Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładka Super Select do Pajero Sport
Autor Wiadomość
PIWO 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2014, 23:17   Przekładka Super Select do Pajero Sport

Witam,

Na forum pewnie znajdzie się kilka osób, które wiedzą co dokładnie potrzeba.

Poszukując mostu z blokadą pomyślałem, że może lepiej będzie po prostu przełożyć cały napęd z PII. Czy ktoś może zweryfikować listę i dodać komentarze, potwierdzić czy wymiary będą OK ? Czy czekają mnie jakieś większe przeróbki ? Czy komponenty mają te same mocowania ?

Dawca - Pajero II, 2.5TD, krótki, przełożenie mostu - chwilowo nieznane.
Biorca - Pajero Sport, 2.5 TD, 2005 rok.

1. Most przedni - PII
2. Most tylny z blokadą - PII
3. Reduktor SS - PII
4. Wał napędowy przedni - PII
5. Półosie - Pajero Sport
6. Wał napędowy tylny - Pajero Sport (czy będzie OK ?)
7. Skrzynia biegów - Pajero Sport
8. ......

Pozdrawiam
Piotrek
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 25-08-2014, 22:32   

W Pajero II masz starszą skrzynię SS, sterowaną dźwigniami.
Obecnie jest SS4 sterowany elektronicznie i raczej tym powinieneś się zainteresować. Występuje m.in. w Pajero III.

Wejdź na http://japancars.ru

Poszukaj sobie VINów różnych samochodów i porównaj po nr co się zgadza a co nie.

Generalnie to taniej będzie sprzedać co masz i kupić autko z SS.

P.S.
Z krótkiego do długiego na pewno wał będzie za krótki ...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-08-2014, 09:05   

Z P 3 nie podejdzie tylny most bo jest na innym zawieszeniu i ma półosie z przegubami a pajero ma z tyłu sztywny most. Po za tym ma sterowanie elektryczne i musiał byś dorabiać instalację.
Z p2 będzie ci wszystko pasowało (mechanicznie), oprócz wałów ale to sobie dorobisz. Gorzej z instalacją do sterowania reduktora. w ES masz dwa czujniki w reduktorze dwu pinowe, a w SS masz 5 szt jedno pinowych i trzeba to jakoś ogarnąć aby dobrze na zegarze pokazywało.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PIWO 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2014, 16:12   

zbyszekm2 napisał/a:
Z P 3 nie podejdzie tylny most bo jest na innym zawieszeniu i ma półosie z przegubami a pajero ma z tyłu sztywny most. Po za tym ma sterowanie elektryczne i musiał byś dorabiać instalację.
Z p2 będzie ci wszystko pasowało (mechanicznie), oprócz wałów ale to sobie dorobisz. Gorzej z instalacją do sterowania reduktora. w ES masz dwa czujniki w reduktorze dwu pinowe, a w SS masz 5 szt jedno pinowych i trzeba to jakoś ogarnąć aby dobrze na zegarze pokazywało.


Na tablicy i tak mam tylko jedną kontrolkę, czyli spięte napędy, bez żadnego rozróżnienia na centralny dyfer zblokowany lub nie, czy blokadę tylnego mostu. I raczej nie znajdzie się miejsce, żeby podmienić wskaźnik na wersję od PII. Tak więc jedyne o czym trzeba będzie pomyśleć, to jak połączyć ze sobą piny od czujników, żeby na tablicy zapalił się na wskaźnik.

Piszesz, że od PII mechanicznie będzie pasowało. Jak patrzę na zdjęcia tylnego mostu od PII, jest kilka różnic. I zaczynam się zastanawiać, czy pozycja sprężyn, mocowanie wahaczy, stabilizatora i drążka panharda jest takie samo ? Czy robiłeś już przekładki mostów od PII do Sporta ?

Czy wałek wyjściowy ze skrzyni biegów jest taki sam dla wersji z SS i ES ?


techsm napisał/a:
Generalnie to taniej będzie sprzedać co masz i kupić autko z SS.


Masz rację. Jak podliczę wszystkie koszty i czas, to wyjdzie pewnie 5-10kpln za przekładkę. Sprzedając Sporta można kupić PII i może jeszcze coś zostanie parę pln na lody dla dzieci.

Pozdrawiam
Piotrek
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-08-2014, 08:04   

Napisałem, że od P3 nie podejdzie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 28-08-2014, 08:20   

PIWO napisał/a:
Sprzedając Sporta można kupić PII i może jeszcze coś zostanie parę pln na lody dla dzieci.


