[CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID |
Autor |
Wiadomość |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-10-2014, 12:38
|
|
|
Przyśpiesza szybciej i równiej.
Trochę zniknął element szarpnięcia na rzecz płynnego ciągu ku przodowi.
Jeździ dużo bardziej kulturalnie.
Moje auto było hamowane 2x w serii bo nie dowierzali
Dodatkowo hamowaliśmy od razu kolegi passata B6 i jemu wyszło w normie więc miarodajny wynik
PS: muszę opony szersze kupić bo jak che się włączyć mocniej to ciężko przyczepności nie stracić |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 07-10-2014, 15:38
|
|
|
Miałem napisać że może hamowania przekłamuje - ale skoro na Pasku wyszły takie zestawienia więc może po prostu masz dobrą serie, albo z Paska ubyło a przy zawyżeniu wyszła seria.
Aczkolwiek czasem zdarzają się silniki (konkretne sztuki) które są dobrze doprężone, idealnie dotarte, które mogą mieć większą moc aniżeli seria.
U mnie po remapie (ale w 1.8 DID) wyszło 179 KM i 379 Nm przy serii 150 KM i 300 Nm
Ale różnica pomiędzy serią a po mapach jest mocno odczuwalna - najbardziej jeśli chodzi o moment obrotowy.
 |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-10-2014, 15:51
|
|
|
Dokładnie
Fajnie się jeździ na takim momencie |
|
|
|
 |
Tap-Chan
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 DiD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Hartlepool
|
Wysłany: 13-10-2014, 07:19
|
|
|
Kolego wiewioor powiedz cos więcej jak tam się jeździ ? czy lepiej wchodzi na wysokie obroty ? chodzi mi o to ze tez mam 1.8did i czasem jak się toczę przed światłami i chce z 2-go biegu odjechać to czekam i czekam i czekam i dopiero od 2 - 2,5 tyś. obr. wciska w siedzenie. Czy po Chipie jest inaczej skonfigurowane dmuchanie turbiny ?
Czytając poprzednie wypowiedzi to chcecie koledzy forumowicze przekazać że 1.8 did jest w ogóle słabszą jednostką techniczne i po chipie się szybciej z użyje? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-10-2014, 08:29
|
|
|
Tap-Chan - moim zdaniem czysto teoretycznie podbijanie momentu poniżej 2 tys w dieslu będzie mocno ryzykowne. Wymaga wiedzy o danej jednostce bo wtedy najłatwiej będzie zerwać film olejowy z panewek...
Swoją droga dlaczego na 2-jce wpadasz w tak niskie obroty jak chcesz dynamicznie odjechać? Diesla można kręcić przecież do 4 tys na jedynce spokojnie... |
|
|
|
 |
Tap-Chan
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 DiD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Hartlepool
|
Wysłany: 13-10-2014, 08:37
|
|
|
dzięki za wyjaśnienie, przyznam się nie wiedziałem. Rzadko kiedy kręcę u siebie do 4 tyś. do 3,5 niecałe to max dalej boje się że coś się rozsypie.
Zaraz wskakuje w Lancera hihihi |
Ostatnio zmieniony przez Tap-Chan 13-10-2014, 08:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 13-10-2014, 08:37
|
|
|
Tap-Chan napisał/a: | Kolego wiewioor powiedz cos więcej jak tam się jeździ ? |
Dużo lepiej niz w serii. Różnica w momencie obrotowym znacząca.
Tap-Chan napisał/a: | czasem jak się toczę przed światłami i chce z 2-go biegu odjechać to czekam i czekam i czekam |
takie uroki turbo-klekotów. Zawsze można delikatnie obniżyć moment "wstawania" turba, ale cudów nie oczekuj. U mnie jak widać na wykresie powyżej od około 1800 rpm jest "kopnięcie".
Tap-Chan napisał/a: | 1.8 did jest w ogóle słabszą jednostką techniczne i po chipie się szybciej z użyje? |
1.8 did moim zdaniem to udana jednostka. Podobno niemieckie 2.0 z VW było nie najlepszej jakości.
W każdym razie jeśli przestrzegasz pewnych zasad takich jak:
- nie pałowanie na "zimnym" - czyli czekasz aż rozgrzejesz silnik
- na bieżąco serwisujesz auto (wymieniasz olej, filtry, itp)
- nie gasisz auta zaraz po zatrzymaniu się - studzisz turbo
to co do zasady powinieneś trochę pojeździć
PS. Przy ewentualnych zmianach w mapach zaleca się usunięcie DPF`a. |
|
|
|
 |
Tap-Chan
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 DiD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Hartlepool
|
Wysłany: 13-10-2014, 08:39
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź !
