Przekładka Super Select do Pajero Sport |
Autor |
Wiadomość |
PIWO
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-08-2014, 23:17 Przekładka Super Select do Pajero Sport
|
|
|
Witam,
Na forum pewnie znajdzie się kilka osób, które wiedzą co dokładnie potrzeba.
Poszukując mostu z blokadą pomyślałem, że może lepiej będzie po prostu przełożyć cały napęd z PII. Czy ktoś może zweryfikować listę i dodać komentarze, potwierdzić czy wymiary będą OK ? Czy czekają mnie jakieś większe przeróbki ? Czy komponenty mają te same mocowania ?
Dawca - Pajero II, 2.5TD, krótki, przełożenie mostu - chwilowo nieznane.
Biorca - Pajero Sport, 2.5 TD, 2005 rok.
1. Most przedni - PII
2. Most tylny z blokadą - PII
3. Reduktor SS - PII
4. Wał napędowy przedni - PII
5. Półosie - Pajero Sport
6. Wał napędowy tylny - Pajero Sport (czy będzie OK ?)
7. Skrzynia biegów - Pajero Sport
8. ......
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 25-08-2014, 22:32
|
|
|
W Pajero II masz starszą skrzynię SS, sterowaną dźwigniami.
Obecnie jest SS4 sterowany elektronicznie i raczej tym powinieneś się zainteresować. Występuje m.in. w Pajero III.
Wejdź na http://japancars.ru
Poszukaj sobie VINów różnych samochodów i porównaj po nr co się zgadza a co nie.
Generalnie to taniej będzie sprzedać co masz i kupić autko z SS.
P.S.
Z krótkiego do długiego na pewno wał będzie za krótki ... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 26-08-2014, 09:05
|
|
|
Z P 3 nie podejdzie tylny most bo jest na innym zawieszeniu i ma półosie z przegubami a pajero ma z tyłu sztywny most. Po za tym ma sterowanie elektryczne i musiał byś dorabiać instalację.
Z p2 będzie ci wszystko pasowało (mechanicznie), oprócz wałów ale to sobie dorobisz. Gorzej z instalacją do sterowania reduktora. w ES masz dwa czujniki w reduktorze dwu pinowe, a w SS masz 5 szt jedno pinowych i trzeba to jakoś ogarnąć aby dobrze na zegarze pokazywało. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
PIWO
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2014, 16:12
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Z P 3 nie podejdzie tylny most bo jest na innym zawieszeniu i ma półosie z przegubami a pajero ma z tyłu sztywny most. Po za tym ma sterowanie elektryczne i musiał byś dorabiać instalację.
Z p2 będzie ci wszystko pasowało (mechanicznie), oprócz wałów ale to sobie dorobisz. Gorzej z instalacją do sterowania reduktora. w ES masz dwa czujniki w reduktorze dwu pinowe, a w SS masz 5 szt jedno pinowych i trzeba to jakoś ogarnąć aby dobrze na zegarze pokazywało. |
Na tablicy i tak mam tylko jedną kontrolkę, czyli spięte napędy, bez żadnego rozróżnienia na centralny dyfer zblokowany lub nie, czy blokadę tylnego mostu. I raczej nie znajdzie się miejsce, żeby podmienić wskaźnik na wersję od PII. Tak więc jedyne o czym trzeba będzie pomyśleć, to jak połączyć ze sobą piny od czujników, żeby na tablicy zapalił się na wskaźnik.
Piszesz, że od PII mechanicznie będzie pasowało. Jak patrzę na zdjęcia tylnego mostu od PII, jest kilka różnic. I zaczynam się zastanawiać, czy pozycja sprężyn, mocowanie wahaczy, stabilizatora i drążka panharda jest takie samo ? Czy robiłeś już przekładki mostów od PII do Sporta ?
Czy wałek wyjściowy ze skrzyni biegów jest taki sam dla wersji z SS i ES ?
techsm napisał/a: | Generalnie to taniej będzie sprzedać co masz i kupić autko z SS. |
Masz rację. Jak podliczę wszystkie koszty i czas, to wyjdzie pewnie 5-10kpln za przekładkę. Sprzedając Sporta można kupić PII i może jeszcze coś zostanie parę pln na lody dla dzieci.
