (jak macie podobny to dolną prowadniczke wystarczy)
- klocek potraktować papierem ściernym powierzchnię cierną poprzecznie, wyczyścić rowek, prowadnice (takie blaszki na bokach zacisku) wyciągnąć, wyczyścić, nasmarować ATE Plastilube w miejscu przesuwania po prowadnicach oraz na styku z zaciskiem i tłoczkiem.
- zamontować
Z ciekawostek prowadnice zacisków były w idealnym stanie, wszystkie się ruszały elegancko. A w innych samochodach zazwyczaj to one się zapiekają.
Szacowany czas ~ 30-60 minut na tył przy dobrym (szybkim) podnośniku.
Ja nie odkręcałem tyłu przez 5 lat!! Teraz mam zamiar sprawdzać co roku. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 25-06-2014, 08:06
|
|
|
krzychu, Mitsu jest pierwszym samochodem w którym kierowca musi poświęcać tyle uwagi hamulcom. Jest książka serwisowa według niej powinno się robić przeglądy, a w tej marce miedzy przeglądami trzeba w hamulcach grzebać. Ten mankament dotyczy chyba całej marki, teraz troszkę lancerem mam okazję pojeździć i nauczyłem się już nie używać ręcznego, bo zaraz hamulce piszczą nie odbijają. Nowy samochód nie ma roku, ASO twierdzi że problem nie istnieje. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-06-2014, 08:31
|
|
|
borsak1 napisał/a: | Mitsu jest pierwszym samochodem w którym kierowca musi poświęcać tyle uwagi hamulcom. Jest książka serwisowa według niej powinno się robić przeglądy, a w tej marce miedzy przeglądami trzeba w hamulcach grzebać.
|
Widzisz, mijasz się z prawdą. Otwieram czynności przeglądowe dla Outlandera np. 2010 i stoi jak wół:
"Sprawdzić, czy klocki/tarcze hamulców przednich nie są zużyte, w razie potrzeby zdjąć klocki hamulcowe i przesmarować zaciski, w razie konieczności wymienić"
i
"Sprawdzić klocki/tarcze hamulców tylnych, sprawdzić szczęki/bębny hamulców tylnych; w razie potrzeby wymieni"
Jestem przekonany i pewien, że jeśli co 12 miesięcy serwis odkręci zacisk, wyczyści i przesmaruje odpowiednio (a nie zaleje smarem miedzianym) to nie ważne jak jeździsz zacisk nie stanie. A czy to wykonują? Sam dobrze wiesz, od niektórych nawet nie chcą klucza do zabezpieczeń koła... To jak mają sprawdzić chociażby grubość klocka????? Nie ma szans... A jak mają sprawdzić czy klocki nie są zeszklone bez demontażu?
borsak1 napisał/a: | teraz troszkę lancerem mam okazję pojeździć i nauczyłem się już nie używać ręcznego, bo zaraz hamulce piszczą nie odbijają. |
Ja do ręcznego nie zaglądałem od nowości samochodu, wszystko działało, odbijało przy -30 stopniach nigdy żadnych problemów nawet na asfalcie potrafił zablokować koła.... Akurat patent tarczo bębna bardzo dobrze oceniam. Akurat jeśli chodzi o ręczny to bardzo często używam, jak stoję na pole position na światłach to zawsze lewa na sprzęgle, prawa na gazie i ręka na ręcznym. Jakby tak wszyscy robili to stawiam, że korki można zmniejszyć o 10-20%. Podobnie jakby zamontować wszystkim automaty
borsak1 napisał/a: | Nowy samochód nie ma roku, ASO twierdzi że problem nie istnieje. |
ASO, ASO i ASO no cóż opinie możesz poczytać gdzie indziej.
Ja wymieniłem całe hamulce w piątek, a jak coś więcej to zawsze jestem przy wymianie elementów eksploatacyjnych (rozrząd) bo napraw na razie nie miałem. Ja to traktuję jako hobby.
Może w innych markach po prostu wykonują te czynności? Może tylny zacisk mocniej hamuje w normalnej eksploatacji? U mnie prawie nie hamuje na pustym aucie. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 25-06-2014, 08:46
|
|
|
krzychu, Krzysiu ścieliśmy sie już kilka razy tym razem nawet nie zaczynam. Każdy umie czytać wie co boli miśki. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-06-2014, 20:20
|
|
|
borsak1 napisał/a: | krzychu, Krzysiu ścieliśmy sie już kilka razy tym razem nawet nie zaczynam. Każdy umie czytać wie co boli miśki. | Dorzuce cos od siebie bo terz b lubie samemu grzebac rzy swoich autach bo to mnie kreci i w ten sposob odpoczywam. Popieram co pisze Krzychu. Sam tez raz na pol roku rozkrecam zaciski i przesmarowywuje i prowadnice i jak trzeba to wymieniam gumki jesli sa sparciale od soli i syfu. Do tego uzywam wlasnie srodka do hamulcow ATE. Wiem wtedy ze bedzie to w 100% dobrze zrobione. Klocki tez sam wymienialem i bede wymienial, bo i wtedy pelen przeglad hamulce dostaja w gratisie Co do ASO i czy wykonuja wszystkie czynnosci wg listy: nigdy ani Toyota, ani Mitsu nie przesmarowali mi w autach zawiasow mimo ze wchodzi to w sklad przegladow. Nigdy nie przeczyszczono mi prowadnic. I nie dotyczy to 1 serwisu. To jak walka z wiatrakami. Raz nawet filtra powietrza mi nie wymienili mimo ze nalegalem tylko przedmuchali i mechanikowi nie chcialo sie zatrzaskow dobrze zacisnac od pudelka i przeplywomierz zwariowal i wywalilo Check:a po kilku km jazdy z serwisu..... Takie cuda Pany |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 25-06-2014, 21:17
|
|
|
krzychu napisał/a: | twieram czynności przeglądowe dla Outlandera np. 2010 i stoi jak wół:
"Sprawdzić, czy klocki/tarcze hamulców przednich nie są zużyte, w razie potrzeby zdjąć klocki hamulcowe i przesmarować zaciski, w razie konieczności wymienić"
i
"Sprawdzić klocki/tarcze hamulców tylnych, sprawdzić szczęki/bębny hamulców tylnych; w razie potrzeby wymieni" | I tego u mnie nie robili, bo inaczej trudno byłoby nie zauważyć, że tylna tarcza jest od środka zardzewiała i tylko ok. 1cm paseczek wyślizgany. Dlatego zwracam uwagę na celowość sprawdzania tego. Znajomy ma w swoim to samo, tylko korzysta z moich doświadczeń . BTW teraz mam już 72kkm i wciąż ori setup |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|