Zawsze jak w siadam do jakiegokolwiek auta to daje te 2 - 5 min. silnikowi żeby sobie popracował olej żeby się rozbyrdał itp itd. (ja w tym czasie pozapinam się w pasy, podłącze mp3) ,a co do gaszenia to nie zawsze czekam przyznam się bez bicia. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-10-2014, 09:21
|
|
|
Tap-Chan napisał/a: | u siebie do 4 tyś. do 3,5 niecałe to max dalej boje się że coś się rozsypie. |
Nic się nie rozsypie. Diesle się same ograniczają, zresztą w dobie roszczeniowego konsumenta nie mającego pojęcia o mechanice silnik i elektronika muszą same o siebie zadbać. A co z tego wynika? Jak wciśniesz gaz do oporu na którymś biegu i nie będziesz zmieniał biegu silnik musi to wytrzymać (przez samo ograniczenie lub kagańce w elektronice). Spokojnie do 4000 obrotów, a nawet trochę wyżej do 4500... Ten 1,8 MIVEC właśnie się fajnie kręci dość wysoko, należy to wykorzystać...
A co do ostrożnego użytkowania. To warto zwrócić uwagę nie na obroty, a na wciśnięcie gazu. Bo zimnemu silnikowi szczególnie diesla bardziej zaszkodzi but w podłodze przy 1500 obrotach (np. pod górę) niż lekki gaz przy 3000 obrotów... |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-10-2014, 09:29
|
|
|
a czemu zimnemu but bardziej przeszkodzi?
Większe ciepło --> większe naprężenia?
Czy chodzi Tobie o obciążenia na wale korbowym? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-10-2014, 09:32
|
|
|
RalfPi - chodzi mi o obciążenie np. panewek w momencie kiedy olej nie ma jeszcze odpowiednich parametrów... A w dieslu bardzo duże wartości momentu (nacisku na wał) występują niż na bardzo niskich obrotach. Tak samo lekki gaz przy średnich obrotach nie rozpędza tak mocno turbiny jak but w podłodze nawet przy dość niskich obrotach... A turbinkę też trzeba smarować...
Do tego jak ciśniesz but na niskich to wtedy masz 100% zakładanych parametrów. Aby osiągnąć to samo (niższy bieg i większe obroty) potrzebujesz dużo mniej tego 100% więc silnik lżej pracuje (mniejsze naprężenia, tarcie itd).
A zwracam uwagę bo dużo ludzi mówi "zimny to nie kręcę wysoko", ale but w podłodze... Co moim zdaniem będzie bardziej szkodliwe niż wyższe obroty i mniejszy gaz. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-10-2014, 09:44
|
|
|
też tak uważam - dzięki za wyjaśnienie.
Myślę, że analogia jazdy na rowerze (np. z górki przy dużych obrotach i mały stopień naciśnięcia gazu) i pod górkę (niskie obroty i duży stopień wciśnięcia gazu) dobrze to obrazuje.
Nie wiem czy tu chodzi o smarowanie, ale z pewnością o siły bezwładności jakie działają na tłoki-->wał korbowy w "górnym martwym punkcie".
Jeżeli się mylę.. to wiecie co robić. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
Tap-Chan
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 DiD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Hartlepool
|
Wysłany: 13-10-2014, 10:21
|
|
|
A to ciekawostki się dowiaduję, postaram się stosować do porad |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 13-10-2014, 10:50
|
|
|
Tap-Chan napisał/a: | A to ciekawostki się dowiaduję |
Nie ciekawostki a powszechnie znane zasady użytkowania pojazdów.
krzychu napisał/a: | A zwracam uwagę bo dużo ludzi mówi "zimny to nie kręcę wysoko", ale but w podłodze... Co moim zdaniem będzie bardziej szkodliwe niż wyższe obroty i mniejszy gaz. |
Zgadza się. Chodziło mi o to by nie pałować na zimnym znaczy się używać "delikatnie" auta przez minuty. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 13-10-2014, 11:00
|
|
|
krzychu napisał/a: | Do tego jak ciśniesz but na niskich | - to koło dwumasowe też nie jest zadowolone. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|