Ee, niekoniecznie. Jak uwzględnisz blacharza to dzieciom świnki młotkiem porozbijasz jeszcze i o suchym pysku zostaną.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
lukaas0 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 21-09-2014, 11:52   

mam takie samo pytanie... kolega wiezie z Danii sporta z 98 roku 140tys km na liczniku z książką, wszystko igiełka stan kolekcjonerski :-) zero rdzy, skóry jak nowe, nawet ma dvd i monitory na zagłówkach, wszystko serwisowane i zadbane silnik 3 litry benzyna skrzynia automat. ja mam pajero ll 2,8 diezel. i chcę go sprzedać i kupić benzynę, zależy mi na super select bo mieszkam w Karkonoszach i przyzwyczaiłem się do jazdy na 4H cały czas. i kupię albo pajero ll z 3 lub 3,5 litra benzyną i super selectem, albo tego sporta i włożę do niego super selecta... tylko czy się da?
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 23-09-2014, 21:27   

Nie da się otworzyć parasola w.
Pytanie, czy masz zbędną kasę?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2014, 08:44   

A tak z ciekawości to co jest nie tak z tym Easy Select'em? Jeśli wymaga tego sytuacja to można dołaczyć przód nawet na czarnym.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 06-10-2014, 13:27   

JA również nie widzę większego problemu. Po co jechać na 4 łapy cały czas na czarnym i suchym?
Jeśli jest czarno i sucho to nie ma raczej kłopotu. Co do innych warunków to tak jak Gene pisał zawsze możesz załączyć napęd na przód. Jak dla mnie w terenie do którego jest Sport jest przeznaczony daje sobie bez tych przeróbek doskonale radę, jak jest zima i ślisko się robi to również spokojnie się załączy 4 łapki i daje radę więc po co ładować kasę w takie rzeczy?.
Pozdrawiam uszyszkowników Szportów.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
Grigori 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-02-2015, 20:57   

Na trafione na alledrogo

 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 17-02-2015, 13:01   

Cytat:
A tak z ciekawości to co jest nie tak z tym Easy Select'em? Jeśli wymaga tego sytuacja to można dołaczyć przód nawet na czarnym.


To, że jest ułomny. Wystarczy przejrzeć chociażby to forum. Poza 2-3 fanatykami ES, nikt inny nie twierdzi, że ES jest lepszy od SS :lol:
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 22-02-2015, 13:33   

Nie wiem kto twierdzi, ze jest lepszy? Ja wiem ze nie jest lepszy po prostu jest inny i inaczej należy się z nim obchodzić. Ot i cała tajemnica. Jeśli jest sucho i czarno to na co mi napęd na 4 łapy? Chyba tylko po to by spalić więcej paliwka.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-02-2015, 18:31   

banderas40 napisał/a:
Nie wiem kto twierdzi, ze jest lepszy? Ja wiem ze nie jest lepszy po prostu jest inny i inaczej należy się z nim obchodzić. Ot i cała tajemnica. Jeśli jest sucho i czarno to na co mi napęd na 4 łapy? Chyba tylko po to by spalić więcej paliwka.


Jasne a na drodze jest zawsze idealnie sucho, albo idealnie ślisko :finga:
A u mnie wyobraź sobie czasami jest tak, że są kawałki drogi suche za chwilę robi się ślisko potem znowu kawałek suchego i tak mam sobie wajchować napędami?
Sorki, ale już kilka razy napęd na 4 uratował mi tyłek. Owszem powiesz, że kiepski ze mnie woźnica albo za szybko jeżdżę i pewnie będziesz miał rację, ale z drugiej strony mogę sobie na więcej pozwolić bo mam właśnie SS i tyle w temacie. Dodam, że samochodem jeżdżę do 30 lat i nie miałem nawet stłuczki. Utopienie auta w rzece się nie liczy to była przeprawa i ryzyko było wkalkulowane :mrgreen:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
Panbenonium 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 98
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 22-02-2015, 18:55   

TangoKK napisał/a:
[
Sorki, ale już kilka razy napęd na 4 uratował mi tyłek. Owszem powiesz, że kiepski ze mnie woźnica albo za szybko jeżdżę i pewnie będziesz miał rację, ale z drugiej strony mogę sobie na więcej pozwolić bo mam właśnie SS i tyle w temacie.


Czyli jesteś typem kierowcy, któremu nawet SS nie pomoże. SS Uśpi Twoją czujność "bo mam napęd na 4 i nic mi się nie stanie" (tzw. syndrom kobiet w SUVach). Wg mnie przekładna z ES na SS jest totalnie bez ekonomicznego sensu dla zwykłego śmiertelnika. W tą zimę (wiem, było mało śniegu, ale jednak był i był tez lód) ani razu nie musiałem na normalnej drodze włączać 4H, a dojechałem wszędzie i na czas. Jeżdżąc po prostu normalnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.