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-08-2014, 08:04
|
|
|
Napisałem, że od P3 nie podejdzie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 28-08-2014, 08:20
|
|
|
PIWO napisał/a: | Sprzedając Sporta można kupić PII i może jeszcze coś zostanie parę pln na lody dla dzieci.
|
Ee, niekoniecznie. Jak uwzględnisz blacharza to dzieciom świnki młotkiem porozbijasz jeszcze i o suchym pysku zostaną. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukaas0
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 21-09-2014, 11:52
|
|
|
mam takie samo pytanie... kolega wiezie z Danii sporta z 98 roku 140tys km na liczniku z książką, wszystko igiełka stan kolekcjonerski zero rdzy, skóry jak nowe, nawet ma dvd i monitory na zagłówkach, wszystko serwisowane i zadbane silnik 3 litry benzyna skrzynia automat. ja mam pajero ll 2,8 diezel. i chcę go sprzedać i kupić benzynę, zależy mi na super select bo mieszkam w Karkonoszach i przyzwyczaiłem się do jazdy na 4H cały czas. i kupię albo pajero ll z 3 lub 3,5 litra benzyną i super selectem, albo tego sporta i włożę do niego super selecta... tylko czy się da? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 23-09-2014, 21:27
|
|
|
Nie da się otworzyć parasola w.
Pytanie, czy masz zbędną kasę? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2014, 08:44
|
|
|
A tak z ciekawości to co jest nie tak z tym Easy Select'em? Jeśli wymaga tego sytuacja to można dołaczyć przód nawet na czarnym. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 06-10-2014, 13:27
|
|
|
JA również nie widzę większego problemu. Po co jechać na 4 łapy cały czas na czarnym i suchym?
Jeśli jest czarno i sucho to nie ma raczej kłopotu. Co do innych warunków to tak jak Gene pisał zawsze możesz załączyć napęd na przód. Jak dla mnie w terenie do którego jest Sport jest przeznaczony daje sobie bez tych przeróbek doskonale radę, jak jest zima i ślisko się robi to również spokojnie się załączy 4 łapki i daje radę więc po co ładować kasę w takie rzeczy?.
Pozdrawiam uszyszkowników Szportów. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
Grigori
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-02-2015, 20:57
|
|
|
Na trafione na alledrogo
 |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 17-02-2015, 13:01
|
|
|
Cytat: | A tak z ciekawości to co jest nie tak z tym Easy Select'em? Jeśli wymaga tego sytuacja to można dołaczyć przód nawet na czarnym. |
To, że jest ułomny. Wystarczy przejrzeć chociażby to forum. Poza 2-3 fanatykami ES, nikt inny nie twierdzi, że ES jest lepszy od SS |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 22-02-2015, 13:33
|
|
|
Nie wiem kto twierdzi, ze jest lepszy? Ja wiem ze nie jest lepszy po prostu jest inny i inaczej należy się z nim obchodzić. Ot i cała tajemnica. Jeśli jest sucho i czarno to na co mi napęd na 4 łapy? Chyba tylko po to by spalić więcej paliwka. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-02-2015, 18:31
|
|
|
banderas40 napisał/a: | Nie wiem kto twierdzi, ze jest lepszy? Ja wiem ze nie jest lepszy po prostu jest inny i inaczej należy się z nim obchodzić. Ot i cała tajemnica. Jeśli jest sucho i czarno to na co mi napęd na 4 łapy? Chyba tylko po to by spalić więcej paliwka. |
Jasne a na drodze jest zawsze idealnie sucho, albo idealnie ślisko
A u mnie wyobraź sobie czasami jest tak, że są kawałki drogi suche za chwilę robi się ślisko potem znowu kawałek suchego i tak mam sobie wajchować napędami?
Sorki, ale już kilka razy napęd na 4 uratował mi tyłek. Owszem powiesz, że kiepski ze mnie woźnica albo za szybko jeżdżę i pewnie będziesz miał rację, ale z drugiej strony mogę sobie na więcej pozwolić bo mam właśnie SS i tyle w temacie. Dodam, że samochodem jeżdżę do 30 lat i nie miałem nawet stłuczki. Utopienie auta w rzece się nie liczy to była przeprawa i ryzyko było wkalkulowane |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 22-02-2015, 18:55
|
|
|
TangoKK napisał/a: | [
Sorki, ale już kilka razy napęd na 4 uratował mi tyłek. Owszem powiesz, że kiepski ze mnie woźnica albo za szybko jeżdżę i pewnie będziesz miał rację, ale z drugiej strony mogę sobie na więcej pozwolić bo mam właśnie SS i tyle w temacie. |
Czyli jesteś typem kierowcy, któremu nawet SS nie pomoże. SS Uśpi Twoją czujność "bo mam napęd na 4 i nic mi się nie stanie" (tzw. syndrom kobiet w SUVach). Wg mnie przekładna z ES na SS jest totalnie bez ekonomicznego sensu dla zwykłego śmiertelnika. W tą zimę (wiem, było mało śniegu, ale jednak był i był tez lód) ani razu nie musiałem na normalnej drodze włączać 4H, a dojechałem wszędzie i na czas. Jeżdżąc po prostu normalnie. |
|
|
|
 |
|